-تمر الايام نعم من يراها من بعيد يقول انهم فى سعادة ولكن هيهات فهم مراقبون ولكن من من ......
فى قصر شمس
كان الكل راجع فى ميعاد الغداء ....وكان ينتظروا سعده تحضير ولكن الكل نظر ناحية باب القصر عندما وجدوا ورد تصرخ من الخارج ....وهى لاترهم امامها من غضبها ...
ورد بغضب
ماشى ياجواد مكنتش اعرف انك قليل الادب ،ماشى انا مش هكلمك تانى والله انت واحد غلس .....
-نعم اخذت تشتم جواد وهى لا تراهم وهم يبحلقون لتسرع الى غرفتها وهى تجرى ....لتضرب سعده على صدرها ....
سعده
جواد وقليل الادب .
جبرية بذهول
جواد-ليدخل وراها جواد وهو ميت من الضحك ....لينظر الكل ناحيته وهو لا يستطيع ان يأخذ نفسه ..
جواد
والله مجنونة ...دى مش هبلة وبس لا دى منبع الجنان ...الله يعينك يا ايهم صبرت ونولت ....
-الكل واقف يريد ان يعرف ماذا يحدث .نعم ولكن عند ايهم فهو بارد من امامهم ولكن بداخل يغلى ماذا فعل اخيه لتقول ذلك ..
جبرية بخوف
جواد ايه اللى حصل ..ورد مالها ؟
-ليضع جواد يده فى جيبه وينظر لهم ببرود
جواد
والله ما عملتلها حاجة ....
ايهم بغضب مكتوم..
وهى هتقول كدا من غير حاجة ما تحصل...-لينظر الكل اليه .....نعم فهو غاضب فلاول مرة يظهر غضبه هكذا ...لتنظر جبرية الى شمس تستنجد به ..ليهز راسه بنعم
شمس بجدية
جواد ايه اللى حصل ؟
جواد وهو يرى غضب ايهم ليتنهد
مفيش يابابا انا وجاى من برا لقيت ورد قاعده فى الجنينة ولما قربت منها لقيتها بتبكى ....استغربت وبجد خفت يكون حد عملها حاجة ولا سمعت حاجة عن مامتها ....فسالتها قالتلى فى مادة مش عارفة اذكرلها ...
ساعتها بصيت لقيتها عاملة ذى العيلة الصغيرة لما ما بتعرفش تعمل الواجب ....-المهم قعدت جامبها وسالتها مادة ايه قالتلى التشريح
المهم مسكت الكتاب وقعدت اشرح وهى لما سمعت وخاصا درس الجهاز التناسلى عند الحيوانات والمراة
ولقيتها بتصرخ وبقيت كدا ..هو دا اللى حصل ...
كنان بذهول
يانهار اسود عملت دا كله علشان كدا امال لو شرح حاجة تانية هتعمل ايه ..
تميم
ايهم على فكرة انت مش مسيطر .
-لينظر ايهم اليهم بغضب ويسرع الى غرفته-ليهز شمس راسه وهو يبتسم .....وينظر الى جواد
شمس
معلش ياجواد ايهم مكنش قصده ...
جواد بجدية
اكيد مش هزعل ايهم اخويا الكبير وورد اختى وربنا يعلم انى بعاملها ذى جورى ..
سعده بذهول
هى البت دى هبلة ولا مجنونة ولا قاعدتها مع صالحه جنناتها ...
جبرية بحزن
قصدك ظلمها وحبستها خلتها مش عارفة تميز ..
جواد
احنا مش هناكل ولا ايه ؟
جبرية
حاضر ياحبيبى ...فى غرفة ايهم
-كانت فى الحمام تبكى ..نعم تبكى من الموقف وعندما انتبهت خجلت فهى تحدثت امام الكل .....لتدخل الحمام وتبدا بالبكاء.....ليدخل هو بغضب يبحث عنها بعينه ولكنه يسمع شهقاتها من الحمام ..
-ليقف امام الباب يحاول ان يهدأ نفسه فاهو بسببها اغضب اخيه وايضا خرج من هدوءه بسببها.....ليهدا وبعدها خبط على الباب ...
ايهم
ورد ..افتحى الباب .
ورد
لا رد
ايهم
ورد البكاء فى الحمام غلط ..افتحى الباب بقولك.
ورد
لا رد
ايهم وهو يغمض عينيه بقوة
طيب لو مفتحتيش الباب والله ياورد لكسر الباب ... فاهمة وانتى عارفة انى ...
أنت تقرأ
جبريه
General Fictionهى انا امرأة لا انحنى إلا فى صلاتى ولا أصمت إلا عندما ينعدم كلامى . ولك إحذر عندما ابدأ فى إنفعلاتى فلا يهمنى شىء سوا أن أنهى مأساتى !!!!!!!!!!!!!! هو ستظل أمنيتى أن استيقظ من نومى وأجد يدك تحيط بى ....... ولكن أنا ..الذى كسرتك واصبح الغريب غالى...