GEÇ KALAN

2.2K 5 1
                                    

          Gül'ün zaman zaman, derin derin düşündüğünü görüyorum. Acaba bana söyleyemediği bir sıkıntısı mı var? Pat diye konuya dalmak da istemiyorum çünkü kadınları az çok tanıyorum. Genelde sorunca yanıtlamazlar, konuşmazlar ama hiç ummadığınız bir anda da patlar gibi bazı şeyleri çat çat yüzünüze söylerler. Ben sonunda dayanamayıp bana açılmasını bekliyorum. Taktik önemlidir evlilikte yoksa her gün tartışmak kaçınılmaz olur. Her ne kadar eşlerin arasında sevgi olsa da görüş ayrılığı muhakkak vardır. Kadın beyni ile erkek beyni farklı çalışır. Kadın en ufak detayı kafaya takarken erkek hep yüzeyseldir. Ünlü bir komedyenin bir sözünü burada söylemeden geçemem: ''Erkekler manuel, kadınlar dijitaldir.'' Kadınlar bu hassas özelliklerinden dolayı  sık sık hata verirler. Artık karşısındaki erkek ne kadar dayanabilirse ona! Ve aslında bu yıpranmaya hiç gerek yok. İlişki asla yalama olmamalı. Bu yüzden politik olmak her zaman faydalıdır. Bunun için de öncelikle kadınları iyi tanımak gerekir. Mesela bir kadın en çok nelere önem verir? Bunu kesinlikle bilmeniz şart, yoksa hiç şansınız yok. Kadın en çok ilgi ve sevgi bekler erkekten. Onların doğası duygu üzerine kurulmuştur. Çok büyük bir uzman gibi konuşuyorum ama hata payım oldukça az çünkü her vakit ortalamanın dışında olanlar vardır hem de her konuda. Neyse! Bir kadına onu dinlediğini, onun sözlerine önem verdiğini göstereceksin evvela, kadınlar buna bayılır. Onları sakın kendiniz gibi düşünmeyin. Erkek duygudan çok hormonsal yaşar ve aklı fikri beğendiği kadını yatağa atmaktır çoğu zaman. Bu da çoğunlukla felaketle sonuçlanır. İstisnalar dışında kadın, sevmediği erkekle beraber olmaz. Bu konu çok önemli, dikkat! Önce kalbini okşayacaksın, sonra o iş ama sahte olursanız bu ilgi gösterisinde kadın hemen anlar. Kadınların iç güdüleri çok gelişmiştir, bunu sakın göz ardı etmeyin. İçten ve sıcak olacaksınız. Kadın anında sıcaklığınızı anlar ve belki de istediğinizin çok üzerinde size karşılık verir. Zaten iş olsun diye bir kadınla beraber olmaya kalkmayın. İçinizde ona karşı kıpırdayan duygular varsa onun çevresinde bulunun. Beni sakın yanlış anlamayın. Amacım ukalalık değil, sadece mutlu olmanızı istiyorum. Ama bazen ne yapsanız da olmaz bazı şeyler. İnsan vazgeçmeyi de bilmeli bence, olmuyorsa olmuyordur. Fakat, bazen vazgeçtiğinizde olur her şey aklınızdaki gibi. Kadın, kırılgandır. Kadın güzelliktir. Kadın cinsi latiftir eskilerin deyimiyle. Bence kadın çok kutsal bir varlıktır, bizi doğuran ve büyütenin de kadın olduğu asla unutulmamalı. Dünyaya gözümüzü açtığımızda yanımızda bulunan melektir o. Yıkar paklar, doyurur, her sıkıntımızda yanımızda olur. Bence böylesi harika bir varlığı incitmek oldukça yanlış bir hareket. Ve çok ince düşünür kadın denen hoşluk. Bazen onun neye üzüldüğünü veya neye darıldığını günlerce düşünseniz de anlayamazsınız ve bu yüzden de çözülmesi zor sırlar yumağıdır kadın aynı zamanda. Bence erkeklerin kadınları anlayamıyorum demesinin nedeni hep burada yatar. İşte ben de şimdi kadınımı anlamaya çalışıyorum. Sabırla bekliyorum konuşmasını ama ara ara ona cesaret veren bakışlarımı gönderiyorum. Üzerine fazla gidilmez kadınların. Yoksa onları atarı gideri erkeği perişan eder. Genelde evet deyin onlara, suyuna gidin.

          Penceremin önündeki koltuğumda aklım bin bir düşüncede oturuyorum ama beynim durmuyor. Ben eşimin her şeyinden haberdarım ve onun canını sıkacak bir şey bulamıyorum henüz. Benden sakladığı bir şey olabilir mi? O da imkansız çünkü neredeyse yirmi dört saat beraberiz. Ne acaba, sorun ne?! Yoksa benimle ilgili bir şey mi? Farkında olmadan onu kırmış olabilir miyim? Bu düşüncenin endişesinde karşımda oturan eşime bakıyorum. Gül, onu inceleyen gözlerimin farkında, bana bakıyor karşılık olarak ve tatlı tatlı gülümsüyor. Bana kırgın olsa bu tepkiyi vermez. Gül, gülümsemesinin ardından yine düşünceli haline dönüyor. Artık çıldırmak üzereyim! Bu kadının ne derdi var?! Gidip yanında oturuyorum ve artık içimdekini tutamıyorum:

NEFRETİYA (Yetişkin.) Tamamlandı.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin