"Iskkk abang dhee" jerik syaqies sebaik sahaja bangun dari tidurnya. Dia memerhati keadaan keliling bilik. Dia tak pernah nampak tempat ni. Di mana dia sekarang, dia takut dia nak hyke.
"Iskkk abang dheee" panggil syaqies sambil menuruni tangga. Dalam keadaan takut dia sempat mengagumi rekaan rumah ni. Elegant itulah yang dapat dikatakan sungguh mewah tema hitam putih plus ada air pancut di tepi tangga.
"Abang dheeee iskkk huwaa" panggil syaqies lagi apabila sampai di ruang tamu. Dia memerhati sekeliling tapi tiada orang.
"Puan cari tuan ke?" Tanya salah satu pembantu hyke.
"Yee mana abang dhe"
"Tuan ada dekat kolam puan, mari saya tunjukkan" tawar pekerja itu.
Syaqies menganggukkan kepalanya. Sampai sahaja di kolam terpapan la susuk tubuh hyke sedang memerhati kawasan rumahnya.
"Abang dheee iskkkk" laung syaqies sambil memeluk hyke.
"Ehh dah bangun" tanya hyke sambil membalas pelukan syaqies dan menghadiahkan satu kucupan di dahi syaqies.
"Kenapa abang dhe tinggalkan aqies sorang"
"Sorry aku tak tahu kau akan bangun, aku cuma nak tengok kawasan rumah ni ha""Kejutla aqies, aqies takut duduk sorang sorang"
"Yela bunga nanti aku kejut kau yee"
"Abang dhe nanti kita nak buat apa, aqies bosanla""Hmmm kita..." belum sempat hyke menghabiskan ayatnya satu bala datang menyampuk.
"Assalamualaikum bakal ahli syurga ehh ada awek cantiknya nak nombor boleh" ujar ferqy iaitu kembar tewqy.
"Waalaikumussalam ahli kubur, awek kau bini aku ni" ujar hyke sambil memeluk bahu syaqies.
"Yow bro bila kahwin, tak ajak aku pun" ujar ferqy sambil memucungkan mulutnya.
"Bukan kau sorang aku pun dia tak ajak" ujar tewqy sebaik sahaja tiba di kolam.
"Wah ada 2 pakcik aqies suka" jerik syaqies sambil tepuk tangan.
"Ehhh cop aku abang ye dia baru pakcik" balas ferqy sambil menunjuk kembarnya.
"amboi kau kalau aku pakcik kau pun pakcik jugak , ingat sikit kau adik aku"
"Dah mula dah" ujar hyke sambil memerhati dua makluk di hadapannya sedang bergaduh mulut.
Syaqies melepaskan pelukan hyke di bahunya dan pergi ke arah kembar.
"Pakcik stop jap" kata syaqies sambil mencekak pinggangnya.
Si kembar itu tanpa basa basi mendengar arahan syaqies. Hyke yang melihat si kembar mendengar arahan syaqies pun terkejut. Si kembar tidak mendengar arahan orang lain kecuali dia tapi diorang dengar arahan syaqies. Hebat bini aku monolog hyke.
"Hmmm sape keluar dulu" tanya syaqies sambil memandang kedua kembar itu.
"Si tewqy ni haa seminit awal dari i"
"Oooo tapi kenapa dua dua tak hansem hmmm"
"Whatt muka macam ni kau kata tak hansem biar betik" jerik ferqy. Kali pertama dia dengar orang kata dia tak hansem.
"Haah suami aqies lagi hansem werrkkk" ujar syaqies sambil berlari ke arah hyke.
Hyke hanya mampu menahan gelaknya dia tak tahu syaqies berperangai begitu. Sungguh mencuit hatinya.
"Eiii budak ni nak kena dengan aku la" ujar tewqy sambil tangannya diangkat untuk mencekik syaqies tapi di halang oleh hyke.
"Broo bini aku ni"
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...