Chapter 4

7.2K 350 2
                                    

Memandangkan harini dia cuti dan demam beransur pulih..syaqies meminta along menemaninya untuk pergi ke library untuk cari sumber buat tugasan Sir Res..

Di library ramai mata memandang syaqies dengan along..orang ramai beranggapan bahawa mereka sepasang kekasih..macam mana mereka semua tak anggap syaqies dengan along kekasih kalau sekarang along sedang bermain tangan kiri syaqies manakala tangan kanan syaqies diguna buat tulis nota..

"Babe ,lama lagi ke, along bosan la" rengek along sambil menarik tangan syaqies bagi menarik perhatian syaqies..Dari tadi lagi syaqies abaikan along, dia sibuk cari bahan tugasan.

"Kalau bosan kenapa nk ikut"
"Babe ajak along,tak kan along nak bagi babe pergi sorang"
"Angah ada haa"
"Eishhh" along hempas tangan syaqies dengan lembut tanda dia protes, dia nk syaqies layannya bukan buku..

"Jom babe bawa along pergi satu tempat" ujar syaqies sambil mengemas bukunya..Dia dah siap salin jawapan untuk tugasnya..

"Jomm" balas along gembira..boleh juga dia hirup udara segar dari tadi bau buku naik biru mukanya..dia bukan ulat buku macam adiknya.. jarang dia jejak kaki di library..

"What the!! Babe, did u mean this place?" Ujar along terkejut..mana tak terkejut syaqies bawa along pergi cafe dekat library jer..Dia ingatkan pergi mall ke main mainan ni cafe ..

"Yela lepastu nak pergi mana lagi, babe dah janji nak pergi healing dengan angah kejap lagi" ucap syaqies teruja...

Angah kata disebabkan dia buat syaqies demam dia ajak syaqies healing dekat pantai..

"Amboii tak ajak along pun,sampai hati" rajuk along.

"Aipp abi cakap apa pagi tadi? Abi cakap along kena tolong abi dekat company kan, ni mesti lupa, babe nak bagitahu abi werkkk" usik syaqies..

"Babe no, along ingatla saje je along nak usik babe" nafi along padahal along lupa nasib syaqies ingatkan dia ,kalau lupa alamaknya kena khatam lagi la alquran dengan abi, dahla semalam baru kena khatam tak sanggup dia kena lagi sekali, panjang wooo..

"Did u get something about him"..ujar hyke kepada lelaki di hadapannya..sekarang dia berada di cafe..

"Yes sir,from what i get he got order from your enemy" ujar lelaki itu sambil menghulurkan ipad kepada hyke..

"Merda" carut hyke dalam bahasa itali.. musuhnya tak serik-serik ganggu kehidupannya padahal dia sudah lama meninggalkan pekerjaan itu tetapi masih lagi orang mencari masalah dengannya..

Nampaknya hyke akan kotorkan tangannya kalau melibatkan orang yang dia sayang...

"Kau cari maklumat di mana tempat mereka berkumpul ataupun kau tanya dekat lelaki tu" arah hyke lalu meninggalkan jejaka di hadapannya..

Hyke berjumpa dengan lelaki itu kerana dia mengatakan ada maklumat penting tentang kes tempoh hari..lelaki tadi ialah pekerjanya ,pekerja di dunia gelap..hyke merupakan keturunan mafia , dia tidak masuk ke dalam dunia itu kerana dilarang oleh daddynya tetapi dia akan berurusan dengan dunia gelap jika perlu..

Sebelum hyke keluar cafe,hyke terdengar suara yang dia kenal..alangkah terkejutnya dia jumpa syaqies dengan syaqif di cafe..

"Bro" sapa hyke
"Ress" balas syaqif sambil menyambut huluran tangan hyke..

"Kau buat apa dekat sini" tanya hyke.
"Aku teman babe aku ni haa buat kerja yang kau bagi semalam" balas syaqif sambil menunjuk syaqies.

"Aqies dapat tak jawap kalau tak dapat Sir tolong" pelawa hyke..

"Dapat sir" balas syaqies dengan senyuman walaupun senyumannya tak nampak tapi boleh lihat matanya yang sepet..
"Kau buat apa dekat sini Res" tanya along..

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now