Chapter 1

13.3K 506 20
                                    


"tuan! Kita ada masalah!!" duke tanpa basa basi menerjah bilik hyke yang sedang bercakap dengan seseorang melalui telefon.

Hyke mengangkat muka tanda apa tanpa mengeluarkan suara.

"University Tyler dalam masalah, seorang pensyarah telah menyalahgunakan dana university sebanyak 500 ribu" terang duke.

"what! Duke drive me over there NOW" arah hyke penuh penekanan.

Hyke paling pantang dengan orang yang menyeleweng wang. Dia paling benci dengan PENIPUAN sebab dia pernah ditipu,dia paling benci penipu.

"ummi, adik pergi kelas dulu, assalamualaikum". Selesai sarapan syaqies meminta izin dengan ummi untuk ke kelas..

"adik kejap, along hantar adik pergi kolej sekarang"

"okay ummi,babe let's go, bye ummi assamualaikum" . Mereka bersalam dengan ummi sebelum keluar memadangkan abi telah pergi kerja awal pagi lagi.

"babe balik dengan angahkan lepas kelas"

"haah, babe pergi dulu yee along assamualaikum" .. usai bersalam dengan along,syaqies melangkah keluar dari kereta..

Dalam keluarga hanya along sahaja yang memanggil syaqies babe memandangkan along menginginkan adik perempuan.

Along merupakan lepasan graduate yang menunggu tawaran belajar manakala angah pula merupakan senior di University Froxy.

"tuan" sapa salah seorang pensyarah.

"mana data yang aku suruh cari" pinta hyke kepada salah seorang pekerja di University tyler.

Nampaknya silap besar pensyarah itu menyalahgunakan wang salah seorang CEO yang di geruni ini.

"i-i-ini ya-yang tuan minta" ujar pekerja itu dengan ketakutan disebabkan muka hyke merah menandakan dia marah.

"duke" panggil hyke.
"ye tuan"
"cari orang ni hidup-hidup dekat aku as soon as possible"
"before that hantar aku balik office"
"tu-tuan kita ada ma-masalah lagi satu" ujar pekerja itu.
"apa"ucap hyke dengan tegas.

"kita kekurangan pensyarah memandangkan dia (si pesalah) tidak datang harini, dia ada kelas dengan student kejap lagi..kita perlu batalkan atau kit.." tanpa menyelesaikan ayat ,hyke laju memotong.

"kelas dekat mana,subject apa" tanya hyke.
"tuan kitakan tak ada pensyarah" duke bersuara.

"aku ganti"

"kelas dekat line 2 orket tuan subject sastera" ujar pekerja itu dengan bahagia.. sape tak bahagia kalau hot ceo depan mata ehh tadi kemain takut sekarang suka...

"duke kau cari dulu orang tu, aku nak pergi mengajar nanti kau cakap dekat daddy masalah ni"

"baik tuan! Tuan balik nanti ..."
"aku suruh bodyguard ambil aku" hyke tahu apa yang nak disampaikan oleh duke.

"okay tuan" duke tersenyum malu kerana hyke mengetahui apa yang hendak disampaikan olehnya.

Sebelum ke kelas syaqies sempat singgah di kafe selepas itu dia bergegas menuju ke kelas..sepanjang perjalanan ke kelas ramai lelaki melihat syaqies kerana hanya syaqies seorang sahaja perempuan yang memakai purdah, ada yang memandang syaqies dengan senyuman ,ada yang mengata ,ada yang pelik macam nampak hantu, tapi syaqies tidak kisah sebab abang-abang syaqies cakap syaqies cantik.. woww percaya diri itu penting gaissss okay back to normal..

setiba di kelas syaqies duduk di bangku di sebelah kryty yang merupakan kawannya didalam kelas sahaja.

"qies, over here" panggil kryty.
"hyeee" sapa syaqies, memandangkan kryty seorang non muslim.

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now