"Sukanya dalam hati kalau beristeri dua" nanyi ferqy sambil membasuh kereta. Dia kena dendam sebab basahkan hyke tadi. Nasibla kena denda basuh kereta kalau basuh rumah fuhh kurus nyah.
"Woiiii basuh kereta bukan menyanyi beban" laung farzy sambil makan popcorn. Dia diarahkan oleh hyke untuk perhatikan ferqy.
"Kau dah kenapa bangang menjerit, aqies tengah tidur dekat atas" ujar hyke sambil mengetuk kepala farzy. Dia baru tidurkan syaqies. Kesian semalam tak boleh tidur.
"Sakitla gila"
"Kau jagakan aqies kejap, jangan culik pulak. Aku ada hal nak settle kan" arah hyke lalu menaiki kereta range rovernya.
"Aku usik sikit tau" laung farzy tapi hyke tak dengar.
"Kau ni kan tak serik la bahlol" ujar ferqy sambil menyiram farzy. Haritu culik syaqies sekarang dia nak buat apa pulak. The real bala la.
"Woiiii basah aku gila"
"Kau gila"
"Sini kau""Woiwoiii, gila gila siapa yang gila" ujar tewqy. Dia baru sahaja mandi memandangkan tadi baru selesai mandikan tigboy. Nak harapkan dua bala ni, esok pun belum tentu siap. Banyak menjerit.
"Weh farz kau tahu tak apa yang aku fikirkan" bisik ferqy di sebelah telinga farzy. Dia ada niat jahilnya.
"Aku tahu hehe"
"Okay satu"
"Dua"
"Tiga"Tewqy dapat rasakan sesuatu buruk yang akan terjadi dekat nya. Tak sempat dia nak larikan diri. Dirinya disimbah oleh dua orang bala.
"AKU BARU MANDI LA BAHLOL" jerik tewqy sambil mengejar mereka berdua.
"HAHAHAHA RASAKAN" laung ferqy sambil berlari.
"Orang kata susah senang sama sama jadi kita basah sama sama" ujar farzy sambil menyiram tewqy.
"Mari sini kauuuu"
****
"Jomla aqies teman aku jogging" pujuk tewqy. Dia nak senaman tapi dia tak nak pergi sorang jadi dia ajak syaqies tapi syaqies tak nak.
Kenapa tak ajak si kembar tu? Diorang kena kerja hyke minta tolong diorang tadi.
"Aqies penat la"
"Penat sebab buat tu ke"
"Mana ada"
"Dah tu jomla ikut aku jom jom"Syaqies hanya pasrah apabila dirinya ditarik oleh adik iparnya. Apalah nasibnya malang sungguh.
***
"Cepat la lari sikit lagi" laung farzy. Syaqies ketinggalan di belakang memandangkan farzy laju. Mana tak laju nya kalau langkah kakimya lebih besar dari syaqies. Selangkah farzy sama dengan 2 langkah syaqies.
"Aqies penatla pakcik tua" ujar syaqies sambil duduk bersila. Sekarang dia dahaga. Dia nak air.
"Bangunlah kotor tu" ujar farzy sambil menghulurkan air. Dia tahu syaqies dahaga.
Syaqies ambil air dari tangan farzy lalu minum hingga habis.
"Pakcik tua" ujar syaqies sambil membulatkan matanya.
'Here we go again. Menyesal aku ajak budakni. Adalah benda nak habiskan duit aku' kata farzy sambil memerhati syaqies.
"Apa"
"Aqies nak yupi, tekak aqies nak coklat boleh"
"Tak boleh nanti abang marah aku"
"Bolehlaaa kali ni jer"
"Aku kata tak boleh tak boleh la""Don't kecek with me" ujar syaqies sambil menekup mukanya dengan lutut. Dia nak yupi tolongla. Tekaknya nak coklat yupi.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...