Chapter 27

4.6K 239 27
                                    

"Bodoh aku suruh kau goda dia apa susah sangat sundal" tengking jake kepada clara.

***
Jake merupakan musuh yang dicari oleh hyke. Manakala clara ada bekas kekasih hyke. Dan clara juga merupakan kekasih jake. Jake adalah punca clara dan hyke putus.

Jake merupakan kawan baik hyke masa belajar tetapi di sebabkan perasaan dengkinya terhadap apa yang hyke ada , dia mula bertindak untuk merampas hak hyke. Mula mula dia rampas clara dari hyke dengan membuat clara jatuh cinta dengannya.

Hyke tak mengetahui bahawa jake adalah musuhnya kerana jake menghilang tanpa khabar selepas tahu clara jatuh cinta dengannya.

***
"Malam ni kau jadi makanan aku" ujar jake sambil senyum senget kepada clara.

"I period" nafi clara. Dia penat jadi patung jake. Dia penat nak puaskan nafsu kuda jake. Dia menyesal jatuh cinta dengan jake. Dia mangsa keadaan.

"Jangan nak tipu aku sundal" kata jake sambil menampar pipu clara lalu mengoyak baju yang dipakai oleh clara.

Clara hanya mampu berdoa dan pasrah. Dia tak mampu untuk melawan jake.

*****

"Janganlah diamkan husbaby wife. Husbaby minta maaf. Husbaby tak tahu dia ada dekat sini. Lagipun dia bukan siapa siapa tak penting dalam hidup husbaby. My wife yang comel lagikan manja ni yang penting" pujuk hyke. Dari tadi syaqies diamkan diri, tak bercakap dengannya.

"Hmm". Hanya itu yang syaqies balas. Dia tak cemburu pun. Dia percayakan hyke. Saja nak mengusik.

"Tolongla baby cinta hati intan payung hyke jangan macam ni" ujar hyke sambil berlutut di hadapan syaqies.

syaqies hanya menahan senyum di sebalik purdah yang dia pakai. Ingin sekali dia ketawakan hyke. Tau takut.

"Kalau husbaby belikan yupi dengan aiskrim nak" tawar hyke. Kalau pujuk guna ayat tak jalan kita guna benda yang dia minat.

"Wahhh nakkkk jomm" balas syaqies teruja. Matanya bersinar apabila dengar yupi dengan aiskrim.

"Senang sangat nak pujuk isteri hyke dhres ni" ujar hyke sambil mencubit pipi syaqies.

"Auchh sakit la"

****
"Bang lima puluh" ujar ferqy kepada salah seorang pekerja di company hyke.

"Bodohla kau ni, lima puluh dekat lorong bukan sini. Sini bukan lima puluh tapi lima ribu" ujar farzy.

"Ye tak ye tak kan orang kerja syarikat miskin kan, okay kalau macam tu ehem abang lima ribu lima puluh sen" kata ferqy sambil mengepit suaranya.

Pekerja hyke hanya menggelengkan kepalanya. Tanda tak nak layan. Kalau bossnya tahu dia main waktu bekerja mengamuk la nanti.

"Huhh sombong" ujar ferqy lalu berjalan gedik masuk ke bilik hyke.

Hyke memanggil diorang untuk melakukan kerja sedikit.

****

"Babe nak makan apa" tanya along. Sekarang mereka semua makan malam di luar termasuklah 3 bala itu.

"Hmmm macam biasa lah" balas syaqies sambil memeluk lengan suaminya.

Bila selesai memberi pesanan. Mata mereka semua tertuju kepada seorang perempuan yang memakai baju ketat berjalan ke arah meja mereka.

Syaqif yang mengenali wajah perempuan itu terus memandang hyke.

"Hi baby we meet again, mungkin kita dah jodoh" ujar clara dengan suara gediknya.

"Baby tak ada babi ada la" ujar farzy sambil matanya tertumpu di telefon. Tak perlu pandang perempuan tak cukup kain. Menambahkan dosanya.

"Banyaknye jodoh kau, ni mesti sasimo" bidas ferqy.

"Do i know you" ujar clara dengan muka bengisnya.

"Do i know you" ujar tewqy sambil membuat mimik muka menyampah.

"Pakcik nenek lampir ni la datang dekat office husbaby kita tadi. Siap peluk husbaby kita lagi" adu syaqies sambil membuat muka sedih agar mereka memihaknya.

"Pfft nenek lampir HAHAHAHA" gelak ferqy. Kalau bab panggilan boleh bagi dekat aqies.

"Budak ni kannnn" marah clara lalu berjalan menuju ke arah syaqies sambil tangannya bergerak untuk mencekik syaqies. Perbuatannya tergendala disebabkan ferqy menahan tangannya.

"Jangan harap dapat kacau rumah tangga adik kitaorang la betina sundal" marah along. Dia tak suka orang kacau kebahagiaan adiknya.

"Nak kacau hadap abang dia dulu la" ujar angah lalu bangun dari duduknya. Dia tak boleh orang kacau adik kesayangannya. Kacau adiknya ibarat kacau diri nya.

"Lepasla sakit" rayu clara kepada ferqy. Cengkaman ferqy pada tangannya sangat kuat sehingga menampakkan kesan merah.

Ferqy kalau marah dia la paling menyeramkan.

"Jangan kacau rumah tangga adik kitaorang la murah" ujar ferqy sambil menghempas tangan clara.

Clara menggosok tangannya yang merah itu.

"Hadap pakcik dia jugak sebelum nak musnahkan rumah tangga adik kitaorang" kali ini tewqy bersuara. Mereka semua menganggap syaqies adiknya. Kerana sifat syaqies membuat mereka rasa selesa.

"Baju ketat tak cukup kain ke. Opsss lupa makcik miskin sebabtu melalak dekat laki orang" ujar farzy. Dia pun tak suka dengan perempuan di hadapannya. Dengan pakaian tak cukup nak bernafas.

"Kau dengar sini baik baik perempuan. Sekali lagi aku nampak muka kau. Aku ukir muka kau dengan tatto HyD" bisik hyke tepat pada telinga clara. Dia tak suka ada orang nak musnahkan rumah tangganya.

"Ishh siap kau budak tunggu" ujar clara sambil keluar dari kedai itu. Dia takut dengan hyke. Dia tahu siapa HyD.

"Aqies takut la" ujar syaqies sambil memeluk hyke. Badannya mula bergetar menandakan dia takut.

"Tak apa kitaorang ada" kata mereka bertiga serentak.

"Along dengan angah pun ada. Kitaorang semua akan jaga adik. Tak ada siapa boleh sakitkan adik" ujar angah.

Syaqies hanya senyum. Dia bersyukur ada abang yang sangat mengambil berat tentangnya.

****
"Macam mana keadaan syarikat sekarang" tanya hyke kepada duke.

"Semua okay. Kita berada dalam proses kemajuan tuan" terang duke.

Hyke tersenyum sambil membuka minuman yang ada di atas meja untuk diminum.

Selepas beberapa hal di bincang tiba tiba hyke rasa pening, sakit kepala dan panas. Tiba tiba itu juga clara muncul entah dari mana.

"Baby are you okay" tanya clara. Clara cuba untuk memegang hyke tapi ditepis kasar oleh hyke.

"Macam mana kau ada dekat sini"

"Tak penting sekarang i boleh puaskan u" ujar clara lalu bergerak membuka necktie hyke tapi ditolak kuat oleh hyke.

Hyke bangun dari duduk nya lari keluar dari biliknya.

"Duke" panggil hyke.

"Ye tuan, ehh tuan okay tak ni" tanya duke. Dia nampak tuannya gelisah berpeluh.

"Bawak aku balik cepattt"

"Balik tuan"

*****
"Puan, tuan kena ubat peransang dari seseorang. Saya harap puan dapat tolong dia" ujar duke lalu keluar dari bilik hyke.

"Husbaby kenapa ni" tanya syaqies risau. Tadi duke mengatakan hyke minum ubat peransang. Dia perlu buat apa.

"Wife i need you panas" ujar hyke lalu menindih syaqies. Dia tersiksa sekarang ni. Dia perlu pelepasan.





Tbc
Happy reading🤍
Last update utk harini🤥

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now