Chapter 36

4.8K 232 5
                                    

"Bila aqies boleh keluar ni" tanya syaqies sambil mengusap rambut hyke.

"Princess nak keluar ke" tanya ferqy perlahan. Dia takut hyke sedar dari tidur.

Syaqies mengangguk kepalanya. Ferqy memberitahu sesuatu kepada syaqies dengan perlahan. Kalau hyke tahu dia cakap apa mampus dia.

Syaqies mengangguk kepalanya dan tangannya membuat simbol okay. Dia perlahan lahan turun dari katil hospital itu dan keluar dari bilik dengan ferqy.

"mana kau nak bawak dia pergi babun" ujar farzy. Dia hanya tinggalkan ferqy sebentar saja tadi. Dia dahaga jadi dia turun beli air. Sebaik saja selesai beli air, dia nampak ferqy membawa syaqies keluar.

"Shhhh nanti hyke sedar. Jom ikut kitaorang healing" ajak ferqy. Kalau hyke tahu nanti pun tak apa sebab bukan dia sorang yang kena, sekali dengan farzy kena.

Farzy hanya setuju dengan idea ferqy lagipun dia bosan.

*****

"Wahhh cantiknya tempat ni, macam mana abang ferqy tahu tempat ni wujud" tanya syaqies teruja. Dia memerhati keadaan sekelilingnya cantik sangat.

"Well i selalu masuk hospital" ujar ferqy bangga.

Sekarang mereka bertiga ada di atas bumbung hospital.

"Kenapa abang ferqy masuk hospital"

"Sebab beban ni selalu kena piu piu" ujar farzy bersahaja.

"Hah piu piu apa tu" tanya syaqies. Dia tak pernah dengar pun game piu piu.

"Arr pistol air haa pistol air" balas ferqy lalu memandang tajam ke arah farzy. Bodoh ke apa farzy ni kalau syaqies tahu kerja dia masakla.

"Kenapa main pistol air boleh masuk hospital abang ferqy . Abang ferqy jangan gula gulakan aqies eh. Aqies tahu aqies minat yupi tapi tu tak bermaksud abang dengan pakcik boleh tipu aqies" ujar syaqies sambil matanya memincing ke arah mereka berdua.

"Emmm kitaor.."

"Dah kenapa setan bawa lari bini aku" laung hyke di depan muka pintu. Dia dah macam hilang arah jer bangun dari tidur tadi tengok isterinya tak ada di sampingnya. Bila tahu jer isterinya tak ada dia terus call syaqif untuk hack cctv hospital rupa-rupanya si bala ni buat lari isterinya.

"Sudah" ujar farzy lalu mencubit lengan ferqy. Masakla dia. Ni semua salah ferqy. Healing konon kan dah mengamuk tu.

"Sakit la bodoh ni kalau berlubang lengan aku dah tak ada lima puluh. Dia jadi empat puluh sembilan ringgit lima puluh sen" marah ferqy. Sakit woo farzy cubit macam cikgu sekolah bila tak siap kerja dia. Satu calar ada di badannya akan mengurangkan harga dia.

"Husbabbyyyyy" jerit syaqies lalu berlari ke arah hyke.

"Kenapa keluar tak bagi tahu husbaby. Husbaby risau tau" ujar hyke sambil memeluk isterinya. Dia tak marah mereka berdua bawa keluar syaqies tapi dia marah sebab tak minta izin nya.

"Ini semua idea pakcik tua dengan abang ferqy" balas syaqies sambil menunjuk mereka berdua.

Hyke memandang mereka berdua dengan pandangan tajam.

"Mana lagi seorang bala" tanya hyke. Selalunya mereka bertiga.

"HAHAHAHA kitaorang tipu dia. Sekarang ni dia mesti kena simbah air dengan perempuan" ujar ferqy sambil ketawakan kembarnya. Macam mana dia boleh tahu kembar dia kena simbah air sebab dia gunakan gambar kembar dia untuk mainkan perempuan. Alamatnya perempuan tu marah dan nak berjumpa dengan kembarnya. Adik yang buat masalah tapi abang yang kena.

"Tahap bergurau kau macam zaman israel bodoh" marah farzy. Boleh dia gula gulakan si tewqy dah la budak tu suci. Nasibla ada kembar perangai macam israel ni.

"Tenang Tenang" ujar ferqy menenangkan farzy. Dia tahu nanti dia yang kena jadi chill santai.

"Qwerty Ferqyyyyyy!!!!!!" Laung tewqy di depan pintu. Dia baru saja balik dari berjumpa perempuan yang ferqy katakan tadi. Bajunya basah kuyup dengan rambutnya serabai.

"Farz selamatkan akuuu" ujar ferqy sambil menyorok di belakang farzy.

"Tak nak. Nah tewqy adik kau. Dengan senang hati aku bagi dia dekat kau" kata farzy sambil mengheret ferqy menghadap tewqy.

Ferqy mengutuk farzy dalam hatinya. 'Dasar kawan nereka. Tak tolong aku ,siap kau" .

Tewqy memandang adiknya dengan marah. Adiknya selalu saja membuat dirinya naik angin. Ada je hal yang akan dia lakukan.

"Aaa haaa abang yang aku sayang. Aku minta maaf zahir dan batin tau sebab aku tahu aku banyak dosa dengan kau. Aku sayang kau bang" ujar ferqy lalu mengambil tangan kembarnya untuk di cium.

"Tak apa abang yang baik ni maafkan adiknya" balas tewqy sambil tersenyum. Senyum yang penuh makna.

Dengar saja abang kembarnya memaafkan dirinya. Dia mengangkat kepalanya. Dia menayangkan senyuman penuh bangga kepada farzy. Dia tak perlukan lagi farzy.

"Tenang see abang aku yang suci ni baik kan. Dia sayang adik. Tak macam kau tak sayang abang kau sendiri" ujar ferqy sambil menempuk dadanya bangga.

Farzy hanya menjulingkan matanya. Dia malas nak layan ferqy nanti menjadi jadi pulak.

"Oo tenang, abang suci, sayang adik" ujar tewqy sambil baju lengannya di lipat.

Ferqy menelan air liur dengan kesat. Alamak dia salah cakap ke. Dia memandang mata abangnya yang memandangnya dengan tatapan nak makan mangsanya.

"Sini kau. Kalau aku dapat kau, aku cincang daging kau lepastu bagi dekat tyges" ujar tewqy sambil berlari dapatkan adiknya. Dia cukup geram dengan perangai adiknya.

Hyke, syaqies dan farzy hanya menggelengkan kepalanya melihat kerenah kembar tu. Ada jer benda yang di guraunya.

"Tew nanti carik daging dia untuk bahagian aku" laung hyke sambil memeluk bahu syaqies. Itulah balasan buat lari isterinya tadi.

Tewqy hanya tersenyum ke arah hyke. Dengan senang hati dia terima perintah hyke.

"Woiii janganla bagi daging aku dekat tyges nanti habis lima puluh akuu" jerit ferqy bila dia sudah di tangkap oleh abangnya.

"Jomla sayang kita balik. Tinggalkan dua bala dekat sini. Harini sayang dah boleh keluar" ujar hyke sambil mencium ubun isterinya.

"Betul ke asikkkk" balas syaqies gembira. Tak sabarnha dia nak balik. Dia nak makan banyak banyak.

Hyke hanya mengangguk kepalanya. Syaqies tersenyum ke arah hyke.

"Husbaby nanti kita beli yupi ehh banyak banyak" ujar syaqies sambil membuat tangan banyak.

"Anything for my wife" balas hyke sambil menggosok kepala syaqies. Dia akan beli apa yang isterinya nak asalkan isterinya happy.




Tbc
Happy reading semua..

Ada ada jela si ferqy ni haihhh🤦🏻‍♀️

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now