البارت (٤٥) ظهور حب جديد

203 18 2
                                    

-حضرت عربية الاسعاف لكى تاخذ ليلى وجبرية ..
-نعم الكل فى حالة ذهول فشتان بين الامس واليوم نعم ماذا حدث .اى لعنة قد اصيب بها البيت .

-كان جواد مع ليلى فى عربية الاسعاف ينظر لها تارة وينظر الى العربية الاخرى التى تحمل امه تارة ....ينظر الى وجهها الملئ بالكدمات ويديها ليمسك يدها ويمسد عليها ليرى تكسر اظافرها والكدمات التى بها .. نعم ليغمض عينيه ويلعن نفسه مائه مرة على ما فعله معها .....

-احس بالغضب والوجع من نفسه ..رفض ان يدخل معاها احد غيره ليحلف بينه وبين نفسه انه سوف ينتقم من الذى اذاها ومن نفسه اولا ...

عند شمس
-كان يجلس بجوارها يمسك بيدها عيونه مليئه بالدموع .قسى عليها وهى مدللته .نعم منذ ان راها وحبها دخل قلبه يذداد يوم بعد يوم ولم يقسى عليها فى اى امر من قبل .لم تحزنه يوم ولا اغضبته ولكن كانت دائما مصدر فرحه ..حتى ولولم تكن زوجته ..كانت تبتسم تبتسم الدنيا حولها وعندما تحزن الكل يحزن ..لما اوصل الامر لهكذا ..

-هى دافعت عن اولادها نعم اخطات عندما لم تعينه الامر ...ولكن يعرف انها لم تقصد تهميشه لما عقله انتصر على قلبه الان ؟؟؟؟ لماذا ؟
ليضرب يده بالعربة من خلفه ..نعم فالغضب بداخله يذداد ..

-وصلت العربيات الى المستشفى والكل معهم .. لتدخل جبرية الى غرفة الكشف ..لينتهوا منها وتم وضعها فى العناية المركزة .بعدان رؤؤا مدى تعبها .....

امام الغرفة
-الكل واقف لتخرج الدكتورة بغضب حتى حور وجورية اتوا ولكن لم يفهموا شئ غير ان جبرية تعبت وايضا ايهم حضر بعد ان سمع بدخول امه المستشفى ..
الدكتورة
انتم بتستهبلوا ....
حور
فى ايه يادكتورة ؟؟؟
الدكتورة بغضب
فى ايه فى ان جبرية تعبانة وبجد حالتها صعبة وانا قولت من الاول الحمل خطر على اللى ذيها اولا الحمل كدا وبعد فترة طويلة وكمان بياثر على دقات قلبها وبيضعفها .....المريضة بتموت عارفين ياعنى ايه ..

-ليقف الكل متصنم ..ليسرع اليها شمس ويمسكها من يدها بالقوة ..
شمس بصريخ
ماتقوليش اكدة تانى فاهمة ...انت اللى دكتورة فاشلة عارفة اكدة ... جبرية كويسة وهتقوم .. فاهمة هتقوم ليا ولعيالها ...
-ليسرع اليه ايهم
ايهم بخوف
بابا اهدى ..اهدى هتبقى كويسة .....
-لينظر شمس الى ايهم ...
شمس برجاء
طيب قولها ..قولها ان جبرية كويسة .بس هى زعلانة شوية وانا هراضيها ...انا مقدرش اعيش من غيرها .قولها ياايهم قولها ...
-الكل يوجعه طريقة كلامه ..نعم تائه ......

-لتدخل حور الى الداخل ..وتخرج بعد قليل .. الكل . ينظرون لها ينتظرون منها نظرة تكذب على ما قالته الدكتورة ولكن لا فائدة ....ليسند شمس على الحائط ..... ليجدوه ينزل على الارض .. لتجرى عليه جورى وايهم وحور
جورى
بابا
-لينظر لهم بتوهان
شمس
امكم هتروح منى ....مش عايز عيال انا عايزها هى ...هى وبس ....طيب خلوها تفوق وانا مش هزعلها تانى ..هى زعلانه منى ..زعلت عشان سافرت وسبتها ..اول مرة اسافر واسيبها ....حد يقولى انها هتفوق .....

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن