"Hydear madine!!!" Laung syaqies. Mana anaknya. Sekarang masa mandi tapi batang hidung anaknya tak nampak.
"Husb...laa dekat sini rupanya" ujar syaqies bila nampak hyke memandikan anaknya dalam tandas.
"Bubu" panggil hyder anak lelakinya yang berusia 3 tahun.
"Ehh sayang buat apa" tanya hyke sambil memandikan anaknya.
"Cari boy untuk mandi tapi husbaby dah mandikan boy jadi sayang turun buat makanan dulu ye" balas syaqies sambil menutup pintunya.
Sejak dia ada anak dia bahasakan dirinya sayang dia takut anaknya terikut nanti.
****
"Bu bu uat ape" ujar Hyder sambil memeluk kaki syaqies."Ibu buat makanan tengah hari, boy pergi duduk depan sana dengan uncle" arah syaqies. Dekat dapur panas. Elokla anaknya pergi duduk depan.
"Aik bu" balas hydaer sambil terkedek-kedek keluar dapur.
Syaqies hanya menggelengkan kepalanya.
"Unce eqy" panggil hydear sambil berlari ke arah ferqy.
Ferqy dengar anak buahnya memanggilnya pun melebarkan tangan untuk menyambut Hydear.
"Owww bucuk acam uncle dah wangi" ujar ferqy sambil mencium seluruh muka Hydear.
"Eii eli la" kata Hydear sambil menjauhkan mukanya dari ferqy.
"Unce nak enan obot" ujar Hydear. Dia minta mainan dengan ferqy. Selalunya uncle farzy yang belikan tapi harini dia tak nampak farzy jadi dia minta dengan ferqy.
"Uncle tak ada duit la boy" balas ferqy sambil membuat muka masam.
"Eih tak nak tawan" ujar Hydear lalu duduk bersila di depan ferqy.
"Okay okay jom kita pergi beli" ajak ferqy. Kalau dia tak ikut kata anak buahnya alamat nanti kena dengan singa la nanti. Singa yang di maksudkan adalah syaqies.
Hydear tersenyum lebar dan naik ke dalam dakapan ferqy.
"Jom eli enan" jerit Hydear.
****
"Assalamualaikum" ucap ferqy sebaik saja masuk ke dalam rumah. Dia baru balik dari beli mainan untuk anak buahnya."Buuu dyyyy" jerit Hydear. Dia tak nampak ibu dan daddynya.
"Mana daddy dengan ibu boy ni" kata ferqy pelik. Tak kan dia keluar tinggalkan Hydear kot. Dia berjalan keliling rumah dan melihat hyke sedang berpelukan dengan syaqies.
"Petang-petang pun nak beromen ke" perli farzy yang entah datang dari mana. Dia tak pernah terlepas keadaan yang begini.
"Anak aku ada la farzy" jerit hyke tapi farzy hanya mengangkat bahunya tanda dia tak kesah.
Hydear turun dari dukungan ferqy lalu berlari ke arah syaqies dan hyke.
"Buu" panggil Hydear sambil menarik baju syaqies.
"Kenapa boy" tanya syaqies lembut sambil membetulkan rambut anak lelakinya.
"Boy tak nak dik" ujarnya lalu menangis.
Syaqies memandang hyke. Hyke memandang syaqies. Sudah masalah. Macam mana dia nak cakap yang dia mengandung dekat Hydear kalau Hydear tak nak adik.
"Boyy listen, daddy nak boy jadi big boy. Nanti besar boy boleh jaga adik boy. Boleh main sekali" pujuk hyke lemah lembut.
"Betul tu sayang ibu. Nanti ada adik, boy boleh jaga adik. Boleh jadi Hero adik"
"Ocey" balas Hydear sambil memeluk ibu dan daddy.
"That's my son. Goodboy". Ujar hyke sambil menggosok kepala hydear.
****
"Nak enan nak enan" jerit Hydear. Sekarang dia berada di mall dengan farzy memandangkan syaqies dan hyke pergi meeting. Memandangkan syaqies usia kandungnya mencecah 5 bulan dia tak boleh berenggang dengan hyke."Kan dah banyak dekat rumah" kata farzy sambil menarik Hydear pergi dari tempat itu.
Hydear marah dan menyemban mukanya di lantai tanda protes. Dia nak mainan. Tolongla belikan dia mainan.
Farzy mengeluh dan menggelengkan kepalanya.
'Anak lelaki tapi perangai macam mak dia' kutuk farzy. Dia penat nak layan 2 syaqies. Cukupla syaqies seorang tapi sekarang dah bertambah seorang. Dia berharap anak yang di dalam kandung syaqies sekarang perangai macam hyke. Bolehlah dia kumpul duit dia.
Happy reading.
Author gonna miss you guyss😭😭😭 nanti pm tepi okay🥲
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...