Chapter 20

5.9K 298 7
                                    

"Kenapa buat macam tu farz tak baik tau tengok muka abang kamu ni macam mayat hidup dah" marah mama. Anak dia punya tahap bergurau tak bawak bincang la.

"Alah aku pinjam sehari jer tak kan dah nak mati chill la" sinis farzy menjawab. Amboi beraninya dia kata pinjam nanti la bini kau kena culik baru tahu langit tu tinggi ke rendah.

"Otak kau chill yang kau culik tu bini aku bangang" balas hyke sambil melempar bantal ke arah farzy. Boleh dia suruh chill tunggu la kau ada bini aku culik nanti.

"Alah sikit jer nak test kejantanan abang"

"Meh sini kau aiiii tak yah test la bangang aku sayang bini aku" ujar hyke sambil memeluk syaqies erat. Dia rindu dengan bau syaqies. Kalau boleh dia tak nak berenggan dengan syaqies. Dia tak nak kejadian kali kedua berulang lagi.

"Abang" panggil farzy .
"Hmm" balas hyke tanpa mengangkat kepalanya yang berada di tekak syaqies.

"Aku nak kahwin dengan budak tu jugak boleh tak, dia comel la weh, geram aku tapi perangai nauzubillah tapi tak apa aku siap hadapi nya boleh ehh" satu kata yang boleh dikatakan kepada farzy iaitu gila. Memang gila. Kongsi bini memang minta maut la. Tak serik lagi ke culik bini abangnya sekarang nak kahwin pulak.

"Apa kau ni bangang sangat ke" ujar tewqy sambil menempuk kepala farzy risau kalau di samput hantu italy. Tiba tiba nak kahwin dengan isteri abangnya memang menempah maut agaknya. Barangkali tak serit lagi dengan culik isteri abangnya.

"Chill la benda boleh kongsi jangan kedekut boleh tak" ujar farzy sambil menggosok kepalanya yang ditampar oleh tewqy sakit wehhh. Tangan dia ni macam besi do.

"Meh sini aku sunat kau sekali lagi kau boleh chill tak" sindir hyke. Bab sunat jangan main ehh sakit.

"Wooo jangan potong wa punya tut ma, wa gulau sama la" ujar farzy sambil menutup pahanya dengan bantal. Ni kalau sunat sekali lagi hilang kejantannya.

"Hahaha padan muka culik aqies lagi" usik syaqeis.

"Bila kamu kahwin hyke" tanya papa apabila sampai di ruang tamu. Dia dengar dari muka pintu kecoh pasal culik culik ni. Terkejut dibuatnya apabila tahu anak angkatnya dah berkahwin.

"Baru jer, kitaorang baru akad nikah tak bersanding lagi semua terlalu cept disebabkan tok syaqies. Dia kata benda elok seeloknya di perawalkan. Lepas balik dari Italy baru kitaorang nak bersanding" terang hyke panjang lebar sambil menggosok tangan syaqies. Dari tadi dia tak lepaskan tangan syaqies.

"Bagus la macam tu papa harap bahagia sampai hujung nyawa"

"Terima kasih pa"

"Hmm abang dhe diorang nia siapa kenapa abang dhe panggil papa dengan mama lepastu pakcik tua tu adik" Dari tadi dia cuba mencernakan apa yang terjadi. Sungguh otak kecilnya tak dapat lagi menampung perbualn mereka jadi dia bertanya.

"Diorang ni keluarga angkat aku dekat sini pakcik tua yang kau cakap tu anak diorang jadi dia adik angkat aku"

"Pufttt pakcik tua HAHAHAHA" gelak besar ferqy. Nampaknya ada orang lagi hodoh darinya hahahaha.

"Amboii pakcik suka suki nye kamu yee, nah ambik ni" ujar syaqies sambil melemparkan mainan katak yang nampak seperti katak hidup. Dari mana dia dapat dari bilik hyke tadi dia ambil sebab comel hehehe.

"Arghhhhhhh kataakkkkkkk ambik dia jauh dari akuuuu" ujar ferqy sambil melembar katak itu ke arah farzy .

"Wowwwww kenapa baling dekat aku sial" balas fazry sambil membaling katak ke arah tewqy.

"Sial kenapa aku gila"

Kecoh mansion keluarga angkat hyke dengan carutan dari 3 bala itu.

"Apala 3 pakcik ni tu katak mainan la HAHAHA" ujar syaqies sambil makan yupi manakala hyke menutup telinga syaqies takut nanti syaqies mendengar carutan tu tak pasal nanti terikut. Syaqies ni budak.

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now