Special chapter 2

4.4K 229 10
                                    

1 years later.

"Boy pergi mana dengan uncle ferqy" tanya syaqies lalu mengambil Hydear dari dukungan ferqy.

"Uncle bawa boy pergi dekat work. Uncle kata boy kena cakap lima puluh" adu Hydear kepada syaqies.

Syaqies memandang tajam ke arah ferqy boleh dia bawa anak dia pergi tempat bukan-bukan. Siap ferqy nanti dia nak bagitahu hyke.

"Lepastu kan ibu ada aunty cantik" adu Hydear lagi.

"Aunty?" Tanya syaqies sambil memandang wajah ferqy minta penjelasan.

"Aaa aa customer haaa" balas ferqy gugup. Ni kalau syaqies tahu dia ada girlfriend habis la kena bebel nanti. Haritu dah mainkan perasaan kryty.

Syaqies memincingkan matanya. Tak apa tunggu hyke balik siapla.

****
"Qwerty ferqy!!!" Laung hyke. Dia dah dengar apa yang syaqies ceritakan. Syaqies tersenyum bangga. Itulah akibat ajar anak dia benda tak elok lepastu mainkan perempuan.

"Errr kenapa" tanya ferqy gugup. Habislah dia.

"Kau pergi basuh tyges dengan si bulus tu. Sedap kau jer bawak anak aku tempat haram. Susah-susah aku buat budak ni" arah hyke. Tulah akibat buat salah. Bulus merupakan kucing kacukan parsi yang dibeli oleh hyke untuk syaqies dulu.

"Hyke bawa bincang elok-elok, kalau basuh bulus aku okay tapi tyges aku tak okay"

"Ada aku kisah pergi sekarang"

"Hyke tolongla aku banyak job lima puluh hari ni. Aku takut tak sempat nak buat kerja tu dah kena makan dengan si tyges. Tolong la hyke"

"Tak ada belas kasihan untuk mu" ujar hyke lalu berlalu pergi.

"Padan muka werkkk" usik syaqies sambil mengikuti hyke. Rasakan.

"Andwaeeeeeeeeeee"

****
"Boy come here. Kiss angel" ujar syaqies. Sekarang Hydear berada di depan pintu biliknya sambil memandang wajah adik perempuannya Syayq Dhlia.

Hydear perlahan-lahan mendekati ibu dan adiknya. Dia pun mencium muka adiknya.

"Nanti boy besar boy jaga angel tau. Ibu dengan daddy tak selalu ada untuk boy dengan angel jadi boy perlu jaga angel dengan nyawa boy sendiri tau" pesan syaqies sambil menggosok kepala anaknya.

'I will always protect you little angel'
'I don't need love, all i need is my angel'
'You're my world Syayq Dhlia'

Hydear tekad untuk menjaga adiknya dengan sepenuh jiwa dan raganya. Dia tak akan membiarkan orang lain menyentuh adiknya. Dia akan menganti tempat daddynya dan memegang gelaran HyD sesuai dengan namanya Hydear Madine...






Tbc.
Author tak sure akan updated cerita siapa dulu.
Sama ada zaq/farzy/tewqy/ferqy/Hydear.

Tapi author akan publish semua cerita untuk diorang.

Just follow and tunggu perkembangan dekat tiktok author.

Or should author buat ig🤔

Thanks for your support.
Special chapter akan di updated kalau author ada idea okay.

Sending love.

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now