"Adik are you okay" tanya angah..sekarang syaqies sudah sedar tapi keadaannya masih lemah..
"Adik okay" balas syaqies dengan lemah..
Jujur dia masih rasa sakit tapi tak sesakit tadi.. tapi sekarang dia rasa lapar.."Angah adik rasa lapar la"
"Babe nak apa ,along boleh tolong belikan" tawar along..Baru sahaja syaqies ingin beritahu dia nak makan apa tiba2 hyke datang bawa makanan..
"Aku belikan ni untuk adik kau, aku tahu dia lapar" hyke hulur makanan yang dibelinya kepada along..dia macam tau tau je yang syaqies tengah lapar..
"Babe look what you got" jerit along..yang hyke beli sekarang ni makanan kegemaran syaqies iaitu...
"Adikk you got chickennn"ujar angah gembira..
"Yeeeayyy chicken" tiba tiba syaqies rasa gembira rasa sakit tadi langsung hilang lepas dia nampak makanan kegemarannya.."Thanks bro belikan ,adik aku suka sangat dengan ayam ni" ujar along kepada syaqies..
"Tak de hal la"
"Tapi kan Res macam mana kau tahu semua makanan favourite adik aku" tanya along hairan.. yela haritu aiskrim sekarang makanan.."Entah la aku teka jer" nafi hyke.
"Adik buka jela purdah tu ,angah tutup langsir" arah angah,sebenarnya dia kesian dengan Adik perempuannya nampak macam tak selesa je nak makan..
Along yang dengar apa yang angah katakan ,dia cepat-cepat tutup langsir ,hyke ada dalam bilik ni , tak kan dia nak bagi hyke pandang muka syaqies...
"Terima kasih sir sebab tolong saya lagi" ujar syaqies apabila selesai makan ..Sekarang mereka tengah berbual sambil tunggu discharge ..
"Hmm" singkat itu sahaja balasan hyke..sekarang dia stress tadi duke memberitahunya bahawa musuhnya menyerang markas nya ,nasib baik semua selamat..
"Sir okay tak" tanya syaqies penasaran..dia tengok hyke macam ada masalah berkerut je dahi sampai nampak urat..
"I'm okay"
Baru sahaja syaqies ingin bertanya lebih muncul lah angah dengan along..
"Babe let's go home" ajak along..syaqies dah boleh discharge memandangkan dia dah sihat..
RUMAH KEDIAMAN SYAQIES
"Ummi cakap apaa?ulang balik" tanya along..suaranya sedikit meninggi..
"Umma cakap haritu dia berkenan dengan adik,dia suruh tanya kamu semua okay ke kalau dia nak kahwin kan zaq dengan adik?" terang ummi...haritu umma ada pesan suruh berbincang dengan mereka semua..sekarang masanya..
"angah tak setuju ummi, adik still student she need to study first instead married" balas angah suaranya tak dapat ditahan lagi..Dia cukup terkejut dengan semua ni..
Mereka baru saja balik dari hospital ,sampai je rumah ummi bagitahu mereka tentang umma berkenan dengan syaqies..
"abi betul-betul nak bagi bunga kahwin dengan mamat tu?" Tanya along dia dah hilang kesabaran sampai memanggil zaq mamat..
"Kalau tu jodoh adik kamu,abi terima lagipun zaq tu budak baik" balas abi.. Dia sebenarnya tak berapa setuju tapi lepas dipujuk oleh ummi terus setuju lagipun itu anak saudaranya baik budaknya..
"Adik cinta hati angah, i will never let her go, 'إنها كل شيء لي يا أمي ('iinaha kulu shay' li ya 'umiy)(She's everything to me, ummi)" balas angah lalu pergi meninggalkan rumah ,dia perlukan ketenangan..
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...