"Dia okay jangan bagi dia stress" ujar doctor yang merawat hyke.. sekarang hyke di rawat di bilik vip hospital mummynya.
"Thankyou doc" ujar duke.
"Saya minta diri dulu yee"
"Yaallah duke what happend to boy" jerit mummy apabila tiba di bilik hyke..
"Saya tak tau puan,sampai saja dekat rumah dia menjerit lepastu pengsan" terang duke..dia masih lagi tak tahu punca sebenar yang menimpa tuannya..kejap lagi dia hack cctv di rumah tuannya..
"Puan saya minta diri dulu yee ada kerja saya nak kena buat"
"Pergila kalau tahu apa apa pasal boy cakap dekat mummy"
"Baik puan"
RUMAH KEDIAMAN SYAQIES
'Mana awak pergi abang Dhe,awak dah lupa dekat bunga ke' ujar syaqies sambil merenung rantai bunga di tangannya.. Dia rindu sosok yang selamatkan diri nya.. jujur kalau boleh diputarkan masa dia nak kenal dengan lelaki itu.. tanpa lelaki itu dia tak tahu apa yang akan jadi dekat dirinya..
Disimpan rantai itu di poket beg. Lalu di galas beg itu. Pinggan yang berisi nasi goreng tadi sudah habis di makan.
" ummi abi adik minta izin pergi kelas dulu yee" pinta syaqies usai selesai sarapan pagi..
"Adik pergi dengan abi harini, abi hantarkan"
Syaqies hanya mengangguk tanda faham.. harini mood dia takde , dia rindukan Dhe...UNIVERSITY TYLER
"Putri abi belajar rajin rajin yee,jaga diri dekat sana" pesan abi sambil menghulurkan tangannya untuk syaqies..
"Baik abi, terima kasih hantarkan adik , abi drive elok elok" balas syaqies sambil menerima huluran tangan abi untuk disalamnya..
****
"Harini Sir Res tak datang jadi saya akan ganti kelas dia" ujar pensyarah itu..
'Semalam sir okay jer hmm' ujar syaqies dalam hati.. Syaqies hanya beriak biasa. Dia menumpukan sepenuhnya perhatian di hadapan.
*****
"Angah along sini kejap" panggil ummi.
"Kenapa ummi" tanya angah lalu duduk di sebelah ummi.
"Macam mana keputusan korang berdua? Setuju tak?"
"Along okay je kalau itu yang terbaik untuk babe"
"Angah tak okay ummi" balas angah lalu keluar dari rumah. Dia tak suka umminya bertanya tentang hal itu , dia perlukan masa lagi. Bukan mudah untuk dia lepaskan adiknya begitu.
***
"Adikkkkk" panggil angah sambil merenggang tanganya untuk memeluk syaqies.
"I miss you my little sister" ujar angah sambil memeluk syaqies erat. Selang beberapa saat tanggisan angah kedengaran..
"Angah kenapa ni" tanya syaqies gelabah. Tiba2 je angah menanggis selalunya dia susah menanggis. Angah akan menanggis kalau itu melibatkan dirinya.
Syaqef mengelap air matanya, dia memberi isyarat mata kepada Syaqif untuk menolong dia.
Syaqif yang faham dengan isyarat Syaqef pun memanggil Syaqies.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...