"Husbaby" racau syaqies dalam tidurnya.
Hyke yang rasa ada orang menjerit pun membuka mata. Perkara pertama yang dia nampak adalah isterinya dengan mengigau.
"Sayangggg bangun" gerak hyke tapi syaqies masih lagi tak bangun.
"Husbabyyy" jerit syaqies sambil menangis dalam tidurnya.
Hyke yang risau dengan keadaan isterinya pun mengambil air dan mengelap di muka isterinya. Cara itu berhasil menyedarkan syaqies dari mimpi.
"Sayang kenapa ni" tanya hyke sambil membetulkan rambut isterinya.
"Husbaby boom"
"Hah boom apa. sayang mengigau ni. Kan abang dah pesan sebelum tidur basuh kaki dulu" ujar hyke sambil menggosok belakang syaqies.
Syaqies menarik nafas lega. Nasib baik mimpi. Entah kenapa dirinya asyik bermimpi tentang kehancuran rumah tangganya. Dia bersyukur itu sekadar mimpi dia tak sanggup nak berpisah dengan suaminya.
"Dah tenang" tanya hyke sambil mencium ubun isterinya.
Syaqies mengangguk kepalanya.
"Sekarang cerita apa yang sayang mimpikan" tanya hyke sambil menarik tangan syaqies untuk tidur di atas lengannya.
Syaqies menarik nafas panjang sebelum menceritakan semuanya.
"Kenapa sayang asyik mimpi benda macam ni hmm" kata hyke sambil bermain dengan rambut isterinya.
"Aqies tak tahu" jawap syaqies lalu membenamkan wajahnya di dada hyke. Dia menghirup bau badan hyke. Bau wangi dia suka.
"Jangan fikir sangat pasal mimpi tu sayang lagipun semua itu mimpi"
Syaqies hanya mengangguk kepalanya.
"Tapi husbaby siapa yang musuh dengan husbaby. Dalam mimpi dia kata dia dah lama nak musnahkan kebahagian husbaby" terang syaqies sambil mendongak kepalanya.
"Ohh jake. Dia dah tak ada" balas hyke lalu menutup matanya. Dia malas nak bercerita tentang musuhnya atau sahabatnya.
"Kenapa dah tak ada" tanya syaqies. Dia nak tahu. Tolongla jangan cerita separuh. Dia tak suka.
"Farzy piu piu dia. Dah tidur" ajak hyke. Dia. Cuba untuk mengelak dari pertanyaan syaqies. Nanti macam-macam soalan ditanya.
"Yelah" balas syaqies pasrah. Dia tak akan paksa suaminya. Mesti ada sebab suaminya tak bagitahu dia. Jadi dia biarkan dia percayakan suaminya.
On flashback
"Kau bagitahu aku sekarang siapa upah kau" jerit hyke di hadapan clara.
"Aku tak kan bagitahu" jerit clara balik. Dia tak kan tunjuk yang dia lemah walaupun dalam hatinya takut.
"Ooo kau tak nak bagitahu okay tewqy bagi aku"
Tewqy yang faham apa yang dimaksudkan oleh hyke pun menghulurkan pisau itu kepada hyke.
"Muka kau cantik tapi lagi cantik kalau aku ukir muka kau". Ujar hyke lalu mengukir muka clara dengan pisau kesayangannya. Hyke membuat tanda HyD.
"Arghhhh sa-sakittttttt"
"Sekarang kau nak bagitahu tak" tanya hyke sekali lagi. Kalau clara bagitahunya mungkin dia boleh berlembut.
"No"
"Then" balas hyke lalu mengukir di tatto di lengan kiri dan kanan clara.
"Sakittttt ja-jake yang upah aku jake kawan kau" ujar clara sambil menahan sakitnya. Dia melihat banyak darah keluar dari badannya.
"Jake" Tanya hyke untuk kepastian.
Clara hanya mengangguk kepalanya.
"Goodgirl" ujar hyke sambil menggosok kepala clara.
Clara memandang hyke dengan muka minta dilepaskan.
Hyke yang nampak muka clara seperti itu pun bersuara.
"Okay aku lepaskan kau lepas kau kena dengan diorang" ujar hyke sambil menunjukkan anak buahnya seperti dirasuk.
"Hyke nooo"
"Buatla apa yang kau nak buat dengan sundal ni, lepastu daging dia bagi dekat tyges" arah hyke. Dia perlu cari jake.
"Baik tuan" ujar pekerjanya lalu memandang clara dengan penuh hawa nafsu.
Clara hanya menggeleng kepalanya. Dia menyesal dengan apa yang dia buat.
Alasan hyke memberitahu isterinya bahawa clara masuk ke dalam hospital mental adalah semata-mata untuk mengaburkan isterinya. Dia tak nak isterinya tahu yang clara dah mati, kalau tahu nanti ada persoalan yang ditanya. Soalan yang ditanya tak mampu dijawap oleh hyke.
"Hyke aku dah dapat track jake" ujar farzy bila melihat hyke keluar dari bilik seksaan.
"Dekat mana"
"Italy"
"Easy. Kau call papa suruh dia arahkan anak buah papa cari jake" arah hyke sambil tersenyum bila musuhnya masuk perangkap. Senang kerjanya bila jake ada di sana. Di sana tempat hyke jadi senang dia buat kerja hanya menyuruh orang kepercayaan papanya saja.
Off flashback
"Uwerkkk uwerkkk"
"Ehh husbaby" jerit syaqies bila terdengar suara hyke memutahkan sesuatu dalam tandas."Yaallah husbaby okay tak ni" tanya syaqies sambil menggosok belakang badan hyke.
Hyke hanya mengangguk kepalanya. Syaqies memapah hyke ke katil dan membaringkan hyke.
"Kenapa husbaby pening lepastu rasa nak muntah tapi tak ada benda pun yang keluar" adu hyke sambil memeluk pinggang isterinya.
"Husbaby terkenal morning sickness. Selalunya ibu mengandung yang kena. Orang kata kalau suami yang kena itu bermakna suami sayang dekat isteri" terang syaqies sambil menggosok rambut hyke.
Hyke hanya mengangguk kepalanya dan menaruh kepalanya di bahu syaqies. Dia menghirup bau badan syaqies m. Wangi.
"Dah bangunla aqies nak pergi buat sarapan" arah syaqies. Susah dia nak bangun kalau hyke memeluknya.
"Isk isk jangan la tinggalkan husbaby" ujar hyke sambil menangis.
"Yaallah aqies tak tinggalkan husbaby la aqies nak turun bawah" kata syaqies sambil memeluk hyke. Alahai manjanya suami dia.
"Husbaby ikut" balas hyke lalu berdiri di hadapan syaqies.
Syaqies hanya mengangguk kepalanya dengan pasrah. Ada ada jela suaminya.
****
"Aqies nampak abang aku tak" tanya farzy bila sampai di meja makan."Betul tu kitaorang cari dia tak jumpa. Hyke keluar ke tapi pagi lagi ni" ujar ferqy lalu duduk di meja makan.
"Kenapa cari aku" ujar hyke di belakang syaqies. Dari tadi dia memeluk syaqies dari belakang. Mengikuti langkah syaqies. Dia terlindung dari baju yang syaqies kenakan. Syaqies mengenakan baju yang besar sebab itu mereka tak nampak hyke.
"Terkejut mak. Kau dah kenapa ada dekat situ" jerit ferqy. Terkejut dia tiba-tiba saja hyke keluar dari belakang syaqies.
"Beromen la tu" ujar farzy sambil makan sarapannya. Mulut farzy sungguh tak ada lesen main lepas jer.
"Mulut kau tak ada insuran ke" tanya ferqy. Agak-agakla depan rezeki kot.
"Tak ada"
Mereka bertiga hanya menggelengkan kepalanya tanda dah terbiasa dengan perangai farzy.
Tbc.
Happy reading🫶🏻Selamat anda di prank lagi AHAHAHAHA😛
Ada yang suka clara mati ke tuu🤣
Jake pun mati jugak🤣Dah nak ending dah.. cita ni short story jer.
YOU ARE READING
C | Cinta Hati Encik Beku
Short StorySEDANG DALAM SEMAKAN. Sebarang TYPO atau KESALAHAN mohon maaf❤️ Hyke dhres - seorang Ceo yang digeruni oleh orang ramai dalam bidang perniagaan memandangkan dia seorang yang tegas dalam melaksanakan kerja dan dia merupakan seorang pensyarah di Unive...