A Nászünnep ugye bár minden tavasszal kerül megrendezésre. A kórus ezzel összhangban szervezi a próbákat. Az Utódlási bál után egy hónapot rendelt el Clívia szünetnek. Ám utána megint kezdődik a szervezés, mert a kórusvezető szeret minden évben valami újdonságot bemutatni. Idén Kahori herceg lesz az.
A zeneterembe az első próbára Clívia és a herceg érkezik utoljára. A többiek már a hangszereket hangolják, közben pedig beszélgetnek. Elhallgatnak, amint ők belépnek. Magnolia nem tudja először, hogy merjen-e Kahorira pillantani, de végül is igen. Túl feltűnő lenne, ha csak ő nem nézne arra.
– Üdv gyermekeim – köszön Clívia. – Meghoztam az újoncunkat. Nem hiszem, hogy be kellene mutatnom. Mindenki látta és hallotta, amint feltárta a kis titkát.
A tagok picit kuncognak, amire Kahori pillanatok alatt piros lesz, és zavartan ácsorog a nő mellett. Szép kis bemutatás. Gondolja, amire a nő kicsit meglöki.
– Jó lenne, ha illendően köszönnél mindenkinek.
Kahori bólint, aztán közelebb megy a többiekhez. Ekkor találkozik a tekintetük Magnoliával, de gyorsabb szívverésen kívül nem történik más. A herceg kezet ráz Nárcisz herceggel, aztán sorban a hercegnőkkel is. A végére hagyja Liát, akinek nem csak megrázza a kezét, hanem kézen is csókolja.
– Szia Magnolia, régen láttalak – mondja egy apró mosollyal.
– Ka-kahori herceg – biccent Lia, és teljesen zavarba jön ettől. Igaz, a többiek tudnak arról, hogy ők ismerik egymást, de nem is tudja, hogyan viselkedjen. Clívia szerencsére megszakítja a találkozásukat.
– Magnolia, hol van a királynő?
A lány azonnal odafordul.
– Késni fog egy kicsit, de jön. Azt üzente.
A kórusvezető bólint erre, majd összecsapja a tenyerét.
– Figyelem. Üljetek le. Át kell beszélnünk pár dolgot.
Helyet foglalnak a székeken, és Kahori kicsit sem zavartatja magát, Lia mellé ül.
– Először is. Kahori herceg jelenléte öröm számunkra, mert a férfihangok száma így megduplázódott. A lehetőségek is nőttek, ám az a helyzet, hogy csak ideiglenes tagságot kapott.
A részt vevők értetlenül néznek hol Clíviára, hol a hercegre. Ő elmondja, miért.
– A király kissé neheztel rám, amiért így derült fény a tudásomra. A jelöltség és a munkám miatt pedig azt mondta, hogy csak ideiglenesen lehetek itt.
Magnolia aggódva néz szerelme szemébe, aki aprót kacsint neki, így a lány elfordítja a fejét, de még nem nyugszik meg.
– Nos igen. Lithodora persze ellenkezett ezzel, de jobb így, mintha itt sem lehetne. Természetesen, ha Kahori lesz a király, akkor egyértelmű, hogy nem lehet tag, de ha nem, akkor örökké velünk marad. – Clívia vigyorog, amire a többiek is. – És akkor most lássuk, mire képes a jelölt uraság...
Kahori ismételten elvörösödik, és kicsit megrázza a fejét. Lia halkan kuncogni kezd mellette, és mikor a férfi felé kapja a fejet, akkor köhögéssel álcázza azt.
– Szóval – tapsol egy hangosat a kórusvezető. – Canna és Magnolia, ti ragadjatok húros hangszert. Nárcisz kérlek, foglald el a zongorát. Camellia te pedig kérlek, keress duetteket addig. Kahori, állj ide mellém.
Mindenki engedelmesen követi a parancsokat, így ténylegesen elindul a próba. Amíg a régi tagok hangolják a hangszereket, addig Clívia azt magyarázza a hercegnek, milyen legyen a tartása az éneklés alatt, és hogyan kell helyesen venni a levegőt. Aztán a kezébe nyom egy kottát, és kéri, hogy az alapján először zene nélkül énekelje el. Kahori kicsit zavarban van, de azért megpróbálja. Mivel tud kottát olvasni, ezért azzal nincs is gond, csak még bizonytalan. Clívia segít neki, aztán már egészen jól megy neki. Magnolia rá is mosolyog e hallatán, aztán hamar visszakomolyodik, mert Canna hercegnő érdeklődve figyeli őt. Ezután zenei kísérettel énekelteti Kahorit, majd sok dicséretet kap. A többieket is megbízza Clívia hercegné hasonlóan, főleg azért, hogy mutassák az újoncnak a mintát. Lithodora királynő ez alatt még mindig nem érkezik meg, ám senki nem aggódik, mert ilyen gyakran előfordul. És Clívia nem is engedné, hogy ez gátolja a próbát.
– Mindenki ügyes volt. Úgy látom a kis szünet senki kárára nem ment. Most próbáljunk meg valami nehezebbet. Kahori kedvesem, válassz egy hölgyet, akivel duettet fogsz énekelni!
Kahorinak nem kell sokat gondolkodnia a választásán. Arra fordul, amerre Magnolia áll.
– Magnoliát választom.
Közben halványan vigyorog, a lány pedig először nagy szemekkel pislog rá, aztán Clíviára néznek.
– Jól van – mondja a nő meg sem lepődve ezen. – Akkor gyertek ide.
Magnolia lerakja a hangszerét, és odamegy a kórusvezető elé, távolságot tartva azért Kahoritól. Clívia közben a kezében lévő kottákat kezdi nézegetni, majd az egyiket feléjük fordítja.
– Ezzel próbálkozzatok meg.
A két fiatal közelebb lép eggyel, és mikor meglátják a dal címét, akkor a lányt elönti a melegség, Kahori pedig zavartan pislog a nőre, aki viszont sejtelmesen vigyorog. Még pedig azért, mert ugyan azt a dalt választotta számukra, amit anno a tengerparton énekeltek. Ezt mind a hárman tudják.
– Nem túl ismert, de a képességeiteket tekintve nem lesz akadály számotokra, úgy gondolom. Vagy igen?
A lány halkan mond egy nemet, a herceg nem felel. Ő veszi el a kottát és akaratlanul, de elöntik az emlékek, ezért halványan mosolyog és Magnoliára pillant.
– Akkor halljam – közli a rangidős, majd a többiek felé fordul. – Az első szólam után vegyétek fel velük a ritmust a hangszerekkel.
A többiek ezt megértik, így várakozón és kíváncsian tekintenek a két neráidára. Kahori a kottát úgy fordítja, hogy Magnolia is lássa, de a lány egy kézmozdulattal elutasítja azt. Mind a ketten ismerik a szöveget. A herceg megköszörüli a torkát, majd bele kezd.
* * *
Mivel Kahorié a teljes első versszak, ezért addig Lia próbál a zenére hangolódni, mivel annyira ideges, mint amikor először lépett színpadra. De amint szerelme énekelni kezd, megint úgy érzi, mintha a tengerparton lennének. Bátran kezd bele a saját részébe, mikor elérkezik az idő. Egy darabig csak a semmibe néz, ám mikor a közös részhez érnek, akkor egyenesen egymásra néznek, és nem játsszák meg magukat. A dallal tökéletesen ki tudják fejezni az érzéseiket, bár arról csak Clívia tud, érezhető a teremben a melegség, ami elönti a két énekest.
Magnolia az utolsó sorig nem fogja vissza magát, és éppen ezért a dal végén a levegő megfagy szinte. Lia Kahori szemét nézi ekkor is, és halványan mosolyognak egymásra a sikeres duett után. Jobbak voltak, mint gondolták. Halk szipogás töri meg a csendet, aki nem más, mint Lithodora királynő. Az ajtóban áll meredten, és a szemeit törölgeti a produkció hallatán. Lia azonnal összeszedi magát, komolyságot erőltet az arcára, és aggódva a királynője elé siet.
– Fenség, minden rendben?
– Persze, persze – fordul el egy pillanatra, majd vissza és már mosolyog kicsit. – Ez a dal csodálatos volt. Szörnyen ügyesek vagytok.
Ennél Liára és Kahoria is néz, és ekkor lép elő Clívia.
– Valóban, meg kell hagyni. E két őstehetség csodálatosan rezonálnak együtt. Csatlakozik hozzájuk fenség?
Lithodora vesz egy mély levegőt, és a zongorához lép.
– Természetesen. Folytassuk.
A próba a továbbiakban is kellemesen zajlik. Magnolia látja Kahorin, hogy jól érzi magát, és ebben is helyt áll, mint minden másban. Nem igazán beszélgetnek egymással, csak annyit, amennyit szükséges. És a királynő jelenlétében a távolságot is tartja a férfi. A végén el sem köszönnek egymástól. Clívia még beszélni akar a férfival, Lithodora pedig siet a dolgára, vagyis Liára szüksége van. És ezzel véget is ér, és eredményesen zárul az első próba Kahorival.
ESTÁS LEYENDO
❀ Múlhatatlan Virágzás ❀
FantasíaROMANTIKUS-FANTASY, ami egy ősi világban, Neráida Terrán játszódik. Itt tündérek élnek - neráidák -, akik összetett társadalomban élnek, rengeteg szabállyal. Az egyik az, hogy a szolga tündérek nem keveredhetnek a nemesi származásúakkal, sőt még sze...