"Hyke kau okay tak" tanya tewqy sebaik sahaja hyke sedar dari pengsannya tadi. Tewqy tahu hyke mempunyai trauma tentang kehilangan jadi tak hairan baginya melihat hyke seperti itu tadi. Dia tahu hyke cinta mati dengan budak tu.
"Aku okay macam mana dapat track aqies tak, aku risaukan dia" ujar hyke sambil merenung bantal syaqies. Sungguh dia risaukan keadaan isterinya. Dia tak pernah rasa sesakit ini bila hilang seseorang, dia rasa nafasnya tersekat tanoa syaqies di sisi. Syaqies jantungnya dia sayang sangat dekat syaqies.
"Ferqy dah track tapi last location dia dekat hujung hutan" ujar tewqy sambil tangannya mengetik laptoo di depannya.
"Kalau macam tu jomla kita pergi siasat" ajak hyke. Dia nak lihat keadaan sekeliling di situ mana tahu ada bukti.
"Tak perlu ferqy dah pergi tapi tiada sebarang bukti. Sekarang aku cuba track staff company kita yang buat penyelewengan aku rasa dia orang yang sama" ujar tewqy. Dia rasa ada benda tak kena.
"Hmmm cepat sikit aku risau bini aku"
"Kau berehat la dulu aku yakin dia tak apa apakan syaqies, sebab aku yang baru kenal syaqies pun tak tahan dengan perangainya apatah lagi si penculik tu". Tewqy akui berada dengan syaqies menstresskan dirinya.
"Kalu begitu okayla kalau dapat yang dera aku taknak isteri aku kena dera" ujar hyke sambil menutup muka nya. Dia tak sanggup bayangkan isterinya kena dera. Dia mampu berdoa supaya tuhan lindungi isterinya.
*****
"Adududu sakitnya kepala aqies aikkk tempat apa ni cantikkkk" ujar syaqies sambil menuruni tangga. Tak lupa dia memakai tudung dan purdahnya memandangkan niqabnya entah hilang ke mana. Bangun bangun dah nampak tudung dengan purdah di atas katil.
"Hmmm tempat apa ni, abang dhe ada mansion lain ke" monolog syaqies. Matanya meliar mencari seseorang untuk bertanya.
"Helooo nihaooo" laung syaqies. Takkan la sebesar besar rumah ni tak ada orang scary wooo.
"Miss right here" ujar salah seorang pembantu rumah farzy.
"Hmm aqies dekat mana" tanya aqies kepada makcik di hadapannya.
"Hah" bingung pekerja dibuatnya, bahasa apa yang budak perempuan di hadapannya guna.
"Where place is this, why I'm here" ujar syaqies kepada makcik di hadapannya. Nampak muka makcik itu pelik bila menggunakan bahasa Malaysia jadi dia guna bahasa inggeris.
"Ooo now you at mr farzy house and I didn't know why you here. You may ask him over there" ujar pekerja itu sambil menunjukkan farzy sedang berbual di telefon dekat buaian.
"Thanks"
"Be careful our master is cold heart person"
"Okay I understand""Ehemmm" dehem syaqies memberi isyarat bahawa dia ada di sini.
"I call you back later" ujar farzy di corong telefon sebelum memandang syaqies atas bawah. Cantik juga budak ni no wonder hyke kahwin dengan dia siap bertutup lingkup.
"Pehal" ujar farzy sambil mengeluarkan sepotong rokok.
"Pehal pehal kenapa pakcik culik aqies" balas syaqies sambil matanya tajam memandang farzy. Dia ingat dia buat mata macam tu boleh buat farzy takut ke tapi sebaliknya farzy nampak dia comel.
"Kau ingat aku takut ke dengan mata kau macam tu"
"Hehe tak takut eh, cakapla kenapa pakcik culik aqies"
"Saja nak main dengan laki ko" balas farzy sambil tangannya memetik mancis untuk mencucuh rokok itu tapi belum sempat rokok itu bernyala syaqies terlebih dahulu mengambil dan membuang rokok itu.
"Kau dah kenapa" jerik farzy yang menyebabkan semua pekerjanya memandangnya.
"Abi kata rokok ni haram sebab memudaratkan kesihatan jadi aqies buang la rokok pakcik biar pakcik masuk syurga baik tak aqies"
Ujar syaqies sambil tersenyum."Baik otak kau, mahal tu aku beli" balas farzy sambil duduk pasrah di bangku. Semua pekerja farzy hanya mampu menggelengkan kepalanya belum pernah ada perempuan yang berani buat macam tu dekat boss dia. Kalau ada pun maybe tak tinggal lama kejap lagi hilangla kepala tapi tak berlaku dekat budak perempuan tu.
"Mahal eh ingatkan murah peace" ujar syaqies sambil menunjukkan peace. Dia sebenarnya takut tapi buat buat tak takut. Along pernah pesan kalau dia kena culik jangan takut santai tunggu hyke tolong selamatkan dia. Selagi dia santai selagi tu penculik tak akan sakiti dia. Itulah yang along pesan.
"Kau ingat rokok ni murah macam gula gula ke" balasnya sambil mengeluarkan telefon untuk mencari sesuatu daripada layan budak di depannya menyakitkan kepala jer.
"Cakap pasal gula gula, aqies nak yupi boleh" minta syaqies. Dia nak makan benda kenyal sekarang ni. Tolongla belikan dia yupi.
"Tak boleh ronggak gigi"
"Mana ada ronggak tengok ni eeee" ujar syaqies sambil sengih di sebalik purdah. Ingat farzy nampak ke.
"Kau ingat aku nampak ke"
"Hehehe sowry lupa pulak pakai purdah"
"Kenapa kau pakai benda ni" ujar farzy sambil menunjukkan purdah.
"Nak tutup muka aqies la, hanya suami aqies yang berhak tengok muka cantik yang lagi comel aqies ni"
"Perasan" balas farzy sambil memalingkan mukanya ke arah lain. Keret sangat budak depan dia ni.
"mana pakcik dapat purdah ni" tanya syaqies. Setahu dia purdah tak ada jual di sini. Dekat mana farzy dapat takkan la dia pakai benda ni sebab tu ada dekat sini hmmm.
"Kau jangan fikir macam macam boleh tak , aku ambik dalam beg kau" ujar farzy dia tahu apa yang difikirkan oleh budak depan dia ni.
"Ooo mana beg aqies nak telefon suami aqies"
"Kau ingat aku nak bagi ke kau telefon suami kau" ujar farzy sambil berjalan masuk ke dalam rumah."Aik bukan ke selalu kalau penculik culik budak mesti dia telefon penjaga budak tu nak minta tebusan tapi kenapa pakcik tak telefon suami aqies" ujar syaqies panjang lebar sambil mengikuti kemana farzy pergi.
Farzy hanya diam tanpa menjawab pertanyaan syaqies. Dia malas nak memekak dengan budak di depannya. Lebih baik dia main game.
"Pakcik tua aqies nak yupiiiii" jerik syaqies kuat. Semua pekerja memandang mereka berdua macam anjing dengan kucing.
"Stop panggil aku pakcikla gila" jerik farzy balik. Dia tak tua lagi la sampai kena panggil pakcik.
"Kenapa tak boleh belikan aqies yupi pakcik miskin ke" sindir syaqies dari tadi dia minta yupi tapi farzy tak bagi. Kalau minta dengan suaminya langsung dapat hiksss dia rindu suaminya.
"Miskin kau kata setakat beli kilang yupi celah gigi aku je" balas farzy pedas. Ada ke patut dia cakap miskin hello dia mafia terkaya tahu tak.
"Habistu belikan aqies yupi pakcik tuaaaaaa, huwa nak yupiiiii nak yupiiiiiiiiii". Jerik syaqies sambil menanggis. Dia tak suka kalau permintaannya tak dapat selalunya apa yang dia minta akan dapat.
"Aduhh menyesal pulak aku culik kau" monolong farzy dalam hati. Dah jadi satu hal kena tunaikan permintaan budak ni.
Tbc
One more chapter bef i stop tulis buat sementara waktu. Nak focus exam jap. Inshaallah lepas habis exam selasa ni i akan complete kan cerita ni.Happy reading thanks support 🤍
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...