Chapter 19

4.9K 287 22
                                    

"Hello buatkan apa yang aku suruh" ujar fazry di lewat telefon.

"Where's she" tanya farzy pada salah seorang pekerjanya.

"In room sir, she say she want yupi if you don't buy it she didn't want to leave the room" terang pekerja itu.

"Okay i got it" ujar farzy sambi memicit kepalanya aduu sakit kepalanya memikirkan kerenah syaqies ni. Menyesal pulak pergi culik budak tak pasal pasal dia sakit kepala.

"Okay then i take my leave first"

"Wait tell her to come downstairs also tell her i have something for her" arah farzy kepada pekerjanya. Kalau tidak ikut arahan budak tu makin menjadi jadi la jawapnya.

"Okay sir"

***
"Apa pandang pandang ada hutang" sindir syaqies dari tadi farzy hanya memandangnya.

"Kau nak sangatkan nah ambikla kilang yupi ni" ujar farzy sambil melemparkan kunci kilang kepada syaqies.

"Otak pakcik hilang ke" sindir syaqies. Kilang kot agak agakla sikit.

"Kau nak ke tak , banyak tanya pulak"

"Orang kata rezeki jangan ditolak ,Hehehe thanks pakcik ,btw bila kita boleh pergi kilang ni aqies nak yupi" ujar syaqies sambil membulatkan matanya.

"Sekarang" balas farzy lalu bangun dari kerusi.

"Ehh pakcikk tunggu aqies". Berlari anak syaqies mengejar langkah farzy.

*****

"Wahhh besarnye bapak kaya pakcik ni" ujar syaqies sambil memerhati kilang tersebut.

"Bapak aku memang kaya"
"Hehehe betul jugak tu"

"Dah pergila ambik yupi kau, kejap lagi nak jumpa mama aku"

"Jap pakcik tunggu aqies" balas syaqies sambil memasuki beberapa yupi ke dalam begnya sehingga penuh. Farzy menghulurkan beg itu kepada syaqies. Dia tahu syaqies akan ambik banyak jadi dia sediakan beg itu.

****

"Banyaknya kau ambik, tak sakit gigi ke nanti" ujar farzy di sebelah syaqies sebaik sahaja syaqies masuk ke dalam kereta.

"Tak" balas syaqies sambil membuka plastik yupi itu tapi tak boleh dibuka jadi dia hulurkan kepada farzy.

"Bukakan"
"Pandai makan je kau ni"
"Okayla tu pandai makan daripada pakcik pandai culik budak tapi tak pandai jaga huh lemah" sindir syaqies. Suka dia kenakan farzy.

"Makan lepastu diam" ujar fazry sambil memainkan telefonnya. Sekarang dia menuju ke rumah mamanya memandang ada perjumpaan keluarga.

Syaqies hanya mengangguk tanda faham.

***
"We arrived sir" ujar pemandu itu.

Farzy hanya mengangguk tanda faham lalu kepalanya jatuh memandang syaqies yang sedang tidur beralaskan pahanya. Comel sangat boleh tak dia nak kahwin dengan budak ni tapi tak boleh sebab...

"Haa kamu farz kenapa tak masuk ehhh siapa budak ni comel" ujar mama farzy apabila tahu anak terunanya sudah sampai tapi tak masuk ke dalam rumah.

"Nanti farz cerita jomla kita masuk faz nak angkat budak ni, kejut pun tak bangun" nafi farzy padahal dia tak kesian nak kejutkan syaqies. Kan kalau dah bangun melalak jer kerja pening dia nak melayan.

***

"Mama kau telefon suruh makan malam dekat sana ke hyke" tanya tewqy apabila hyke selesai menjawab telefon dari keluarga angkatnya.

"Yee pening aku, masalah syaqies hilang tak selesai lagi tambah lagi satu" kata hyke sambil mengeluh nanti bila sampai dekat rumah keluarga angkatnya adalah perkara yang akan memeningkannya.

"Ku mohon sabar sabar sebentar beri aku waktu ..." nyanyi ferqy apabila lalu di hadapan hyke. Bala sorang ni tak pernah serius nantila bila dia kena masalah hyke la orang pertama nak ketawakan dia. Tunggu kau.

"Dah siap siap la mama suruh bawak korang berdua juga" arah hyke kepada si kembar. Mama angkatnya pesan suruh bawa sekali dua bala itu sebab dia masak banyak.

"Yesssss dapat juga rasa masakan mama" jerik ferqy kuat.

****

"Assalamualaikum" ujar hyke sambil memasuki mansion keluarga angkat.

"Waalaikumussalam anak mama dah datang, rindunya mama dekat kamu" balas mama sambil memeluk hyke.

Hyke diambil jadi anak angkat oleh keluarga T-trex sejak umur belasan tahun apabila mereka tahu kepandaian hyke dalam mengelola bisnis.

"Rindu mama juga"
"Mama tak rindu kitaorang ke" ujar ferqy sedih sambil memucungkan mulutnya. Ingat comel la tu.

"Meh sini meh mama rindu jugak dua bala mama ni" balas mama tapi mama dipandang tajam oleh tewqy boleh mama katakan diaorang bala. Bala bala ni la yang menghiburkan dia.

"Ehh silap anak mama sorry" ujar mama sambil memeluk si kembar.

"Mama farzy tak balik ke" ujar hyke. Ye farzy merupakan anak kandung mama angkatnya merangkap adik angkatnya.

"Dah kenapa cari aku rindu" balas farzy sambil berjalan menuju ke arah hyke dan memeluk hyke. Dia baru letakkan syaqies di bilik hyke. Yee bilik hyke di rumah keluarga angkat. Hyke masih tak tahu yang menculik syaqies adalah adik angkatnya sendiri hahaha.

"Gila kau tak rindu babun aku ni dah besar dah kau yee" ujar hyke sambil menggosok rambut farzy sehingga serabai.

"Woi rosak rambut aku dah la aku buat lama rambut ni aihhh" marah farzy. Dia buat rambut ni setengah jam tahu dah senang senang dia jer kacau rambut kita. Apalah nasib malang.

"Dah jom makan" ajak mama.

"Jom cacing kitaorang dah lapar" ujar ferqy.

"Wow cacing kau boleh bercakap ke" tanya farzy. First time dia tahu cacing boleh bagitahu dia lapar.

"Haah dia cakap i'm hungry" ujar feqry sambil memegang perutny.

"Kau ingat kau boleh gula gulakan"

"Asal tak caya ke ehhh siapa nangis tu weh, rumah ni ada hantu ke mama" ujar tewqy sambil menyorok di belakang farzy.

Isk isk isk

"Farz tu bukan ke budak yang kamu bawa balik" tanya mama apabila nampak syaqies turun dari tangga.

"Pakcik tuaaa dekat mana" laung syaqies tanpa perasan yang mereka semua memandangnya lagi lagi hyke memandangnya pelik. Syaqies ada di rumah mamanya macam mana.

"Pak ehhh abang dheee" jerik syaqies apabila perasaan yang hyke ada di hadapannya.

"Yaallah aqiesss" lari hyke sambil mendapatkan syaqies lalu memeluknya erat.

"Yaallah rindunya aku dekat kau, kau pergi mana hmm" ujar hyke sambil mencium beberapa kali dahi syaqies. Alhamdulillah syaqies selamat tapi macam mana syaqies ada dekat sini.

"Pakcik tua tu culik aqies" balas syaqies sambil menunjuk farzy.

Hyke melihat ke arah yang ditunjuk syaqies iaitu farzy. Hyke meleraikan pelukan lalu mengejar farzy. Apabila dapat dia terus memukul farzy tak kuat hanya memberi pelajaran. Dia seperti kehilangan anak tau sebab hilang syaqies.

"Apani try cita dekat mama apa yang jadi" ujar mama lalu duduk di kerusi.

"Abang kahwin ma, dia tak ajak kita pun jadi adik culik la bini dia. Mana tahu dia tak sayang bini ataupun dia kahwin main main" ujar farzy. Itulah tujuannya culik syaqies dia nak tahu abangnya sayang ke tak dekat budak ni sebab dia tahu pasal trauma abangnya. Dia terkejut apabila tahu abangnya datang ke italy dengan isteri.



Tbc
Janji satu chapter lagi last hehehe🫣
Happy reading
Thanks sbb support

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now