Chapter 6

6.1K 338 1
                                    

"Do you get what you want hmm" tanya hyke kepada lelaki di hadapannya..lelaki yang menyelewang wang university..

"So-sorryy ,aku hanya ikut arahan jer arghhhhh" jeritan lelaki itu jelas kedengar.. budak suruhan hyke baru sahaja menghiris pipi lelaki itu menggunakan pisau..

"Kenapa kau terdesak sangat nak ikut arahan dia, kenapa kau tipu aku, kau tahu aku benci penipu" terang hyke..

"Aku terdesak dia ugut aku"

"Carl habiskan dia jangan bagi aku nampak muka dia lagi,daging dia kau bagi dekat tyges" arah hyke kepada budak arahannya..Dia tak nak cemarkan tanganya...tyges merupakan harimau peliharaan hyke ,harimau yang dia beli di spanish..

"Duke" panggil hyke
"Ye tuann"

"Tempat diorang kau dah tahu ke" tanya hyke sambil menukar bajunya yang terkenal darah tadi.. sekarang dia berada di markas nya..

"Dah tuan,kitaorang hanya menunggu arahan tuan saja"

"Kau bomkan tempat diorang" arah hyke..silap besar mereka cari masalah dengan hyke..

Ring ring telefon hyke kedengaran..

"Hello daddy" sapa hyke..
"Baiklah hyke balik sekarang"

"Duke aku balik dulu apa apa hal kau roger"
"Baik tuan" balas duke..

Rumah agam ibubapa hyke

"Balik pun, ingat dah lupa jalan balik rumah parents sendiri" perli ayah hyke..Hyke jarang balik rumah keluarga atas sebab tertentu contohnya macam sekarang..

"Boyy, kamu belum bawak menantu untuk mummy ke?" Ujar mummy.. sebab ini la dia malas nak balik rumah parents dia..

"Mummy apa ni" marah hyke..yela setiap kali balik rumah parents soalan tu jer dia dapat bukan tanya dia sihat ke kerja macam mana...

"Betul kata mummy kamu tu boy, kitaorang dah semakin tua nak merasa ada cucu"

"Boy tahu tapi tak kan la setiap kali boy balik rumah soalan tu di tanya banyak lagi soalan lain boleh tanya" bantah hyke..Dia tak terima soalan tu dia dapat selalu , boleh stress dibuatnya..

Macam mana dia nak dapat perempuan kalau dia anti dengan perempuan..

"Kamu nak daddy tanya pasal trauma kamu tu ke" ujar daddy..suara daddy mula meninggi tak suka dengan anaknya yang selalu mengelak apabila di soal pasal kahwin..

"Dadddy" tengking hyke balik..

"Awak ni kalau boy tak balik duduk bertanya , kalau balik bergaduh" ujar mummy sambil menggosok tangan hyke..

"Apa betulla apa saya cakap sampai bila kita nak ada menantu kalau dia masih trauma dengan perempuan" ujar daddy..

"Daddy bagi hyke masa lagi boleh" hyke mengalah tak menang pihakya kalau gaduh mulut daddy,ada jer isu nak dibangkitnya..

"Boy kamu tidur sini yee,mummy rindu boy" ujar mummy sambil memeluk hyke..

"Baiklah mummy" balas hyke..

"Lepastu saya hanya pandang kamu berdua berpeluk je ke" perli daddy..dia pun rindu anak dia juga ..

"Meh sini" panggil mummy dan mereka semua berpelukan..

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now