Sekarang jam menunjukkan pukul 3 pagi. Syaqies tidak dapat melelapkan matanya walaupun lepas melakukan tanggungjawabnya. Dia mengamati muka hyke yang tidur di hadapannya.
'Yaallah jika dia baik untukku jagakan lah hatinya untukku jagalah rumah tanggaku ,satukan kami sehingga jannah yaallah, aku sangat mencintai suamiku' ujar syaqies sambil menyentuh muka hyke bermula dari mata hingga jatuh ke bibir. Bibir hyke berwarna merah jambu menunjukkan dia tak merokok.
Hyke yang rasa ada sesuatu yang menganggunya pun mula membuka mata. Orang pertama yang dia nampak adalah isterinya yang sedang mengamati mukanya.
"Look like someone fall in love with her husbaby" usik hyke dengan suara serak basahnya.
Syaqies yang perasan hyke sedar akan tindakannya cepat cepat menurunkan tangannya dan membelakangi hyke. Dia sebenarnya masih malu dengan apa yang jadi tadi.
Hyke yang perasan syaqies membelakanginya pun bersuara.
"Tak baik tau tidur membelakangi suami" sindir hyke. Dia nak lihat muka isterinya. Dia tahu syaqies malu.
Syaqies yang terasa dengan sindiran hyke pun mula membalikkan badannya agar berdepan dengan hyke.
"Kenapa tak tidur lagi ni hmm" ujar hyke sambil mencium ubun ubun isterinya.
"Aqies tak boleh tidur sakit" balas syaqies dengan suara perlahan.
"I'm sorry flower I can't control myself. Tell me where you hurt" ujar hyke sambil bangun dari pembaringan menuju ke laci untuk mengambil ubat. Dia rasa bersalah disebabkan dia syaqies sakit.
Syaqies hanya memandang suaminya. Tiba tiba air matanya jatuh. Dia bersyukur dapat suami yang sangat menyayanginya seperti keluarganya. Dia rindukan keluarga.
"Yaallah bunga kenapa menanggis ni, sakit sangat ke, husb minta maaf" ujar hyke sambil mendapatkan isterinya lalu menariknya ke dalam pelukan. Tanpa hyke sedar dia mula biasakan dirinya dengan panggilan husbaby.
Syaqies hanya diam menanggis teresak-esak. Dia rindukan keluarganya sangat.
"Kenapa ni hmm tunjuk dekat husb sakit dekat mana, jangan diam macam ni husb risau tau" tanya hyke sambil mengelap air mata syaqies yang jatuh.
"A-aqies ri-rindu keluaga aqies isk isk"
"Yaallah husb ingatkan apa lah, next week kita balik okay, husb ada kerja lagi dekat sini" ujar hyke sambil menyamai mukanya dengan muka syaqies. Dia nak pandang muka isterinya yang cengeng ni.
Syaqies mengangguk tanda faham.
"Now tell me sakit dekat mana"
"Sini, tak bo-boleh nak jalan" balas syaqies sambil senguk akibat terlalu menanggis."HAHAHA sorry sorry husb tak sengaja" ujar hyke sambil ketawa. Kasar juga dia semalam. Maklumlah dapat greenlight terus on.
"Apa abang dhe nii" marah syaqies sambil memukul dada hyke tanpa sehelai kain melekat di badannya.
"Aipp panggil no more abang dhe little flower" ujar hyke sambil menggosok hidungnya dengan hidung syaqies.
"Lupaa hehehe, sorry husbaby aqies" balas syaqies sambil memeluk hyke.
"Now let me apply this for you"
"Aqies boleh buat sendiri" ujar syaqies sambil menolak tangan hyke yang bertindak ingin mengangkat selimut. Dia malu la."Apa nak malu husb dah tengok semua dah, tak yah malu hmmm" balas hyke sambil mencium ubun-ubun isterinya.
Syaqies hanya mampu pasrah. Lawan mulut dengan hyke tak menang dia, jadi dia relakan.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...