Chapter 3

7.4K 370 17
                                    

"Tuan harini tuan ada kelas dgn student semalam" kata duke sambil memegang tablet yang berisi data kerja hyke.

"Hmm" ringkas sahaja jawapan hyke..Dia masih memikirkan tentang gadis pujaannya..Dia rasa dia pernah jumpa syaqies tapi dia lupa dekat mana..

"Kau dah cari apa yang aku nak?" Tanya hyke sambil membetulkan baju kotnya..

"Dah ini yang tuan minta"..duke menghulurkan tablet itu kepada hyke..

"No wonder i feel something when i see u, finally i found you my little flower" ..

"Harini Sir akan bagi kamu semua tugasan individu ,maklumat tentang tugasan kamu seperti yang tentera di hadapan ini..sebelum itu saya nak tanda kehadiran" ujar hyke..

"Syaqies medina" panggil hyke..
"She not coming sir" ujar kryty
"Do you know why"..hyke hairan semalam elok je dia jumpa syaqies ...

Kryty hanya mengangkat bahu tanda tak tahu..

Selesai sesi kelas hyke terus pergi ke rumah syaqies..sape tak risau gadis pujaan tak datang kelas tanpa sebab..macam mana dia tahu rumah syaqies? Maklumat data syaqies ,hyke ada lagipun semalam syaqies bagi tahu hyke dia tinggal dekat mana..

Setiba hyke di hadapan pintu pagar rumah syaqies..dia terserempak dengan syaqif ,jadi memang betul di hadapannya rumah syaqies..

"Assalamualaikum qif" sapa hyke
"Ehh res waalaikumsalam, kau buat apa dekat rumah aku?"..tanya syaqif hairan tiba-tiba je hyke muncul di hadapan rumahnya..

"Eh along, siapa tu?" Tanya abi ..sebenarnya along dengan abi baru saja balik dari klinik ambil surat cuti syaqies ..

"Kawan along bi, nama dia hyke dhres" ..apabila tiba di hadapan abi syaqif ,hyke menghulurkan tanganya untuk bersalam..

"Ohh dhres"
"Panggil res jer pakcik" jawap hyke..jarang orang memanggilnya dhres selalunya Res ataupun hyke..

"Jemput kawan kamu tu masuk along,borak dekat dalam dekat luar panas" pinta abi ..sekarang tengah hari semestinya panas..

"Jomla masuk res kita borak dekat dalam" ajak syaqif....masuk sahaja rumah agam orang tua syaqif hyke terkedu ,rumah mereka dipenuhi ayat al-quran, kemas, dan bersih..

"Kau datang sini ada apa" tanya syaqif..

"Aku kan pensyarah dekat university ayah aku, aku mengajar kelas adik kau,lepastu aku pelik kenapa dia tak datang, semalam elok jer" balas hyke sambil memerhati suasana rumah..sebenarnya dia tengah cari syaqies..

"Laaa kau ajar adik aku rupanya, habistu company kau macam mana?" ..syaqif pun hairan macam mana hyke boleh buat kerja dalam satu masa..dia pun satu kerja tak cukup tangan..

"Daddy dengan pekerja aku kan ada"

"Ooo, adik aku demam lagi, terkejut dengan apa yang jadi semalam.. Dulu dia pernah kena ganggu dengan budak lelaki nasib ada mamat yang tolong selamatkan adik aku" balas syaqif..

"Kau mamatkan aku" ujar hyke dalam hati.. yee mamat tu adalah hyke..

Flashbacks
Hyke pernah tolong syaqies semasa 10 tahun dahulu.. ketika itu dia berumur 17 tahun manakala syaqies 10 tahun.. masa tu syaqies berada di taman permainan dia hampir diperkosa oleh sekumpulan lelaki ,nasib ketika itu hyke baru habis kelas tambahan,dia terdengar jeritan budak perempuan..

Tanpa melengahkan masa hyke memberi tumbukkan kepada sekumpulan lelaki itu..belum sempat hyke ingin memberi lebih lagi mereka semua melarikan diri..

"Kau okay tak" tanya hyke ..hanya tanggisan kedengaran..

C | Cinta Hati Encik Beku Where stories live. Discover now