-رجعت ليلى من المستشفى هو واولادها ومعهم ايضا هالة .نعم الكل رجع .....نعم سيف وحور علاقتهم استقرت .ايضا تميم لم يستطع ان يعاقب هند اكثر من ذلك نعم فهى حبيبته اخطات وانتهى
-اما ليلى فقد فرحتبعوظة هالة ةغايضا جواد رجعت روحه بولادة ليلى ورجوعها مع اطفاله ..-اما عند هالة وكنان..نعم يوجد بعض التوتر بينهم فهى مازالت تسرح كثيرا لما راته. تفتقد طفلها الذى فقدته نعم عندما تضع يدها على بطنها وتسرح يراها هو ليحس بالغضب. فهو يعاتب نفسه ....نعم ..يفتقدها وهى امامه ..
فى قصر شمس
-لقد جاء حارس شمس الذى كلفه ب معرفة طريق صالحة .ليذهب الى شمس ويبلغه ..فيذهب معه شمس الى طريقها بدون احد ان يعرف ...عند صالحة
-نعم قام رجل شمس بخطف صالحة والذهاب بها الى مكان يخص شمس ....ليدخل شمس ويجدها تجلس على كنبة وبجوارها حارسين يخصونه.شمس بسخرية
اهلا بالحاجة صالحة....بالمناسبة الحديد هو انتى صوح حجيتى قبل اكده..
صالحة بغيظ
اقفل خمشك اللى بيحدف طوب واحذر قلة ادبك .
شمس بسخرية
قلة ادبى انا ..تمام.
-ليجلس امامها يضع قدم على قدم .....لتغتاظ منه ...
صالحة
بطل قلة حيا ونزل رجل دى ...
شمس ببرود
واه زعلتى لما حطيت رجل على رجل وانتى اللى عملتيه معايا انا وعيالى مش عايزانى ازعل عليه ..
صالحة بسخرية
ماتقولش عيالى بس ....
شمس ببرود
لع اقول عيالى ونص انا اللى ربيت انا اللى كنت ليهم اب ....وكان المفروض يوم ما كنتى توجعى واحد فيهم كنت ارد بس ملحوقه .
صالحة بسخرية
هتقظر تعمل ايه ياعنى ..انت محدش يقدر يعملى حاجة ..وبرضك حكيم رغم اللى عملته فيه برضوا هيدافع عنى ...عارف ليه عشان انا امه ..
شمس ببرود
ومين قالك ان حكيم هيعرف ...
صالحة بقلق
ياعنى ايه ؟؟
شمس
ياعنى انتى لما خرجتى من بيتك قولتي له رايحة وين محصلش ....يبقى نعملوا ايه ؟؟؟؟
صالحة بذعر
ايه ؟؟
شمس بغصب
نعملوا ان محدش يعرف عنك حاجة ذى ماخرجتى من بيتك ....هتفضلى فى المكان دى محدش يعرف عنك حاجة .....-لتقف هى بغضب
صالحة بصريخ
والله ما هيحصل انا الحاجة صالحة .طول عمرى اللى بعوزه يتعمل تعمل فيا انت اكده على اخر الزمن وعشان مين عشان جبرية ؟؟
-ليقف امامها سمس
شمس ببرود
مين صالحة على اكدة اقولك انا واحدة قلبها اسود قعدت كارهه اختها وحرمتها من حقوقها لغاية ماتت هى وجوزها ،وبرضك بسبب قلبك جوزك سابك ومشى ....حتى البت اليتيمة بعتى ولدك اللى ربتيه على القساوة والغل وضحكتوا عليها وخلتيه يتجوزها وياخد حقها حتىعياله مارحمتهمش وقولتى دول بقيوا احفادى ..دا فيه مثل بيقول اعز الولاد ولاد الولد وانتى غير الناس كلتها خلتيه يطلقها بعد ما طردهم .-وبعد اكده قعدتى تذلى فى بناتك لغاية ما خلتيهم يكرهوا اليوم اللى اتولدوا فيه غير عيالهم اللى بهدلتيهم وبعدينا ادورتى على عيالى .عيالى انا وكل مرة اقول ست كبيرة بكرا تتشال الغشاوة اللى على عنيها ....بس كل ما دا قلبك بيذيد سواد وانا جبت اخرى .واخرى جه بعد ما موتى حفيدى ... واهنه خلصت الحكاية الا الدم ..
أنت تقرأ
جبريه
General Fictionهى انا امرأة لا انحنى إلا فى صلاتى ولا أصمت إلا عندما ينعدم كلامى . ولك إحذر عندما ابدأ فى إنفعلاتى فلا يهمنى شىء سوا أن أنهى مأساتى !!!!!!!!!!!!!! هو ستظل أمنيتى أن استيقظ من نومى وأجد يدك تحيط بى ....... ولكن أنا ..الذى كسرتك واصبح الغريب غالى...