Chapter 37

4.8K 241 24
                                    


"Sayang try baju ni" arah hyke lalu memberi baju itu kepada syaqies.

Sekarang mereka tengah cari baju untuk sanding diorang minggu depan. Mereka memilih butik ummi senang nak buat kerja.

Syaqies mengambil baju di tangan hyke dan memakainya.

"Cantiknye sayang saya ni" puji hyke apabila nampak syaqies keluar dengan memakai baju yang dipilihnya.

'Pandai juga aku pilih baju' ujar hyke sambil tersenyum bangga dengan hasilnya.

"Dah siap pilih ke Res" tanya ummi.

"Dah ummi"

"Yaallah cantiknya anak ummi" jerit ummi lalu memeluk syaqies.

"Mestilah cantik lagipun ni baju ummi reka lepastu suami aqies yang pilih" balas syaqies bangga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mestilah cantik lagipun ni baju ummi reka lepastu suami aqies yang pilih" balas syaqies bangga.

Ummi memeluk syaqies sambil tersenyum. Anaknya pandai mengambil hatinya.

"Nanti korang pilih nak buat pelamin macam mana, ummi dah sediakan atas meja depan"

"Baik ummi" balas syaqies.

"Assalamualaikum ahli ehhh my princess so cantikkkkkk" jerit ferqy lalu berlari ke arah syaqies.

Belum sempat ferqy sampai dekat syaqies, hyke menahannya.

"Kau jangan dekat dengan isteri aku. Kau bawa bala nanti" marah hyke. Mana tak marah nye kalau dia asyik ajar isterinya benda yang bukan bukan.

"Lepas la baju aku. Baju aku mahal tau. Penat-penat aku jerit lima puluh setiap hari untuk beli baju Anime ni tau. Sesedap makcik kau jer nak rosakkan eishh" ujar ferqy sambil menghempas tangan hyke yang memegang bajunya. Penat dia nak dapatkan baju ni tau. Limited edition.

"Ada muka aku kesah" bidas hyke. Dia tak kisah dengan baju tu. Yang dia kisah bini dia. Sesedap dia jer nak berlari ke arah isterinya. Dia cemburu tau.

"Eleh setakat baju kau celah gigi aku jer pondan" perli farzy. Setakat baju yang ferqy pakai berapa sen jer baginya.

"Amboii mentang-mentang la kaya. Sedap kau jer cakap macam tu. Hargai sikit kerja lima puluh aku ni. Bukan senang setiap hari nak kepit suara" balas ferqy sambil buat muka sedihnya. Sedih usaha dia orang tak nampak.

"Dah kau bangang sangat. Hyke bagi kerja tak buat. Buat juga kerja lima puluh tu" ujar tewqy. Dia penat nak nasihatkan adik kembarnya. Tapi tak dengar juga. Lantak dia la.

"Dah cara tu jer aku cepat kaya HAHAHA"

"Bodoh tahap bebal la kau ni" ujar farzy lalu duduk di sofa yang disediakan.

"Abang ferqy sini kejap" panggil syaqies perlahan. Dia takut hyke dengar.

Ferqy yang rasa dirinya di panggil oleh syaqies, dia pun pergi ke arah syaqies.

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now