"mana ada" nafi hyke.
"yela-yela,kau tu hati beku sape jer nak kau"
"usik sikit-sikit dahla, kang ada yang kena makan kaki jap lgi" balas hyke.Reaction syaqif membuat hyke tersenyum.. tahu pun takut..tadi kemain lagi usiknya..syaqif tahu yang hyke tidak gemar diusik kerana itu mengingatkan dia dekat si penipu..
"along, kenalke dia ni" tanya syaqies kerana hairan melihat abangnya seperti kenal dengan lelaki itu.
"ohh babe,yee along kenal kawan lama along"
"adik kau ke qif?" tanya hyke penasaran.
"yee babe ni kawan along hyke.. hyke ni adik aku yang paling cantikkk"
"cantikk" ujar hyke tanpa sedar.
"kau cakap apa hyke , aku tak dengar" tanya along tadi dia dengar hyke cakap sesuatu."mane ada aku cakap apa-apa" nafi hyke.. kalau kantoi masak la dia kena usik dengan si syaqif ni.
"ooo kawan along, along angah patut ucap terima kasih dengan dia ni sebab dia tolong babe dekat kedai, ada 2 orang lelaki nak kacau adik, nasib adik jumpa abang ni"
Memandangkan hyke berkawan dengan abang syaqies semestinya umur lelaki di hadapannya sama dengan along jadi syaqies memanggilnya abang tanda hormat dekat orang yang lebih tua..
Hyke tak ada la tua sangat dia 27 tahun sama dengan along manakala angah 25 tahun, syaqies pula 20 tahun.
"seriusla hyke, babe ada luka dekat mana- mana tak" tanya along sambil memutar badan syaqies.
"adikkk did u hurt somewhere, ohh noo it's my fault alongg, angah dah janji nak pergi dengan adik tapi angah..."
"u what angah" tengking along dekat angah.
'ohh god, aku terlepas cakap ke, mati akuu ..umiii tolongg angahh' monolong angah dalam hati..Along kalau marah fuhh kalah ustaz dia punya ceramah, sakit telinga..Ada ke patut dia bagi adik perempuan dia pergi kedai sorang-sorang..tengak apa dah jadi, memang patut pun kena marah..
"kau bagi adik pergi sorang-sorang angah ,meh sini aku ajar kau, berapa kali aku pesan jangan bagi adik pergi sorang-sorang bahaya adik tu perempuan..."ceramah along.
Dah cakap dah dia bebel kalah ustaz..nasib kau la angah..
"adik tak ada luka, abang ni tolong adik".. syaqies cuba meredakan pertengkaran abangnya.
"yee adik kau tak luka, dia cuma trauma apa yang jadi tadi, kau bawakla dia balik rumah, dari tadi aku pandang dia macam takut jer dengan aku even aku ni tolong dia"ujar hyke.
"thanks bro, kau selamatkan adik aku, kalau kau tak ada entah apa la yang jadi dengan adik aku" ujar along.
"thanks selamatkan adik cengeng aku" ujar angah sambil memeluk bahu syaqies.
"no problem"balas hyke."assalamualaikum ummiii, abiii kitaorang dah balikkk"laung mereka serentak kecuali syaqies.
Syaqies dari tadi hanya diamkan diri saja."waalaikumussalam anak ummi. Korang jumpa adik dekat mana" tanya ummi.
"dekat kedai mii ,ni semua salah angah mii.. kalau dia pergi teman babe tadi mesti tak jadi macam ni" ujar along."yaallah apa yang jadi long, adik meh sini dekat ummi" panggil ummi.
Syaqies hanya memandang ummi.. sedetik dua detik tanggisan syaqies mula kedengaran."isk iskkk abiiii" raung syaqies.
Along dan angah saling berpandangan habis la diorang nanti kena marah dengan abi sebab buat syaqies menangis.
"putri abi ni kenapa hmm" abi lantas dapatkan putrinya.
"abiiii huwaaaa"tanggisan syaqies makin nyaring.
"along angah korang buat apa hah dengan adik, abi suruh korang jaga adik bukan buat adik menangis"tanya abi.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...