Chapter 17

5.6K 255 6
                                    

"Aqiesssss kau dekat mana" laung hyke sambil mencari syaqies. Dari tadi dia tak nampak syaqies.

"Dekat dapur"

"Kau buat apa ni haaa" marah hyke. Dia tak suka syaqies masuk ke dapur. Dia takut syaqies terluka.

"Masakla takkan basuh baju apala abang dhe ni" sindir syaqies. Betulla apa yang dia cakap dekat dapur memasakla takkan membasuh aduhai.

"Pandai eh kau sekarang sindir kau,meh sini kau"kata hyke sambil mencium seluruh muka syaqies.

"Hahahaha abang dhe geli la" ujar syaqies sambil menjauhkan mukanya dari hyke.

"Kau masak apa ada luka tak" tanya hyke risau. Dia takut isterinya luka.

"Puding caremal my husband favourite" ujar syaqies sambil tersengih menampakkan gigi taringnya.

"Dammn love how you know that ,it's my favourite"

"Hmmm my mummy in law said it so aqies bake it special for you"

"Thanks sayang aku hargai sangat" ujar hyke sambil memeluk syaqies erat.

"Hehehe sama sama jom makan"

*****

"Kau nak dengar cerita tak" tanya hyke kepada syaqies. Sekarang mereka berada dibatas katil untuk tidur tapi terlalu awal untuk tidur jadi dia ingin menceritakan kisahnya kepada syaqies.

"Nakkk"balas syaqies ceria. Bukan selalu hyke nak bercerita dengannya selalunya hyke sibuk dengan kerja.

"Kalau kau dengar kisah silam aku dari sesiapa selain aku, aku minta tolong kau jangan percaya, percayakan aku boleh" pinta hyke. Dia takut suatu hari nanti syaqies lari darinya sebab kisah silamnya dia takut sangat.

"Inshaallah aqies percayakan abang dhe, abanf dhe suami aqies" balas syaqies sambil menyatukan tangan mereka berdua.

"Dulu kan aku pernah tolong seorang budak perempuan ni lepastu aku dah tak jumpa dia, dia first love aku" ujar hyke sambil matanya memandang syaqies.

Syaqies hanya diamkan diri kerana hyke bercerita tentang perempuan lain di hadapannya. Dia cemburu. Perempuan mana tak cemburu kalau orang yang dia sayang bercakap tentang perempuan lain.

"Dahla abang dhe aqies nak tidur" ujar syaqies sambil memejam matanya. Hatinya sakit dia tak nak dengar lebih lagi tentang first love hyke.

"Tidur nyenyak bunga hyke" ucap hyke sambil mencium kepala syaqies yang tidak berlapik sebarang kain.

******

"Aqies nak pergi sana jomla abang dhe" ujar syaqies sambil menarik tangan hyke bergerak ke arah kawasan buku.

"Yeye aku ada kaki boleh jalan janganla tarik aku" ujar hyke sambil mengikuti langkah pendek syaqies.

"Wahhhh banyak nyeeeee" teruja syaqies melihat buku di hadapan. Tapi dia tak pandai bahasa italy.

"Kenapa ni hmm" tanya hyke sambil menggosok kepala syaqies. Tadi kemain teruna sekarang murum pulak.

"Aqies mana pandai bahasa italy abang dhe" balas syaqies sambil matanya memandang lantai. Maybe lantai tu lagi cantik dari muka hyke hahaha.

"Kejap aku rasa ada yang bahasa inggeris" ujar hyke sambil berjalan menuju ke kaunter.

Apabila selesai bertanya hyke kembali dengan beberapa buku di dalam plastik.

"Buku apa ni" tanya syaqies polos. Padahal sudah terang lagi bersuluh tu buku untuknya.

"Buku buat anak nak" sindir hyke. Boleh pulak dia tanya nah ambik setepek dia bagi.

"Eeee tak senonohla abang dhe ni"
"Buku untuk kau la tu pun tanya ke"
"Wahhh banyaknye terima kasih abang dhe"
"Sama sama love"

"Dah dah la tu duduk bersemut dekat situ, kitaorang ni manusia juga bukan tunggul" ujar tewqy.

Mereka lupa bahawa dua bala ni ikut sekaki dengan mereka. Kata diorang mereka nak cuci mata mana tahu terserempak dengan jodoh.

"Jomla makan i is hungry right now" ujar ferqy sambil menggosok perutnya.

"Me too my cacing need to feed"
"Wahh cacing pun kena makan ehh" usik hyke.
"Yela kesian diorang" ujar syaqies sambil menggosok perutnya yang rata.

****
"Ikut plan yang aku rancang" ujar lelaki itu di sebalik tiang.

"Baik boss" ujar pekerja lelaki itu.

"Jaga aqies kejap aku nak pergi tandas" arah hyke kepada dua sahabatnya.

"Baik boss" ujar mereka berdua serentak.

"Kau jaga aqies jap aku nak bayar makanan" arah tewqy kepada adik kembarnya.

"Baiklah"

"Omg my dress lookk what you have done" tengking perempuan itu kepada makcik tua di hadapannya.

"So-sorry"
"Sorry what paid it"
"I-i"

"Aqies duduk sini kejap yee jangan pergi mana mana" arah ferqy kepada syaqies. Dia nak melihat apa yang terjadi di hadapan.

"Baiklah" balas syaqies sambil makan makananya.

"Boss line clear"ujar seorang lelaki di corong telefon. Misi untuk dia dapatkan syaqies akan berjaya.

"Go get her now" arah boss itu kepada anak buahnya. Dah lama dia menantikan saat ni. Dia nak lihat sejauh mana hyke akan bertindak kalau hilang orang yang dia sayang lagi.

"Baik"

****
"Ehhh pakcik kenapa pegang tek.." belum sempat syaqies menghabiskan ayatnya dia sudah jatuh pengsan akibat cecair yang disuntik di tekaknya.

"Good bring her to boss mansion" arah lelaki itu.

****

"Weh mana aqies" tanya tewqy kepada kembar nye.
"Aikk tadi ada sini"
"Dammn bodoh la kau ni hack cctv sekarang" arah tewqy.

"Mana bini aku" ujar hyke setibanya di meja sambil minum air.

"Emmm she gone like boom" balas ferqy. Sempat lagi dia main dalam situasi begini. Dia tak tahu ke yang hilang tu bini kawan dia.

"Ooo gone WHATTTTT"
"Dia hilang weh kena culik"

"Hack cctv mall ni sekarangg, aku suruh korang berdua jaga sorang budak pun tak boleh, bini aku hilang gila hilang, cari cepat sebelum kepala kau aq panggang" arah hyke. Bini hilang ingat dia ada masa nak bermain ke.

"Baik boss"

****

"Good job guys this is your bonus, now go away" ujar lelaki itu.

"Thankyou boss"

"Budak budak aku nak tengok sayang ke tak suami kau dekat kau, kalau aku tengok kau ni macam bukan taste dia, ke mamat tu dah buta hmm" ujar lelaki itu atau lebih dikenali sebagai faryz musuh ketat hyke.

Hyke sendiri tak tahu kenapa farzy memusuhinya dari dulu. Hyke tak mengambil tindakan terhadap farzy memandangkan dia tak pernah sentuh orang yang dia sayang tapi nampaknya sekrang hyke terpaksa mengotorkan tangannya demi gadis yang di sayang.

"Hyke hyke apala special sangat budak ni"

****

"Tenang ribut jiwaaa koniciwa" nyanyi ferqy. Sempat lagi nyanyi tak tengok keadaan. Dia tak perasan ke yang kawannya dah macam mayat hidup.

"Yow Broo kau okay tak ni" tanya tewqy sambil memandangkan tajam ke arah adik kembarnya supaya diam.

"Ak-akuu"
"Weh fer ambik ubat hyke nowwwww"
"Kena-eh biar betik jap aku ambik"
"Bongokla punya adik lembab sangat"


Tbc
Happy reading
Saya akan usahakan sebaik mungkin untuk up bef last exam selasa ni.

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now