"Boy uncle ferqy pergi mana" tanya syaqies kepada anak lelakinya. Sekarang dia nak keluar pergi beli barang. Dia nak minta tolong ferqy jagakan anaknya.
"Uncle pergi work ibu" balas Hydear sambil bermain dengan adik perempuannya.
"Work eh hmmm". Sepanjang dia kenal ferqy, dia tak pernah tahu kerja apa yang ferqy lakukan selain lima puluhnya.
***
"Lima puluh" laung ferqy mengepit suaranya. Dia sekarang berada di lorong."Hai si cantik, nak ikut abang tak" ujar lelaki itu. Dia terpancing melihat ferqy. Cantik.
"Boleh sayang. Lima puluh satu jam. Tapi harini i bagi you bayar i lima puluh satu hari" balas ferqy sambil tangannya merayap ke atas dada lelaki itu.
Ferqy tersenyum bangga misinya berjaya. Semasa sampai di bilik bunyi suara orang meminta tolong.
"Lepaskan aku lahhhh" ujar lelaki itu.
"Boleh yang lima puluh"
"Arghhhhhhhh sakitttt" jerit lelaki itu bila ferqy bertindak menekan kaki kanannya.
"Piu piu" ujar ferqy sambil mengacukan pistol di kepala lelaki itu.
*****
"Qwerty Ferqy!!!!" Laung tewqy. Adik kembarnya ada saja benda yang buatnya marah. Harini dia di dapati adiknya membunuh seseorang kerana menganggu gadis pujaannya.
"Bang aku penat lah. Job lima puluh aku banyak harini jadi aku tak nak cari gaduh dengan kau. Cauu lima puluh" balas ferqy lalu meninggalkan abang kembarnya. Dia tak ada tenaga nak gaduh dengan abangnya lebih baik dia tidur. Malam nanti ada job lima puluh lagi.
"Siap kau ferqy, kalau Aku dapat kau mati la" laung tewqy lalu meninggalkan kawasan rumah.
****
"Syayq Dhlia jangan lariiii" jerit farzy. Dia kena arah jaga anak hyke sebab syaqies deman tapi dia ada kerja. Dia bawa Syayq pergi ke tempat kerjanya tapi lain yang jadi bila dia tak beli yupi untuknya.
"Runnn angel nak yupiiii" balas syayq sambil berlari. Dia nak yupi tapi uncle farzy tak beli untuknya jadi dia nak ajar uncle farzy.
"Janganla lari. Jom uncle farz belikan yupi untuk angel tapi Janganlah lari. Uncle farz tak larat" ujar farzy. Dia kena mengalah dengan anak buahnya.
'Kenapa la asyik aku yang banyak keluarkan duit daripada mak hingga ke anak. Anak bukan seorang tapi dua orang. Dua-dua suka minta dengan aku. Apalah nasib. Nanti aku ada anak siap kau bang. Aku suruh anak aku kikis duit kau' ujar farzy mengeluh. Dia tak kisah keluarkan duit untuk mereka tapi kenapa asyik dia jer.
"Yeayyy thanks uncle farzy. Love you" kata Syayq. Dia petah berbicara dalam bahasa inggeris manakala Hydear bahasa arab.
"Anything for my angel" balas farzy sambil mendukung syayq.
Author just rindu readers jer🫣
Agak-agak apa job sebenar ferqy 🤔
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...