Chapter 40

4.7K 246 10
                                    

"Bro laju jalan" panggil ferqy sambil mengikuti langkah hyke. Dia baru habis borak dengan kryty.

"Bro kenapa ni" Tanya ferqy bila sampai di kereta hyke.

"Ada orang mengorat syaqies" balas farzy yang baru muncul. Tadi dia ikut hyke dan dia nampak semuanya.

"Ooo faham. Ehh jap kau bau sesuatu tak" tanya ferqy.

Syaqies memandang ferqy dengan wajah hairan.

"Bau apa" tanya syaqies.

"Bau terbakar" kata ferqy sambil memandang wajah farzy. Farzy yang tahu apa yang ferqy ingin lakukan.

"Haah la bau terbakar" balas farzy sambil mengangguk kepalanya.

"Aqies tak bau pun" ujar syaqies sambil cuba menghidu bau yang mereka katakan. Kenapa dia tak ada bau.

"Bau hati hyke terbakar HAHAHA" gelak ferqy.

"Bodohla kau ni" ujar farzy sambil menampar belakang kepala ferqy. Ada ada je bala ni.

Syaqies memandang suaminya yang diam dari tadi.

"Husbaby aqies cemburu ke" kata syaqies lalu mengambil tangan hyke untuk di pegang.

Hyke hanya mendiamkan dirinya. Beberapa saat kemudian kedengaran tangisan hyke.

"Isskkk husbaby takut sayang tinggalkan husbaby" ujar hyke sambil melutut di hadapan syaqies.

"Yaallah husbaby kan cinta hati aqies. Mana boleh aqies tinggalkan cinta hati aqies ni" balas syaqies lalu menarik kepala hyke dan di sembankan di perutnya.

Hyke memeluk erat isterinya. Dia sendiri tak tahu kenapa dia cengeng.

"Pfftt ada orang menangis ambik video, boleh jual nanti lima puluh" ujar ferqy lalu mengeluarkan telefonnya untuk di rakam.

"Apa la bangang sangat punya adik, aib tu" marah tewqy. Adiknya ada saja hal yang membuat darahnya naik.

*****

"Pakcik tuaaaaaaa" laung syaqies bila tiba di ruang tamu.

"Isskk iskkk pakcik tuaa" ujar syaqies sambil menangis. Mana farzy ni dia nak farzy.

"Kau dah kenapa budak" balas farzy. Dia baru selesai minum air tadi , itupun tersedak sebab terkejut dengar suara syaqies.

"Aqies nak yupiiii aqies teringin" minta syaqies sambil menunjukkan muka comelnya.

"Kan semalam baru beli. Tak kan dah habis" balas farzy. Dia cukup terkejut yupi habis, padahal semalam baru beli. Banyak pulak tu.

"Dah habisla pakcik boleh laaa"

"Yelah tunggu sini diam diam" ujar farzy lalu keluar pergi beli yupi. Bukannya dia tak boleh kata malas , boleh je dia kata malas tapi dia dah anggap syaqies sebagai adiknya jadi tak ada kata malas untuk syaqies lagipun dia sanggup habiskan duitnya untuk syaqies. Permintaan syaqies bukannya mahal, murah jer.

'Hehehe misi berjaya' ujar syaqies sambil tersenyum gembira. Dia saja jer suruh farzy belikan yupi. Dia nak tengok reaksi farzy belikan dia yupi ke tak memandangkan semalam baru beli tapi farzy pergi beli untuknya tanpa banyak soal.

'Now turn husbaby' ujar syaqies tersenyum jahat.

"Husbabbyy" jerit syaqies.

Beberapa saat kemudian muncul lah hyke tanpa berbaju. Hyke ni saja ke nak goda dia.

"Kenapa wife" tanya hyke sambil memeriksa badan isterinya. Takut isterinya jatuh ke apa.

"Aqies okay ,now listen to me okay" ujar syaqies sambil melepaskan tangan hyke yang memegang bahunya.

Hyke hanya mengangguk kepalanya.

"Aqies nak meow boleh" tanya syaqies sambil mengedip matanya.

"Kenapa nak meow kalau husbaby ada rawrr" balas hyke sambil memeluk tubuhnya.

"Eishh tu bukan meow la" marah syaqies sambil mencekak pinggangnya. Ni nak marah ni.

"Okay okay now tell me want meow you want, i will get it for you" ujar hyke takut. Dia takut isterinya mengamuk kalau tak ikut arahannya.

Syaqies mengatakan kucing apa yang ia inginkan dan hyke keluar pergi beli kucing.

Syaqies tersenyum bila hyke mendengar arahannya sekarang tinggal si kembar tu.

"Abang ferqyyyy!!! Pakcikkkk tewqyyyyyyy" laung syaqies sambil berjalan menuju ke bilik si kembar.

"Abang ferqy, pakcik tewqy isk isk" ujar syaqies lalu mengeluarkan air mata palsunya.

"Yess princess kenapa" ujar ferqy mamai. Dia baru bangun tidur. Dia terjaga sebab dengar syaqies menangis.

"Aqies kenapa" tanya tewqy. Dia tengah sibuk buat kerja tapi dia berhenti bila dengar syaqies memanggilnya.

"Abang ferqy yang handsome lagi cantik boleh ke aqies nak lima puluh" ujar syaqies sambil menghulurkan tangannya.

Ferqy menggaru kepalanya dah kenapa syaqies minta duit dengannya. Bukannya dia tak ada duit tapi dia tak ada cash.

"I tak ada cash la" ujar ferqy sambil membuat muka sedih. Dia betul betul tak ada cash dekat tangan.

Syaqies menundukkan kepalanya. Esakkan syaqies kedengaran tapi tidak kuat. Ferqy gelabah melihat syaqies yang seakan mahu menangis. Kalau hyke tahu mati la dia nanti.

"Okay okay i pergi bank keluarkan duit okay" kata ferqy lalu keluar dari rumah.

Syaqies tersenyum sekarang giliran tewqy. Tewqy memandang syaqies pelik.

'Kenapa dengan budak ni pandang aku pelik jer' kata tewqy. Dia seram tengok pandangan syaqies.

"Pakcik boleh tak belikan aqies kek. Aqies mengidam la. Boleh laa" ujar syaqies sambil membuat muka comel.

Tewqy mengeluh berat. Dah jadi satu hal kena keluar. Dia banyak kerja.

"Okay, kau duduk rumah diam diam. aku pergi beli" kata tewqy lalu berjalan keluar.

"Yesssss berjaya" jerit syaqies lalu melompat lompat.

Boleh kau lompat senah. Kau tu mengandung tak behave langsung.

****
"Woi hyke kucing untuk siapa tu" tanya farzy. Dia baru habis beli yupi untuk syaqies. Dia nampak hyke dengan kucing jadi dia tanya la.

"Untuk isteri aku la tak kan untuk kau" bidas hyke. Tak ada soalan lojik lagi ke.

"Aikkk kau dah kenapa tewqy" tanya farzy. Dia nampak muka tewqy penat. Macam baru habis kena kejar dengan hantu.

"Aku keluar beli kek untuk syaqies lepastu ada perempuan mana entah kejar aku. Dia kata aku main perempuan" adu tewqy. Dalam kamus hidupnya tak ada pun perempuan tiba-tiba kena tuduh.

"Dan kau ferqy dari mana" tanya hyke.

"Dari bank syaqies nak duit lima puluh" ujar ferqy lalu masuk ke dalam rumah.

"Ehh jap kalau semua keluar maknanya..."

"Aqiesss" jerit mereka berempat lalu bergegas masuk ke dalam rumah.







Tbc.
Happy reading.

Apalah syaqies ni nak buat.
Aqies dah berjangkit dengan si ferqy suka buat masalah.

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now