Hyke sedar dari tidurnya cuba mencerna apa yang terjadi. Dia ingat yang dia minum air dan clara. Damn!!! Clara..
Hyke bangun dari pembaringanya perlahan agar syaqies tak terjaga. Hyke mengambil telefonnya dan menelefon seseorang.
"Cari dia sampai dapat. Nanti dapat tu hadiah untuk korang. Buatla apa yang korang nak" arah hyke kepada anak buahnya. Inilah akibat bila bermain dengan HyD.
Nasib dia sempat balik ke rumah dengan bantuan duke kalau dia berseorang dengan clara dah jadi masalah besar untuknya.
****
"Arghhhh sakittttt" jerit clara bila jake menarik rambutnya.
"Aku suruh kau tidur dengan dia bagi keluarganya hancur itu pun susah ke sundal" jerik jake lalu memukul kepala clara dengan kayu.
"Arghhhhhh" jerit clara lalu tak sedarkan dirinya.
"Nampaknya aku sendiri kena turun tangan. Harapkan sundal ni sampai bila tak selesai" ujar jake lalu menendang kepala clara. Entah hidup ke tidak clara ni.
***
"Hello princess" sapa ferqy bila nampak syaqies turun dari tangga.
"Waalaikumussalam" bidas syaqies. Ini di Malaysia bukan luar negara nak hello hello.
"Auch sakitnya tuh disini" nyanyi ferqy sambil menunjukkan dadanya yang terasa dengan sindiran syaqies.
"Di dalam hatiku, sakitnya tuh di sini melihat kau selingkuh". Sambung farzy sambil mengambil remote untuk dijadikan mic.
"Sakitnya tuh di sini pas kena hatiku"
"Sakitnya tuh di sini kau menduakan aku"
"Teganya hatimu"
"Permainkan cintaku"Nanyi mereka berdua sehingga muka mereka di hinggap batal.
"Ni sakit kau" ujar hyke sambil bercekak pinggang.
"Pagi pagi dah melalak macam anjing kelaparan" marah hyke.
"Sorryla bro, kitaorang bosan" ujar farzy sambil duduk di sofa. Dia bosan. Dia tak tahu nak buat apa hari minggu. Kalau duduk italy biasanya dia akan pergi ride.
Ting! Dia ada idea.
"Abang jom ride vroom vroomm" ajak farzy. Dia dah lama tak ride. Lagipun sini banyak motor hyke yang tak guna. Jadi apa salahnya kalau dia guna satu.
"Wehhhh macam best jer jommmm" ujar ferqy teruja. Ride wooo lama tak ride.
"Jom hyke" ujar tewqy yang baru selesai dari mandi. Dia baru saja selesai jogging tadi.
"Hmm". Fikir hyke sambil memerhati muka mereka bertiga. Hatinya rasa tidak sedap hati untuk keluar hari ini tapi di sebabkan tiga bala ni dia setuju.
"Okay jom" ujar hyke memberi kata putus.
"Yesss" ujar mereka bertiga. Bolehla nanti tunjuk skill.
"Sayang jom naik tukar baju. Nak ride tak boleh pakai macam ni" terang hyke. Dia takut nanti baju syaqies masuk dalam tayar.
Syaqies hanya mengangguk kepalanya.
***
Vroom vroom vroom enjen motor di dengari di telinga syaqies. Dia tak pernah tahu suaminya ada motor sebanyak ini."Wife jom naik" ajak hyke. Dia menaiki motor Ducati Desmosedi. Manakala farzy menaiki Honda RC213, tewqy menaiki MV Aqusta F4cc dan ferqy menaiki kawasaki Ninja H2R.
"Tinggila aqies tak sampai" ujar syaqies sambil memandang tempat duduknya.
"HAHAHA pendek" ujar ferqy.
Hyke turun dari kenderaannya dan mengangkat syaqies untuk duduk di tempatnya.
"Thank you husbaby" ujar syaqies sambil memeluk pinggang hyke. Dia takut jatuh nanti.
"Most welcome"
***
Vrooommmm vrooommmm enjen motor mereka berempat kedengaran di bandar.
"Bro berhenti minum jap" laung farzy. Dia haus.
Hyke hanya menganggukkan kepalanya.
****
"Fuhhh legaa" ujar farzy bila dapat minum air.
"Sedap sedap ride bebal ni pulak haus haihh" ujar ferqy sambil merehatkan dirinya di kerusi yang di sediakan.
"Dah aku dahaga nak buat macam mana"
"Haa gaduhla gaduhhh" ujar tewqy. Penat la dia nak hadap dua bala ni. Setiap hari ada jer benda nak di gaduhkan.
"Mana hyke" tanya farzy sambil minum airnya.
"Tuuu" tunjuk tewqy ke hyke dan syaqies sedang beli aiskrim.
****
" Bahagianya kau budak, suka la puas puas harini hari last kau tengok dunia" ujar clara sambil memegang kuat streng kereta. Dia baru saja balik dari hospital. Dia pergi hospital untuk ambil ubat dan membalut lukanya.
****
"Sayang tunggu kejap. Lintas sama sama" ujar hyke. Bukan dia tak lepaskan syaqies lintas jalan tapi hatinya rasa tak sedap hati.
"Aqies pandai lintas la husbaby" ujar syaqies sambil melintas jalan.
"Tunggu la" laung hyke sambil cepat cepat menyimpan baki dalam beg nya.
****
"Comella mereka berdua. Aku harap hubungan mereka kekal" ujar ferqy sambil menatap syaqies dengan hyke yang sedang bergurau."Yee aku bersyukur dapat kakak ipar macam syaqies. Walaupun dia perangai macam budak tapi jaga dia sangat mudah" ujar farzy. Dia suka dengan syaqies dari mul mula dia culik syaqies.
"Ehh kereta tu laju wehh syaqies" ujar tewqy sambil menunjukkan kereta itu.
"Wehhhh aqiess"
"Hyke kereta" laung farzy memberi amaran tapi mereka tak dengar.
****
"Werkk kejarla aqies husbaby" ujar syaqies sambil melintas jalan.
Hyke yang perasan ada kenderaan laju datang ke arah syaqies. Dia cepat cepat berlari ke arah syaqies tapi tak sempat. Syaqies dilanggar.
"Syaqies!!!!!"
"Sayangg!!!"
"Aqiessss"Hyke cepat cepat bergerak ke arah syaqies dan mengangkat kepala syaqies untuk diletakkn di atas pahanya.
"Sayang bangun jangan tinggalkan husbaby" ujar hyke dengan suara bergetar. Dia takut apa yang akan terjadi dengan syaqies.
"Hyke ambulance akan datang kejap lagi. Aku harap aqies kuat" ujar tewqy. Dia baru sahaja menelefon hospital.
***
"Sabar boy, aqies tengah kena rawat tu" ujar mummy menenangkan anaknya."Macam mana boy nak tenang mummy. Kalau tak disebabkan oleh hyke. Aqies tak jadi macam ni. Ni semua salah hyke" ujar hyke sambil menanggis. Kalau dia tak lepaskan syaqies melintas sendiri mesti tak jadi macam ni.
"Sabar hyke. Aku tahu adik aku kuat" kata along menenangkan hyke. Dia tak salahkan hyke lagipun benda dah jadi bukan berpunca dari kecuaian hyke.
Skret!! Pintu bilik kecemasan terbuka.
"Doc macam mana dengan isteri saya" tanya hyke sambil matanya memandang doctor itu dengan harapan semuanya baik baik saja.
Doctor hanya menggelengkan kepalanya. Hyke jatuh tersungkur ke atas lantai.
'Tak tak mungkin aqies tinggalkan dia tak mungkin'
"Saya harap encik bersabar dengan ujian ni. Saya minta diri dulu" ujar doctor itu lalu pergi meninggalkan hyke.
"Mummy aqies aqies tinggalkan hyke mummy"
"Dia tak tinggalkan kamu hyke" ujar mummy sambil menggosok badan hyke.
"Aqies tinggalkan hyke mummy ting..." ujar hyke sebelum badannya rasa lemah dan tak sedarkan diri.
"Yaallah boyy"
"Resss"
"Hykee"Tbc
Happy reading🫣
Panik gak?
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...