"Aqiessss" jerit zaq.
Syaqies hanya mengabaikan panggilan zaq. Bila sampai di rumah tok ayah dia terus naik ke biliknya tanpa memandang tok ayah dan tokma sedang melihatnya.
"Ehh zaq wak gapo sini" tanya tok ayah bila nampak zaq masuk ke dalam rumah.
"Zaq ada hal dekat sini tok. Tadi jumpa syaqies dekat kolej dia daftar" terang zaq sambil bersalam dengan tok ayah.
"Bakpo tu zaq" tanya tokma hairan. Masuk je rumah terus naik ke bilik tanpa bagi salam.
"Suami syaqies buat perangai" jawap zaq sambil mengeluh.
"Astagfirullallahalazim Res" mengucap tok ayah. Dia tak tahu apa yang nak jadi dengan hyke.
"Gini la zaq. Zaq dudukla sini dulu tunggu syaqif kelik kijo" arah tok ayah. Dia takut syaqies lari dari rumah memandangkan sekarang emosinya tak stabil. Lebih baik zaq ada di sini untuk berjaga jaga.
"Baik tok"
***
"Babe buka pintu ni along" jerit along di hadapan pintu bilik syaqies. Balik saja dari kerja zaq menceritakan semua yang terjadi dekat syaqies. Dia tak kan biarkan hyke terus sakitkan adiknya. Dia akan buat sesuatu.
Syaqies yang tahu di luar pintu ada along. Cepat cepat dia buka pintu dan memeluk along.
"Yaallah babe panasnya" ujar along kerana rasa suhu badan syaqies panas.
"Iskkk along suami adik"
"Ishhhhh jom masuk tidur" ajak along. Dia tak nak adiknya bercakap tentang hyke. Lebih baik dia tidurkan adiknya supaya syaqies tidak berfikir lagi.
"Along tidur sekali dengan aqies la" ujar syaqies sambil menunjukkan tempat di sebelahnya.
"Okay come here my big babe" kata along sambil merengangkan tangannya untuk memeluk syaqies.
Syaqies masuk ke dalam pelukan along dan cuba untuk menyelesakan dirinya di dalam dakapan along.
Syaqif dodoikan adiknya supaya tidur. Dia ada kerja nak di lakukan tapi dia perlu memastikan syaqies tertidur dulu.
Setelah beberapa minit berada dalam keadaan begitu. Syaqies sudah masuk ke dalam mimpi.
Syaqif yang rasa nafas syaqies teratur menandakan dia sedang tidur. Perlahan lahan dia baring dari pembaringannya supaya syaqies tidak terjaga.
Syaqif mengambil telefonnya dan mendailkan nombor seseorang.
"Kau datang sini kejap" arah syaqif lalu mematikan telefonnya.
'Along akan balas balik apa yang dia buat untuk adik along. No one can hurt my babe' ujar along sambil mencium dahi syaqies.
****
"Hyke dhres kau keluar sekarang" laung along dengan angah di luar rumah.Sekarang mereka berdua berada di depan rumah hyke. Selepas tidurkan syaqies dia bergerak balik ke rumahnya dan bercerita apa yang hyke lakukan di belakang syaqies. Perbuatan hyke menaikan amarah along dan angah.
"Ada apa qif" ujar hyke. Dia bunyi bising di hadapan rumahnya. Dia baru saja sampai di rumah.
Buk! Buk! Dua tumbukan di hadiahkan kepada hyke.
"Disebabkan kau peragai macam setan adik aku merana. Aku menyesal percayakan kau" ujar along lalu sambung memukul hyke.
Hyke yang tak terima dirinya di pukul lalu dia membalas pukulan itu.
Angah yang melihat keadaan dah jadi huru hara cuba untuk menghentikan mereka.
"Dah along abang res" jerit angah.
"Kau jangan tunjuk lagi muka kau depan adik kitaorang. Kalau kau tunjukkan mati aku kerjakan" ujar along memberi peringatan. Dia dah tak akan berlembut lagi dengan hyke.
Dia jaga syaqies macam permata tapi hyke hancurkan syaqies macam kaca dan dia tak kan ulang kesilapan dia lagi. Dia tak kan bagi adiknya dekat lelaki dayus macam hyke.
"Kau ingat aku hadap sangat dengan adik kau"
"Kau ni" ujar along lalu mendekati hyke untuk melepaskan tumbukan tapi angah terlebih dahulu menumbuk hyke.
"Ni untuk adik aku sebab kau sakitkan dia" ujar angah lalu menumbuk hyke.
Apabila puas memukul hyke angah bangun membetulkan bajunya.
"Ceraikan adik aku. Kitaorang tunggu surat dari kau" ujar angah lalu meninggalkan kawasan rumah hyke.
******
"Aqies sini jap" panggil tok ayah bila dia nampak syaqies turun dari tangga.
"Kenapa tok"
"Tok ayah nak oyak benda dekat aqies tapi tok ayah harap aqies kuat ye"
"Aqies cuba tok ayah" ujar syaqies sambil tersenyum pahit. Ujian apa lagi yang dia perlu hadap. Dia tak kuat.
"Sebenarnya Res hok selamatkan aqies maso aqies keno kaca dengan laki dulu"
"Dulu"
"Yee hok sokmo aqies panggil abang dhe"
Dang!
"Res tu abang dhe" ujar syaqies tak percaya. Kenapa dia baru tahu. Kenapa dia tak sedar dari dulu lagi. Hyke sendiri yang mengelarkan dirinya dhe kepada syaqies seorang tapi kenapa syaqies tak perasan.Tok ayah hanya mengangguk kepalanya.
"Macam mana tok ayah tahu" tanya aqies. Macam mana tok ayah tahu tapi dia tak tahu. Sejak bila tok ayahnya tahu. Banyak persoalan yang bermain di minda syaqies.
"Dulu sebelum aqies nikoh, Res ada oyak ko tok tapi dia suruh tok rahsiakan dari aqies. Lagi satu dia suruh oyak dekat aqies masa aqies bencikan dia. Dia tok si aqies terus bencikan dia sebabtu tok ayah oyak dekat aqies sekarang. Tok ayah tahu ada hikmah di sebalik semua ni. Kemu kena kuat. Percaya dengan takdir Allah" terang tok ayah panjang lebar sambil memegang tangan syaqies bagi menyalurkan kekuatan.
"Terima kasih tok ayah. Aqies tak pernah benci dengan suami aqies sebab itu syurga aqies tapi aqies hanya kecewa dengan apa yang suami aqies lakukan" balas syaqies sambil memeluk tok ayah. Jujur dia tak benci dia hanya kecewa.
"Aqiesss" jerik zaq.
"Abang zaq buat apa dekat sini" ujar syaqies.
"Tadaaaa" tunjuk zaq kepada syaqies.
"Wahhhh yupi, aiskrim wahhh kek pon ada. Untuk aqies ke semua ni" tanya syaqies.
"Yes for my little girl who already grow up" ujar zaq sambil menghulurkan makanan itu kepada syaqies.
"Banyaknye mana habis" balas syaqies. Banyak samgat yang dibeli oleh zaq.
"Tak apa simpan nanti boleh makan"
"Terima kasih abang zaq" ujar syaqiessambil tersengih menampakkan matanya yang sepet itu.
"Molekla zaq ada. Jago la aqies tok ayah nak gi rumah saem" ujar tok ayah lalu berlalu pergi tinggalkan mereka berdua.
Zaq hanya mengangguk kepalanya.
"Aqies jom ikut abang zaq keluar lepak dengan kawan" ajak zaq. Sebenarnya sebelum datang ke sini kawannya mengajak dia minum tapi dia tak tahu akan pergi ke tak.
"Boleh jommm" balas syaqies sambil makan makanannya.
"Uiiishhh my girl too cute laa" ujar zaq sambil menggosok kepala syaqies.
Tbc
Happy reading
Sorry kalau ada typo🤥
Author up banyak sebab nak complete awal awal plus author suka dengan reaction korang🤣Zaq beraksi gaisss..
Say baibai to hyke.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...