-بعد مرور أكثر من ٧ سنوات ...
-كانت جبرية تجلس بجوار جدها فى البيت وتنظر إلى أطفالها....نعم ف جبرية أنجبت:
ابنها الأكبر ايهم ست سنوات،أما التؤام حور وجواد خمس سنوات اما الاصغر فهو كنان اربع سنوات ...-تضحك تعرف انها انجبتهم وراء بعض من يعرفها ويعرف كيف تزوجت لم يعتقد أنها سوف تنجب.....
-كانت تبتسم وهى تراهم يضحكون نعم فهى النعمة التى انعم بها الله عليهم، ولقد أحبوا جدها الذى لم يكن اقل سعاده منها ....لتسرح..
Flash back
-بعد دخولها إلى الغرفة يوم زفافها ...لقد فؤجىء حكيم وهى تحتضنه.....ولكنه قابلها بالحضن ...
حكيم بهمس
ليه دا كله ؟
جبرية
مش عارف ليه ؟
-أخرجها من حضنه ..ينتظر منها إجابة.....لتكمل
جبرية
اول مرة حد يعمل ليا حاجة ...
حكيم
دى اقل حاجة .
جبرية
دى عندى اغلى حاجة فى دنيتى..
حكيم
بس دى حاجة قليلة....
-لتضع يدها على فمه
جبرية وبقوة
انا مقولتش لع علشانك انا قولت لع علشان إللى عمله جدى ،أما انت سيد الرجالة ..
حكيم بسخرية
مين قالك مش يمكن .....لتقاطعه
جبرية
إللى يحمى واحدة مش بينه وبينها أيتها حاجة ولا يقبل يراضى ويجبر واحد كبير ولا يعمل لواحدة اللى هى رفضته ويعملها إللى يبسطها يبقى راجل ومداسه فوق الكل ....-ليبلع ريقه بصعوبة فكلامها جعل قلبه يرتجف....... لينظر لها ليجد حب ،عشق ،لمعه..متى أتوا..ولما ...لم يفعل لها الكثير ولكن هى غير الكل....هى ارتضت بالقليل، ليس معه شئ غير القليل ....
-ليضمها ويرفعها بين يديه يستنشق رائحتها ..نعم انها رائحه براءه لم تلوث بما حولها،نقاء ..ليأخذ نفسه ويهمس لها..
حكيم
جبرية
جبرية
ام
حكيم
موافقه انك تكونى مرتى....-ليحس برجفه جسدها بين يديه ...ليبلغ ريقه بصعوبة
حكيم
لو مش عايزا...خلاص ..انا مقدرش ...
-ليحس هو بمسكت يدها بجلبابه من الخلف .....وتسارع أنفاسها..
جبرية
انا عايزا ،بس انا خايفه ..خايفه ل....
حكيم بسرعه
انا مش كلب.....انا مش ذيه...انتى هتبقى مرتى يعنى جسمك دا جسمى انا فاهمة....-ليحس بهدوء أنفاسها...ليذهب بها على السرير ويضعها ...لتلتقى عيونهم مع بعض ..كانت عيونهم تبتسم ...تتواصل مع بعض .لم تحس جبرية عندما جردها من ملابسها وايضا متى حدث كل ذلك ...فاقت على قبلاته التى أخذ يوزعها على وجهها وكذلك عنقها ..لتحس مع كل قبله بفرشات تداعب قلبها.
-اخذها لعالم لم تعرف فيه غيره .نعم لقد أصبحت زوجته قولا وفعلا .....لقد استغرب نفسه فهو الرجل القوى الذى لم يكن يحب من قبل ...استغرب كيف عاملها بكل عشق ،حب ،خوف من أن ياذيها او يعاملها بخشونه..أحست هى بروعه ليلتها نعم أحست بفرحه مما فعله معها ولكن يوجد شئ آخر فهى أحست بأنه امتلكها بسبب مما فعله ..من يراهم الآن يعرف انها انتظرته وجسدها يعرفه هو فقط.....
-ليضمها هو أكثر وأكثر.......
حكيم
جبرية
جبرية
اممم
حكيم
وجعتك ...
جبرية
جبرية متتوجعش ابدا ...
حكيم بسخرية
ليه ان شاء الله .
جبرية بهدوء
اول حاجة تعرفها عنى يا حكيم....انى ممكن استحمل أيتها حاجة بس إللى يوجع جبرية صوح الخيانة .. الخيانة وبس ..
حكيم
واللى حصل بيناتنا دلوقيتى ..
جبرية بهمس
انا محستش غير بواحد كان خايف عليا لاحسن يقسى عليا ...
حكيم
وهتقولى غزل كمان ...وايه تانى
-لترفع عينيها اليه وبحب......
جبرية
جبرية ليك وبس ....القلب ملهوش غير واحد بس إللى يملكه وجسمى إللى من اول ما لمسته كانه عارفك وبس مينفعش حد غيرك إللى يملكهم يا حكيم....
أنت تقرأ
جبريه
General Fictionهى انا امرأة لا انحنى إلا فى صلاتى ولا أصمت إلا عندما ينعدم كلامى . ولك إحذر عندما ابدأ فى إنفعلاتى فلا يهمنى شىء سوا أن أنهى مأساتى !!!!!!!!!!!!!! هو ستظل أمنيتى أن استيقظ من نومى وأجد يدك تحيط بى ....... ولكن أنا ..الذى كسرتك واصبح الغريب غالى...