"Kamu Res tak nak bawa aqies pergi sekali ke, alang alang honeymoon sekali" Ujar abi.
"Res ikut aqies jer kalau aqies nak Res bawak lagipun Res pergi dengan private jet" balas hyke. Dia tak ada masalah tapi dia risaukan syaqies dia takut nanti musuhnya kenal syaqies .
"Abang dhe aqies nak ikuttttt" jerik syaqies apabila tiba di ruang tamu. Dia dengar apa yang dibicarakan tadi.
"Elokla tu bawa la adik pergi" ujar abi.
"Along dengan angah nak ikut jugakk" ujar angah."Ehh along pula kena, angah yang nak pergi" ujar along.
"Eleh along pun nak ikut juga, ingat angab tak tahu ke" usik angah.
"Korang berdua tak boleh ikut, tolong abi dekat company" ujar abi. Sekarang company ada masalah dana syarikat tiba tiba hilang.
"Company abi ada masalah ke, kalau nak Res tolong Res boleh tolong" tawar hyke. Dia tak ada masalah untuk turun tangan.
"Tak apa Res abi boleh selesaikan masalah ni, kamu pergila naik berehat dulu esok dah nak bertolak"
"Baik abi"
****
"Jaga diri elok elok dekat sana" pesan abi. Sekarang mereka semua berada di lapangan terbang menghantar hyke dengan syaqies pergi itali.
"Baikk abi. Babaiiii" ujar syaqies.
"Dah jom naik" ajak hyke apabila mereka sampai di hadapan kapal terbang.
"Awak kenapa diorang semua pandang aqies takutt" ujar syaqies sambil memegang erat lengan hyke. Mana tak takutnya kalau semua pekerja hyke memakai serba hitam dah macam duduk dekat orang mati.
"non guardarla. lei è la mia signora" (don't look at her. she is my lady) ujar hyke. Dia tak suka orang pandang haknya.
***
"Kau mengantuk ke nak tidur tak" tanya hyke. Disebabkan nak sampai itali lama lagi jadi dia buat keputusan nak tidur tapi syaqies macam menikmati awan."Tak nak tak mengantuk"
"Teman aku tidur aku mengantuk"
"Boleh tapi tidur dekat mana"
"Meh ikut aku"Syaqies terkejut ada sebuah bilik di dalam kapal terbang milik hyke. Sungguh cantik.
"Meh datang dekat aku" arah hyke sambil menarik lengan syaqies lalu jatuh di riba nya.
"Awak malu la orang nampak"
"Diorang tak nampak aku dah tutup pintu" ujar hyke sambil membuang tudung syaqies lalu menarik syaqies ke dalam dakapannya."Awakk" pangiil syaqies. Dia nak suruh hyke buat benda untuknya tapi dia takut nak bercakap.
"Hmm" balas hyke sambil matanya pejam.
"Boleh tak nak tanya something" ujar syaqies sambil bermain tangan hyke."Tanya la"
"Kenapa abang Dhe sayang Aqies" dia dari dulu lagi nak tahu kenapa hyke pilih dia bukan orang lain."Aku sayang kau sebab Allah yang hadirkan perasaan ini untuk kau,kau lain dari perempuan yang aku pernah kenal"balas hyke sambil membalikkan tubuh syaqies menghadapnya.
"Kalau aqies tinggalkan abang Dhe macam perempuan lain macam mana". Dia tak mampu berjanjj untuk selalu ada dengan hyke dia takut dia akan tinggalkan hyke.
"Tak ada yang boleh pisahkan kau dari aku kecuali maut, aku sayang kau sepenuh jiwa raga aku. Kalau aku hilang kau , aku tak janji aku jadi macam diri aku sekarang ni". Hyke takut diringa berubah disebabkan kehilangan orang tersayang. Dia trauma takut sangat.
"Terima kasih abang dhe sebab cintakan aqies" ujar syaqies sambil memeluk erat pinggan hyke. Rasa sayangnya terhadap hyke mula timbul dan dia mula rasa takut kehilangan hyke.
"Aku cintakan kau kerana Allah bukan kerana nafsu sebab tu aku ajak kau kahwin.
Aku tak mampu nak jaga pandangan aku dari kau" ujar hyke sambil mencubit pipi
Syaqies gerammm chubby sangat. Makan apala isterinya ni."Sawkit la vang"
"Hahaha comella kau ni, makan apa hmm"
"Makan yupi"
"Haishh kau ni macam budak budak"
"Hehehe"
"Dah jom tidur"
"Abang dhe bacakan surah al mulk boleh"
"Hmm janji tidur"
Bismillahhirohmanirohhimm....***
Toktoktok. Pintu bilik diketuk berulang kali hingga tersedarlah hyke dari tidurnya. Hyke memandang wajah syaqies yang tidur dalam dakapannya. Sebelum bangun hyke menutup rambut isterinya takut pekerjanya nampak."Kenapa" tanya hyke sebaik sahaja keluar dari bilik.
"mi dispiace disturbarla signore. abbiamo un problema (sorry to disturb you sir. we have a problem) ujar pekerja itu sambil menghulurkan tab kepada hyke.Tab itu menunjukkan ada data syarikat di itali hilang. Dan ia kerap terjadi tapi mengapa dia tak mengetahui itu, kenapa pekerja nya tidak memberitahu nya. Pelik.
"chi ha fatto questo (who did this)"
"non lo sapevamo. lo scopriremo al più presto (we didn't know. we will find out as soon as possible)"
"dimmi quando lo trovi e portami quella persona viva (tell me when you find out and bring that person alive)"
"capisca signore"Nampaknya ada orang buat masalah denganya. Memang menempah maut agaknya.
Isk isk tanggisan seseorang kedengaran. "Yaallah isteri aku" ujar hyke dalam hati.
"Kenapa ni hmm" ujar hyke sebaik sahaja sampai di hadapan hyke.
"Sakit perut" rengek syaqies. Perutnya sekarang rasa memulas sakit sangat macam datang bulan."Jap aku cari ubat" ujar hyke sambil membuka beg yang berisian ubat.
"Aw-akk iskk kotor" ujar syaqies sambil menanggis. Dia tak tahu harini dia akan datang bulan jadi dia tak sengaja mengotorkan cadar ni.
"Yaallah sayang kenapa nangis"
"Isk isk cad-dar kotor aqies pun dah kotor"
"Okay okay stop menanggis, kau pergi masuk tandas tu mandi nanti aku bagi semua barang dekat kau" arah hyke. Dia tak suka melihat tanggisan syaqies.
"Tapi cadar ni"
"Takpe nanti aku minta yang baru dengan pekerja"Usai membersihkan diri syaqies keluar lalu duduk di hadapan hyke.
"Dah siap dah"
Syaqies mengangguk lalu menanggis."Isk isk aw-awak saya minta maaf se-sebab dah menyusahkan aw-awak"
"Mana ada menyusahkan" ujar hyke sambil mengelap air mata syaqies yang jatuh.Isk isk isk tanggisan masih lagi kedengaran. Hyke menarik syaqies masuk ke dakapannya lalu mengusap belakang syaqies bagi menenangkan dirinya.
"Kenapa isteri hyke dhres ni cengeng sangat ni hmm" usik hyke sambil memicit hidung syaqies.
"Sakitla awak ishhh" ujar syaqies sambil menempis tangan hyke yang memicit hidungnya.
"Dah pergi pakai tudung kejap lagi dah nak sampai"
"Wahhh betul ke yeayyyy tapi awak pakaikan boleh""Anything for mi flor". Ujar hyke sambil memakaikan anak tudung di atas kepala syaqies kemudian memakai tudung akhir sekali memasang niqab.
"Dah siap cantik isteri hyke dhres ni" puji hyke sambil mencium seluruh muka syaqies.
"Ish abang dhe ni nanti basah niqab aqies ni"
"Sikit jer" ujar hyke sambil mencium lagi seluruh muka syaqies. Dia suka bau syaqies bau baby.Tbc
Happy reading semuaa
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...