"Lima puluhhh"
"Lima puluhhh""Haii adik manis" ujar lelaki itu sambil memandang gadis di hadapannya atas bawah. Elok. Cantik.
"Haii bang" balas gadis di hadapannya atau yang sebenarnya lelaki menyamar jadi perempuan. Qwerty ferqy.
Bila mereka berdua tiba di bilik. Tiba-tiba ferqy memukul belakang kepala lelaki itu atau lebih dikenali sebagai musuh ferqy, faruq.
"Arghhhhhhhhhhhhh" jerit faruq apabila belakang kepalanya terasa sakit akibat dipukul oleh ferqy.
"Opsss sorry. Sakit ke hmm"
"Kau siapa!!! Lepaskan aku laa" jerit faruq bila tangannya diikat oleh ferqy. Matanya tajam memandang ferqy.
"Kau tanya aku siapa? Aku malaikat maut yang khas untuk kau" balas ferqy lalu mengeluarkan pisau di belakang bajunya.
"Kenapa kau nak bunuh aku. Apa salah aku" tanya faruq ketakutan apabila ferqy bertindak menghampirinya.
"Kau kenal Harfely Nadile"
"Siapa tak kenal perempuan murah tu arghhhhhhhhh sakittttt laaaaaa" jerit faruq dalam kesakitan apabila ferqy menikam pahanya dengan pisau lalu mengheret turun ke bawah.
"Ish ish ish kan aku dah pesan haritu jangan kacau perempuan tu, kan dah kena lima luluh dengan aku" ujar ferqy sambil tersenyum sinis. Itulah akibat kacau gadisnya.
"Qwerty Ferqy what are you doing" laung tewqy. Dia dapat berita yang adiknya ada di sebuah club kerana ada orang menganggu gadisnya.
"Bala dah sampai" balas ferqy lalu menjuling matanya. Dia bangun dari duduknya dan bergerak keluar dari bilik, kalau abangnya ada dia tak boleh terus menerus menyiksa lelaki itu. Dia cuma takut abangnya melapor dia memandangkan abangnya polis undercover.
"Ferqy" laung tewqy tapi ferqy hanya mengabaikan abangnya. Malas nak layan.
"What malas la aku layan kau baik aku layan angel. Kemaskan tempat tu untuk aku ye bang. Love you" jerit ferqy lalu keluar dari bilik itu.
Sebenarnya dia di tugaskan untuk jaga angel tapi dia keluar sekarang. Minta-minta hyke dengan syaqies tak balik dari dating lagi. Kalau diorang dah balik matila dia nanti."Gila punya adik. Korang cepat bersihkan tempatni dan bawak lelaki ni ke base" arah tewqy kepada anak buahnya. Dia sudah masak dengan perangai adiknya.
Kenapa dia tak lapor adiknya kepada polis? Kerana adiknya tak melakukan sesuatu tanpa sebab yang tak munasabah. Dia tahu lelaki di hadapannya cuba mencabul gadis pujaan ferqy tapi nasib baik ferqy sempat menyelamatkan gadis itu.
*****
"Hello angel uncle" ujar ferqy lalu kakinya bergerak ke arah syayq. Dia baru balik dari kedai beli yupi untuk syayq sebab dia tahu apa yang akan di tanya oleh syayq nanti."Uncle ferqy"
"Come" ujar ferqy sambil membuka lengannya untuk menyambut syayq yang berlari ke arahnya.
Syayq berlari ke arah ferqy dan memeluk ferqy.
"Uncle where did you go" tanya syayq yang petah berbahasa inggeris. Dia tak nampak ferqy masa dia bangun tidur tadi.
"Hmmm pergi beli yupi untuk angel" nafi ferqy. Tak kan dia nak kata benda betul dekat syayq nanti dia pergi mengadu dekat hyke.
"It's that true uncle?" Tanya syayq sambil tangannya dilipatkan di dada. Dia memicing matanya.
"Of course yes. Then, where did you think i go hmm"
"Doing you job fifty ringgit" ujar syayq sambil menunjukkan angka lima puluh. Dia tahu yang ferqy buat kerja lima puluh sebab itu dia tanya.
"HAHAHAHA" gelak ferqy tapi ketawa berhenti bila dia terdengar seseorang memanggil namanya.
"Qwerty ferqy" jerit hyke di hadapan muka pintu. Dia dengar apa yang dibual oleh mereka berdua tadi.
'Mampus' ujar ferqy lalu mengangkat kepalanya. Harap-harap kerja dia tak kantoi. Kalau kantoi masaklah dia kena dengan hyke nanti.
"Ye saya kenapa"
"Kau tak tinggalkan anak aku kan?" Tanya hyke lalu berjalan ke arah ferqy.
"Ehh mestilah tak, kan angel" ujar ferqy sambil membongkokkan badannya untuk membisik sesuatu di telinga syayq.
"Tolong uncle nanti uncle beli angel yupi banyak-banyak" ujar ferqy di tepi telinga syayq. Hanya mereka berdua sahaja yang dengar.
Syayq tersenyum lebar dan mengangguk kepalanya tanda setuju. Dia gembira nanti dia dapat yupi.
"It's true daddy. Uncle keluar sebab dia nak belikan angel yupi" ujar syayq sambil mengangguk kepalanya.
Hyke hanya mengangguk kepalanya. Kali ini dia lepaskan ferqy kerana anaknya memihak ferqy.
'Fuh selamat aku' ujar ferqy lalu menggosok dadanya bila lihat hyke berjalan pergi dari situ.
Tbc.
Happy reading.Ferqy dah tak single yee😆
Tewqy seorang jer single sbb busy dgn job undercover dia🤣Nanti baca tau story hydear dengan Zaq. Author dah publish. Dalam cita zaq ad jugak terselit hydear dalam tu. Kalau nak tahu perkembangan just follow tiktok or ig author. Author dah letak dkt bio.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...