البارت (٥٠) رجوع

276 24 11
                                    

-اسرع شمس وايهم الى المستشفى ليجدوا الكل هناك يقف ينتظرون والقلق يظهر عليهم ....
شمس بسرعة
جبرية وين ؟؟؟
سعده بخوف
جوا ياولدى .
شمس بخوف
ايه هيولدوها دلوقيتى .....
-ليقاطعه صرخه خرجت من جبرية ..وخروج الدكتورة . ليجروا عليها ....
شمس
حوصل ايه ؟؟؟بتصرخ اكدة ليه؟
الدكتورة
جبرية لازم تولد قيصرى ..دقات قلبها مش قادرة تستحمل اجهاد الولادة الطبيعى ..
شمس بخوف
طيب انتى مستنية ايه ؟
الدكتوره بجدية
هى مش راضيه تعمل العمليه غير لما انت تيجي. بتقول عايزه تشوفك قبل ما تعمل العمليه.
شمس بسرعة
طب ادخل لها دلوقتي ؟؟
الدكتوره
اتعقم الاول وبعد كده حضرتك ادخل لها.

-لتاخذه الممرضه شمس وتعقمه ويدخل الى جبرية .
-ليجدهاشاحبه ضعيفه تبكي....  ولكنها ابتسمت عندما راته  ليسر اليها ويمسك يديها بسرعه.
شمس بخوف
جبرية
جبرية بتعب
انت جيت ؟؟
شمس بخوف
وانا اقدر ابعد عنك .يا ريتني ما سمعت كلامك ورحت الاجتماع.
جبريه بحب
حبيبي حصل خير المهم دلوقتي عايزك تدخل معايا العمليات شمس انا بطمن لما بتكون معايا ما تسبينيش لوحدي. انا .انا هموت لو انت سبتني.
-ليضرب السرير من خلفها ....
شمس بغضب
ما تقولش الكلمه دي تاني فاهمه. انت هتعيشي غصب عنك هتعيشي. انا ما اقدرش اعيش من غيرك. لو حصل لك حاجه مش هقدر استحمل اعيش يوم واحدبعدك . عشان خاطرى يا جبريه اتمسكى بالحياه وبيا. هتدخلي وتخرجي وهتقومى منها .. فاهمة .....

-ليمسك يدها يقبلها ......وبرجاء وبصوت خافت
شمس برجاء
هتخرجى صوح .....جبرية
-لتهز راسها بنعم ولكنها اغلقت عينيها وهى تحس بالالم وتضغط على يده بالقوة ......ليصرخ هو :
شمس بصريخ
دكتورة ..تعالى ياله .....

-لتحضر الدكتورة وتعطيها حقنة التخدير ..كان هو معها حتى فلتت يديها من بين يديه ....وقف بجوارها ولكن عندما فتحت الدكتور ة مكان العملية اخذ يتراجع الى الخلف حتى خرج بسرعة من العمليات ....

-الكل واقف مكانه نعم ..ينتظرون وسعده تجلس تقراء فى مصحفها لعلها تهدأ ولكن القلق ينهش قلبها ...نعم تخاف على القابعة فى غرفة العمليات وايضا تخاف على الذى امامها الخوف ينهش قلبه . نعم فاذا حدث شئ ل جبرية فشمس سوف سوف ...لتغمض عينيها ودموعها تنزل ...نعم فهى تخاف من كل شئ ..
سعده بخوف
يارب ماتورنيش فيها حاجة وحشة ..البيت كله هيقع لو حصلها حاجة.

-ليقف الكل عند خروج الدكتورة .....
شمس بخوف
جبرية ولدت ؟؟
الدكتورة بجدية
ولدت والبنت كويسة
شمس بابتسامة
بت .جبرية جابت بت .....
الدكتورة
اه .بس فى حاجة ...
شمس بخوف
اللى هى ؟؟؟
الدكتورى بتنهيده
جبرية نزفت والنزيف مش راضى يقف ..
-لتشهق سعده .....وينظر الكل الى بعض .
شمس بجدية
وبعدين ايه الحل ؟؟؟
الدكتورة
لازم تشيل الرحم ..
شمس بسرعة
شليه ..شليه مستنيه ايه ؟
الدكتورة
لازم امضتك ...
شمس بغضب
كملى العملية وانا همضى ...شوفى ايه اللى يخليها تخرج من اهنه واعمليه من غير ما تسالى ياله .....

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن