"Husbaby merajuk ke" tanya syaqies dari tadi hyke mengabaikannya.
Hyke hanya diam membisu. Dia merajuk dengan isterinya. Ingat dia tak ada perasaan ke. Dia cemburu .
Syaqies yang gelabah hyke tidak melayannya pun duduk di lantai.
"Aqies tak kan bangun kalau husbaby tak cakap dengan aqies" jerit syaqies sambil duduk bersila. Dia akan gunakan tektiknya sendiri nak pujuk hyke.
"Haihhh" keluh hyke. Sepatutnya dia yang syaqies kena pujuk sekarang dia kena pujuk syaqies pula.
'Nasibla bini kalau bukan bini dah lama aku bagi tigboy makan' ujar hyke sambil mendekati syaqies.
"Bangunlah tak malu ke orang pandang hmm" ujar hyke sambil duduk bercangkung di hadapan syaqies.
Syaqies mengangkat mukanya dan memandang muka hyke. Tak lama dari itu tanggisan syaqies kedengaran.
"Isk isk husbaby tak nak cakap dengan aqies huwaaa" laung syaqies sambil menanggis.
Sekarang semua mata pekerja hyke memandang mereka berdua.
Hyke yang perasan mereka di pandang cepat cepat mengangkat syaqies dan masuk ke biliknya.
"Dah la menanggis husbaby minta maaf" ujar hyke sambil mengelap air mata syaqies. Cengeng sangat isterinya. Sikit sikit menanggis.
Syaqies menganggukkan kepalanya dan mengambil tangan hyke untuk di cium.
"Aqies minta maaf kalau aqies ada buat salah sampai suami aqies tak nak bercakap dengan aqies. Aqies minta maaf tauu" ujar syaqies sambil mencium tangan hyke.
Hyke tak boleh menyimpan senyumnya lagi. Dia tersenyum lebar. Comella isterinya.
"Tak apa husbaby maafkan. Lain kali jamgan buat macam tadi tau. Husbaby cemburu kalau mata cantik ni pandang dan bercakap dengan lelaki lain kecuali orang terdekat. Husbaby cemburu orang lain pandang hak husbaby. Semua yang aqies punya milik hyke dhres sahaja" terang hyke sambil mencium dahi isterinya. Hanya dia yang berhak ke atas syaqies madina.
"Arahan diterima tuan" balas syaqies sambil menunjukkan ikrar kepada hyke.
"HAHAHA comella isteri husbaby nii" ujar hyke sambil mencuit hidung syaqies.
Syaqies hanya ketawa sambil memeluk hyke dan menyandarkan kepalanya pada dada hyke.
****
"che tutto signore (that all sir)" ujar pekerja itu kepada hyke sambil memandang isteri tuannya tidur dalam dakapan tuannya. Comel macam anak koala.Hyke hanya menganggukkan kepalanya.
"a proposito signore, sua moglie è bellissima (by the way sir, your wife is beautiful)" ujar pekerja itu lalu keluar dari bilik hyke.
'Yee isteri aku cantik,comel & cengeng sebab tu aku kahwin dengan dia' ujar hyke sambil memandang wajah syaqies yang lena diulik mimpi. Tangannya bergerak menggosok belakang badan isterinya bagi melenakan lagi tidur isterinya.
*****
"Home sweet home" laung syaqies sambil berlari ke ruang tamu."Waalaikumussalam" perli farzy. Ada ke patut masuk rumah tak bagi salam. Kan dah kena.
"Opss lupa. Assalamualaikum ahli syurga sekalian" ujar syaqies sambil menundukkan kepalanya tanda hormat.
"Waalaikumussalam kan manis tu. Tadi dah macam anjing melalak" ujar farzy sambil matanya memandang telefon.
"Eishh" dengus syaqies sambil duduk di tepi farzy. Kenapa farzy tak layannya. Tadi hyke sekarang farzy. Apa salah nya.
"Pakcik tuaaaaaaaa" jerit syaqies tepat pada telinga kanan farzy. Kan dah mendapat. Abaikan dia lagi.
"Pekak telinga aku la gila" mara farzy sambil mengejar syaqies.
Syaqies yang nampak hyke baru masuk ke dalam rumah cepat cepat dia lompat ke atas hyke. Nasib bsik hyke sempat menyambutnya. Kalau tak dah jatuh ni.
"Kenapa lari ni hmm" tanya hyke sambil mengelap peluh di dahi syaqies. Baru jer masuk ke dalam rumah terus syaqies melompat ke atasnya .
"Woi sini la kau budak" laung farzy sambil bercekak pinggan apabila sampai di hadapan hyke.
"Kau dah kenapa babun" marah hyke. Dah kenapa jerit jerit macam perempuan.
"Tanya isteri tercinta kau dibuat apa dekat aku" balas farzy sambil menghirup udara. Penat. Letih kejar syaqies. Budak ni lari laju sangat.
"Sayang buat apa dekat farzy hmm" tanya hyke sambil mengangkat kepala isterinya daripada bahunya.
"Aqies jerit dekat telinga pakcik tua sebab dia tak nak layan aqies" ujar syaqies sambil memeluk erat badan hyke.
"Dasar budak cengeng" ujar farzy sambil mengeluarkan telefonnya daripada poket. Dia ada benda nak tunjukkan dekat hyke.
"Tak baik buat macam tu. Lain kali jangan buat lagi ye" ujar hyke tepat pada telinga isterinya. Lembut sahaja dia nasihatkan isterinya.
"Aku tak layan budak ni tadi bukan saja saja tapi sebab ni" ujar farzy sambil menghulurkan telefonnya kepada hyke.
Hyke mengambil telefon itu dan menurunkan syaqies dari badannya.
"Emmm wife pergi naik atas mandi dulu nanti husbaby naik yee" arah hyke kepada syaqies sambil mencium ubun isterinya. Dia ada benda penting nak berbincang dengan farzy.
"Okay". Itu saja syaqies balas. Dia mula menaiki tangga.
Apabila hyke nampak syaqies mula menaiki tangga dia bertanya kepada farzy.
"Macam mana dia ada dekat malaysia"
"Yang tu aku tak pasti, yang aku pasti dia mesti buat something dekat sana untuk musnahkan kau" ujar farzy mengatakan bahawa musuh lama hyke dapat dikesan di Malaysia.
"Kalau macam tu bersiap ikut aku balik malaysia esok" arah hyke. Dia tak akan duduk lama di sini kalau musuhnya ada di sana. Dia perlu dapatkan musuhnya supaya hidupnya tak di ganggu.
*****
"Yeyeye balik malaysia boleh jumpa ummi abi along dengan angah rindu nyaaa" ujar syaqies sambil mengoyangkan tangannya yang di pegang oleh hyke.
"Suka nye kau macam dah lama tak balik jer" perli farzy.
Farzy memang macam tu ada je benda nak digaduhkan. Sabar la syaqies.
"Dah memang dia lama tak balik Malaysia la bebal" ujar ferqy lalu mengetuk kepala farzy. Apa ke bangang dia punya soalan. Dah sah sah lama tak balik sana. Dah sebulan mereka duduk sini.
"Padan muka werkkkk" ujar syaqies sambil mengikuti hyke.
"Eiii siap ko budak, aku penyet kau nanti buat nasi penyet" balas farzy sambil tangannya membuat penumbuk.
"Tak sempat kau nak penyet budak tu, kau kena penyet dulu dengan abang kau" kata tewqy sambil menunjuk hyke yang sedang memandang farzy dengan pandangan tajam.
Ada hati nak penyetkan isteri abangnya.
*****
"Hyke" panggil tewqy perlahan apabila nampak syaqies sedang tidur di atas riba Hyke. Alahai comelnya budak ni macam baby.Hyke meletakkan jari telunjuknya di bibir menandakan diam. Hyke bangun dari duduknya dan meletakkan syaqies di bilik yang di sediakan. Apabila selesai meletakkan isterinya, dia keluar menuju ke arah tewqy.
"Apa"
"Aku dah dapat kesan, tempat tinggal dia dekat dengan university Tyler. Aku dapat rasa akan jadi something dekat University" terang tewqy.
"Tak apa aku dah tahu apa yang nak buat" balas hyke sambil mengeluarkan telefonnya untuk memberi pesanan dekat seseorang. Seseorang yang boleh membantunya untuk dapatkan lebih lanjut maklumat tentang musuhnya.
Tbc
Happy reading semua
Author janji conflict tak berat sangat🤣
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...