Chapter 15

6.5K 285 10
                                    

"Hello Itali" jerit syaqies tanpa perasan ramai mata memandangnya.

"Aqiess" panggil hyke. tajam sahaja mata hyke memerhati gerak geri syaqies. Dia tak perasan ke pekerjanya memandang dia.

"Hehehe sowry aqies teruja je ehhh" percakapan syaqies terhenti kerana dia perasan yang keliling nya penuh dengan lelaki memakai seragam hitam macam di lapangan terbang tadi. Dia cepat cepat menyorok di belakang hyke.

"Tau takut, tadi bukan main senorok kau eh sekarang pergi la menjerit lagi biar diorang ambik kau" usik hyke. Dia suka tengok muka cemburut syaqies. Comell sangat.

"Apa abang dhe ni, dah tak sayang aqies ke, sampai hati isk isk". Air mata syaqies mula bertakung tunggu masa nak jatuh jer.

"Eleh usik sikit dah nak menanggis dasar cengeng" sindir hyke.

"Huwaaaaa abang dhe jahattttt" jerik syaqies sambil menanggis terduduk.

"Yaallah sayang aku gurau je dah dah bangun aku minta maaf" ujar hyke gelabah. Mana tak gelabahnya kalau isterinya duduk bersila habis pekerjanya tertawa melihat isterinya.

"Iskk iskkk tak nak nak pergi dekat abang tu" ujar syaqies sambil berlari ke arah salah satu pekerja hyke iaitu Tewqy.

"Woiiii datang sini balik bahaya la" ujar hyke sambil berlari dapatan syaqies. Dia takut musuhnya dapat syaqies dia sekarang berada di Itali di mana ramai musuhnya di sini. Musuh dalam bidang perniagaan gelap mahupun perniagaan biasa. Ramai yang iri hati dengan kejayaan Hyke.

"Tak nakk werkkk" ujar syaqies sambil berada di belakang badan tewqy pekerja hyke atau lebih dikenali sebagai Sahabat hyke.

"Who are you miss" ujar tewqy. Baru je sampai di airport nak jemput hyke tiba tiba seorang kanak kanak berlari dan menyorok di belakangnya.

"Hmmm a monster wanna kill me sir please help me" ujar syaqies tanpa takut dengan orang di depan nya. Dia sendiri tak tahu datang dari mana keberanian nak lari dari hyke.

"Aqies datang siniii meh" ujar hyke sambil menarik syaqies keluar dari belakang tewqy.

"Tak nak laaa ishh abang dhe jahat" ujar syaqies. Dia masih memegang baju belakang tewqy memandangkan tewqy memakai baju hoodie.

"Data....ehhh brooo" ujar hyke apabila perasan yang di hadapannya adalah sahabat karipnya dan orang yang dia percayakan.

"Hyke" ujar tewqy sambil memeluk hyke.

"Lama dah jumpa kau"
"Yee weh kau datang sorang je ke"

"Aku datang dengan bini aku"
"Whattttt" jerik tewqy kuat sehingga orang ramai memandang mereka.

"Yee panjang cerita nanti aku ceritakan"
"Mana bini kau" tanya tewqy. Yang dia nampak hanyalah hyke seorang takkan member datang tak bawak bini.

"Belakang kau" balas hyke sambil matanya tajam memandang syaqies yang sembunyi di belakang tewqy. Kemain sedap dia pegang baju lelaki lain.

"Ehhh budak kecik ni bini kau" ujar tewqy sambil memerhati syaqies atas bawah. Takkan lah si hyke ni kahwin dengan budak mustahil dan takkan lah tertutup macam ni taste hyke.

"Dahtu bini kau ke" sindir hyke.

"Ooo faham ni ke monster yang kejar kau budak" ujar tewqy sambil memandang syaqies. Sekarang di berada di tepi hyke. Dia tak berani bagi syaqies menyorok di belakangnya lepas tahu yang syaqies ni isteri kawannya nanti ada yang cemburu.

"Kau kata aku monster sini kau, biar monster ni makan kau" ujar hyke sambil menangkap syaqies.

"Hahaha abang dhe hahaha gelila lepasss" mohon syaqies kepada hyke. Gelila hyke geletek pinggangnya.

"Padan muka kau rasakan monster ni" ujar hyke sambil menyambung aktiviti usik isterinya. Tanpa dia sedar ada orang memerhati mereka berdua.

"Ooo ada isteri senang la aku jatuhkan kau" ujar lelaki si sebalik tiang.

"Dah la tu hyke kesian aku tengok budak tu" ujar tewqy. Mana tak kesiannya kalau muka dah keluar air mata sebab banyak gelak.

"Apa pakcik ni aqies dah besar la 20 tahun mana ada budak" ujar syaqies sambil mencekak pinggangnya.

"Ehh hello muka macam ni kau panggil pakcik, aku lagi muda dari laki kau la senah" ujar tewqy. Dia tak terima syaqies panggil dia pakcik. Dia muda dari hyke lagi tapi muda 2 bulan jer. Hyke lahir bulan 10 manakala dia bulan 12.

"Senah pakcik panggil aqies. Nama kita syaqies la bukan senah"

"Dasar budak kecik pendek"
"Dasar orang tua pekak"
"Pekak kau kata"
"Apaa nak gaduh meh la meh sini"

"Boleh tak korang berdua berhenti pening kepala aku" ujar hyke sambil memicit hidungnya. Baru berjumpa dah bergaduh nanti tak tahu la macam mana. Syaqies pun satu hantu apa yang merasuk budak tu sampai banyak cakap tak pemalu macam dia kenal mula mula makin berani.

"Abang dhe dia yang mula dulu" adu syaqies sambil memegang lenggan hyke.

"Amboi kau mula dulu"

"Dah dah kang aku tinggal korang berdua dekat sini"

"Arr tak nak , nak ikut abang dhe"
"Nak ikut diam"
"Menerima arahan tuan" ujar syaqies sambil mengangkat tangannya berikra.

"Tewqy kau datang sini buat apa" tanya hyke sambil menggosok kepala isterinya.

"Jemput kau la bangang tak datang sini jemput setan" sindir tewqy. Boleh dia tanya buat apa dekat sini sah sah la datang ambil dia aduhai soalan pun tak ada lojik lagi ke.

"Betul jugak tu, dah jom la balik aku penat"
"Nak balik mansion mana" tanyq tewqy. Hyke banyak mansion dekat sini sebab itu dia bertanya.

"Mansion dekat dengan bandar. Senang sikit budak ni nak keluar nanti" ujar hyke sambil memerhati isterinya makan yupi. Tak habis habis yupi. Ni kalau nampak aiskrim mesti beli.

"Kau kena jaga la budak ni musuh kau ramai dekat sini" ujar tewqy mengingat kan hyke bahawa dia mempunyai ramai musuh disini.

"Hmm aku tahu"
"Musuh apa abang dhe, nakk" ujar syaqies sambil menunjukkan yupinya kepada hyke.

"Tak ada apa apa, aku tak makan makanan budak" balas hyke sambil membuka plastik yupi dan menghulurkan kepada syaqies.

"Tapi abang tewqy makan" sahut tewqy sambil mengambil yupi di tangan hyke.

"Pakcikkk tu yupi last aqies isk iskk huwaaa" ujar syaqies sambil menangis. Itu yupi lastnya tapi dimakan oleh tewqy.

"Kau pujuk dia sendiri aku bla dulu" ujar hyke. Dia malas nak melayan drama yang akan jadi.

"Wehh hyke tunggu aku"

*****

"Aqies bangunnn" gerak hyke. Sekarang mereka sudah sampai di mansion hyke tapi syaqies masih lagi tidur dalam pelukan hyke. Tiada tanda syaqies untuk bangun dia mengangkat syaqies lalu masuk ke dalam mansionnya.

Semasa masuk ke dalam mansion semua pekerja menundukkan kepala mereka tanda hormat dan ada sesetengah pekerja berbisik.

"Who's that girl" ujar salah sorang pekerja hyke.


Tbc
Happy reading guys
Thanks guys sbb support
Ni hadiah sebab naikkan semangat menulis saya

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now