"Along angahhhhh" laung syaqies sambil berlari ke arah abangnya.
"Adikkkkkk" laung angah balik sambil merenggangkan tangannya untuk menyambut adiknya.
"I'm miss you so so muchhhh adikkk" ujar angah sambil memeluk syaqies erat.
"Hehehe miss you too"
"Bagi la along pulak" ujar along sambil menarik syaqies dari pelukan angah.
"Aipp bagi abi dulu" ujar abi sambil menarik syaqies dari tangan along.
"Rindu nya aqies dekat abi aqies yang bambam ni" ujar syaqies sambil memainkan perut abi.
"Aboii dah pandai melawak yee sekarang. Siapa ajar" usik abi. Dia tak pernah nampak perangai putrinya begini.
"3 pakcik tu" ujar syaqies sambil menunjuk farzy,tewqy dan ferqy.
"Erkkk mana ada kami ajar pakcik" ujar tewqy.
Abi memandang mereka bertiga dengan tatapan tajam.
"Ayok nanti kena khatam al quran werkkkk" usik syaqies.
Kalau hyke denda diorang bertiga biasa je. Kalu abi denda diorang bertiga silap hari bulan nanti ada ustaz dalam rumah.
"Ekkk kitaorang dah khatam al quran pakcik emm, dia yang belum" ujar ferqy sambil menunjuk kembarnya.
"Aikk kalau aku belum kau belum juga. Kau kembar aku. Dasar adik lupa daratan" bidas tewqy sambil menampar bahu ferqy. Agak agakla kalau nak tipu pun.
"Tak apa kalau macam tu abi maafkan. Kalau aqies ada cakap benda bukan bukan siap kamu bertiga. Nanti abi sunatkan kamu sekali lagi"
"Ermm ba-baikk" balas ferqy sambil menundukkan kepalanya. Masakla dia kali ni. Kalau abi syaqies tahu dia tak habis iqra 1 lagi macam mana. Malu dia nanti.
*****
"Along angah ada nampak husband aqies tak. Dari tadi aqies tak nampak" tanya syaqies sambil melihat sekeliling. Mana tahu suaminya ada dekat sini.
"Erkkk emmm along la bagitahu"
"Angah la"
"Along la"Syaqies hanya memandang abangnya dengan wajah pelik. Dah kenapa suruh menyuruh pulak ni. Ada sesuatu yang di sorok dari dia ke.
"Along angah cakap la sesuatu" jerit syaqies sambil mencekak pinggangnya.
"Hmm Res keluar ada urusan haa urusan" ujar along sambil matanya memandang mata syaqies tepat supaya syaqies percayakannya.
Takkan diorang nak bagitahu hyke pergi club masakla diorang kena dengan abi nanti.
"Ooo kenapa husband aqies tak bagitahu aqies sendiri"
"Ekkk dia lupa kot haa lupa" ujar angah sambil menyambung bermain Ps5.
"Meh sini teman along dengan angah main game" ajak along bagi mengalihkan perhatian adiknya. Dia takut nanti adiknya tanya yang bukan bukan.
****
"Kau yakin ke diorang ada sini" tanya farzy sambil mengeluarkan sepotong rokok.
"Yee syaqif dah hack sistem diorang. Syaqif kata diorang akan berjumpa dekat sini malam ni" ujar hyke sambil tangannya masuk ke dalam poket seluar.
"Lama dah tak buat dosa macam ni" ujar ferqy sambil bersiul nakal.
"Bukan ke kau buat dosa hari hari. Solat pun kau tinggal" perli tewqy sambil matanya memandang ke arah orang lalu lalang.
"Auchhh sakitnye" balas ferqy sambil memegang dadanya. Drama betulla budak ni. Sapa sapa boleh ambil ferqy buat job bayar lima puluh.
"Hyke diorang datang" bisik farzy sambil menundukkan topi yang ia kenakan.
"Ikut plan lepastu jumpa dekat base" arah hyke sambil meninggalkan tempat itu. Dia dah bertaubat. Tak kan masuk ke tempat haram lagi. Cukupla dia arahkan tiga ekor bala tu.
****
"Yow broo lama tak jumpa sihat" ujar farzy sambil duduk bercangkung di hadapan musuhnya.Diaorang berjaya tangkap musuhnya dengan bantuan ferqy. Nak tahu macam mana macam ni.
On Throwback
Ferqy perlahan lahan masuk ke dalam kelab malam itu dengan berpakaian wanita. Ini tektik mereka untuk mengaburkan mata musuhnya.
Ferqy perlahan lahan menuju ke arah musuhnya dengan jalan lenggang lengok macam model. Bila sampai di tempat musuhnya Ferqy meletakkan tangannya di paha jejaka itu lalu berbisik.
"Disebabkan U orang first i goda, i bagi u bayar i lima puluh" ujar ferqy sambil kepitkan suaranya. Tangannya tak berhenti merayap ke atas dada musuhnya.
Musuhnya mula terpancing dan bangun dari duduk berjalan menuju ke bilik sambil menarik tangan ferqy. Macam mana musuhnya tak terpancing kalau muka ferqy macam perempuan mat saleh. Elokk.
Ketika mereka menuju ke bilik ferqy mengeluarkan satu cecair dan menusuk ke tekak musuhnya.
Off throwback
"Let go of me, what do you want huh" ujar lelaki itu sambil meronta ronta badannya ingin dilepas.
"I want you baby lima puluh" usik ferqy sambil berjalan menuju ke arah jejaka itu.
"Diamla lima puluh lima puluh bengit telinga aku sial" tengking farzy.
"Sorry"
"Kau dapat apa apa tak" tanya hyke apabila sampai di hadapan muka pintu base nya.
"Dia tak bercakap" balas farzy sambil memandang wajah lelaki itu.
"Lembab!! benda senang je aku suruh" bidas hyke sambil berjalan menuju ke arah lelaki itu.
"Hye do you know me" ujar hyke sambil diduduk bercangkung di hadapan lelaki itu.
"Ye-yess HyD" balas lelaki itu perlahan.
Siapa jer tak kenal HyD. Jejaka ini lah yang digeruni oleh semua mafia. Dia bergerak seperti kucing malang di pagi hari dan menjadi singa jadian di malam hari. Identiti HyD ditutup rapat dengan jawatan CEO yang dia pegang.
Hyke hanya mencemarkan tangannya apabila diusik.
"Seem like you know me well, so what motive you want from me"
Lelaki itu hanya diamkan diri nya.
"Tewqy bagi aku benda tu" panggil hyke.
"Nah". Tewqy memberikan hyke pisau kegemaran hyke. Tewqy tahu apa yang hyke akan lakukan.
"Arghhhhhhhhhhh"
Jeritan nyaring kedengaran dari lelaki itu. Itula akibat usik kucing sedang tidur.
"Tell me now, who order you"
"I don't want to say it""Seem like you will get new tattoo" ujar hyke sambil senyum sinis.
Hyke mengukir HyD di lengan lelaki.
"Hurttttt arghhhhhhhhhhh"
"Beautiful. How about i do at your ugly face""No please nooo"
"To late" ujar hyke sambil mengukir HyD di pipi kiri kanan lelaki itu.Banyak darah yang terkeluar dari badan lelaki itu sehingga terkena baju hyke.
"Puas hati aku" ujar hyke sambil melemparkan pisau itu.
"Psychopath" ujar ferqy sambil menutup mulutnya. Dia tak menyangka hyke akan lakukan itu.
"Bersihkan tempat ni lepastu kau bagi daging dia dekat tyges" arah hyke sambil jalan menuju ke pintu.
"Sebelum balik make sure kau tukar baju. Nanti aqies tahu" laung tewqy.
Hyke hanya mengangkat tangan simbol 'ok'.
Dia tahu apa yang dia perlu lakukan. Sekarang dia perlukan alasan. Nanti balik dia kena hadap dengan leftenan syaqies.Tbc
Happy reading.
Sorry kalau hambar tak de idea.
Voted yee tak voted author tak nak up.Tigboy(harimau dekat Italy)
Tyges (harimau dekat malaysia)
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...