"Boy what are you doing right now" tengking daddy. Dia tak ajar anaknya meninggikan suara dekat orang lain.
"Mummy daddy kitaorang minta izin balik rumah dulu ye,qif rasa Res perlukan masa" ujar along. Sungguh dia sakit hati melihat adiknya di tengking tapi dia memahami keadaan res.
Dengan keadaan begini dia lebih risaukan adik dia. Dari tadi Syaqies hanya menunduk mungkin terkejut.
"Baiklah hati hati"balas mummy.
"Bye mummy daddy Assalamualaikum" ujar Syaqif sambil melambai tangannya..
"Waalaikumussalam"
***
"Babe okay?" Tanya along dari tadi syaqies hanya mendiamkan diri. Dia risau adiknya terasa hati dengan hyke.
"Babe okay tapi apa salah babe kenapa sir marah babe?"
"It's not your fault, res cuma stress babe kena faham dia sakit"
Syaqies hanya mengganggukkan kepalanya tanda faham.
***
"Boy dah kenapa" tengking mummy ,dia tak terima syaqies diperlakukan sebegitu.
"Kenapa panggil dia? mummy dengan daddy saja kan nak tengok boy merana"
"Daddy tahu masalah kamu,kamu tak sepatutnya halau budak tu, niat dia datang nak tengok kamu" ujar daddy.
"Betul tu apa yang daddy kamu cakap"
"Jangan disebabkan trauma kamu orang lain kena tempias" marah daddy. Dia tak suka dengan keadaan anaknya sekarang. Kalau boleh dia nak hyke yang dulu ceria.
"Kenapa semua orang yang boy sayang tinggalkan boy"
"Dia tak tinggalkan kamu,kamu yang fikir bukan bukan!! Cuba kamu guna otak kamu luas luas, ada ke budak tu terima perjodohan or dia tak tahu tentang perjodohan tu" tengking daddy. Anaknya suka membuat kesimpulan tanpa siasat asal usul.
"Boy tahu yan..."
"Kalau sayang seseorang perjuangkan bukan biar dia dimiliki oleh seseorang, kejar selagi ia belum bergelar isteri orang" terang daddy panjang lebar. Dia sebenarnya suka dengan syaqies sopan. Jadi dia nak anaknya tak putus asa.
"Hmm"
"Harap je jantan tapi lemah slebeww hahaha" usik daddy sampai menempuk bahu Hyke.
Hyke memandang ke arah Daddynya. Apa yang Daddy dia cakap ada betulnya.
***
'Mana abang dhe bunga rindu' ujar syaqies sebelum dia masuk ke alam mimpi..
Ring ring jam menunjukkan pukul6 pagi..syaqies mula menyiapkan dirinya untuk ke kelas memandangkan dia ada kelas pukul8 pagi..
Harini dia memutuskan untuk membawa rantai bunga ..syaqies menggantungkan rantai di beg nya.
Setelah yakin dengan penampilannya dia mula menuruni tangga menuju ke meja makan.
***
"Tuan betul betul okay ke" tanya duke..dia risaukan tuannya semalam baru keluar hospital harini dah nak bekerja.
Macam sekarang. Mereka berdua dah ada di University Tyler.
"Hmm"
"Kalau ada apa apa tuan panggil saya"
Hyke nampak syaqies berjalan menuju ke kelas. Dalam perjalanan menuju ke kelas. Ada pelajar perempuan berjalan dan terlanggar syaqies , beg syaqies jatuh ke tanah dan menghasilkan bunyi.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...