-يقف مع شهاب امام غرفة العمليات ...نعم فبداخل العمليات تقبع ليلى بين يدى مجموعه من الدكاترا لا يعرفون ما بها ...نعم فهى اصبحت من الاموات امامهم .. نعم النبض ضعيف جدا ،هبوط عام ..الحالة حرجه...
-لتخرج حور من غرفة العمليات وتنظر اليهم وتصرخ ...
حور
حد يقولى فى ايه بالظبط ؟
شهاب بخوف ورعب
هى الحالة ايه ...
حور بفزع
زفت .الحالة زفت ليلى بتموت حد يقولى فى ايه ؟
شهاب
بصى ...اعمليلها غسيل معدته ...او..
حور بسرعة
غسيل معدته ؟ليه ..شهاب انت عارف حاجة رد
شهاب بتهرب
اعمليلها غسيل معده وبعد كدا نبقى نشوف ..لو سمحتى ننقذها وبعد كدا نتكلم ...-كل ذلك حدث امام سيف الذى حضر بسرعة هو وحكيم ......
سيف بصريخ
شهاب ..
-ليلتفت الكل على صوته .....لتلتفت حور ناحية باب غرفة العمليات بسرعة وتتركهم ....
سيف بصريخ
ايه اللى حصل ل خيتى مالها ليلى ؟
شهاب
سيف استنى بس الاول لما ...
-ليمسكه حكيم من تلاتيب بالطوه الابيض الخاص به ....
حكيم
عارف لو ما قولت على اللى تعرفه انا هقتلك مكانك ...
شهاب بتحدى
افتكرتها دلوقت كنت فين لما حصلها اللى حصل زمان ولا اللى حصل دلوقت وسيبت ابنك يعمل فيها كدا ... ايه سيبته علشان تقرب منه ..قدمتها دبيحه ليه ..جاى دلوقت تقول فيها ايه ..احب اقولك ليلى بتموت منك ومن جدتها ومن اخوها ومن ابوها وامها حتى اللى جوزتهاله..حتى لو قامت من اللى هى فيه ف ليلى بتموت بالبطىء ومن بدرى وكلكم بتتفرجوا عليها وساكتين وفاكرينها البنت اللى مافيش ذيها مهما تعملوا فيها هتفضل ذى ما هى ....-ليترك حكيم ملابسه ....لينظر شهاب الى جواد الواقف يتكىء على الحائط من يراه يجده ملئ بالبرود ولكن لا فهو يغلى من الداخل نعم فاهى تموت فى الداخل وهو لا يعلم ما بها ..فالذى يعلم بجواره يتكلم عنها وكانها زوجته هو ..هو يعرف مابها وهو لا يدرى شئ ...
-ليفزع الكل من الحركة الغير طبيعية فى الداخل ..نعم
-ليسمعوا صراخ حور من الداخل .....
حور
ذودوا جرعة الجهاز .القلب بيوقف ....
-ليدخل شهاب وجواد بسرعه يلحقه سيف وحكيم .. لتنظر لهم حور
حور بصريخ
اطلعوا برا ....
-ليفيقوا على صوت صفارة الجهاز الذى يقول انها رحلت ....لتبرق عيونهم وينظر جواد الى جهاز نبضات القلب واليها....ليسرع جواد يمسك الجهاز ..
جواد بصريخ ...
ذودوا الجرعة .
جواد
فوقى ....فاهمة فوقى ....اوعى تموتى اوعى تسبينى..-ليبدا جهاز القلب بالعمل .....لينظر لهم ويخرج برا ....ليخرجوا بعد ان طلبت منهم حور الخروج
وفعلا خرجوا ...الكل فى حال لا يعلم به احد ولكن عند جواد لا فهو ينظر امامه بغموض ..نعم فحكيم ياخذ سيف فى حضنه يواسيه فهو يرتجف امامه ليشعر جواد بالوجع والغيرة فابيه ياخذ غيره يضمه ..نعم ولكن هو الذى يحتاج ان يضمه احد .. نعم فقلبه يرتجف من فكره انها سوف تغادره ....
-بعد مده تفتح حور الباب ..ليلتفوا حولها ....
حور باسف
ليلى فى العناية المركزة دلوقت بس الحالة حرجة بجد واحنا مش فاهمين فى ايه دا غير الجسم بيتهاجم بشكل وحش وهى ضعيفه قوى ....
-لتخرج ليلى من غرفة العمليات امامهم ...ويدخلونها للعناية ....
-لم يستطع جواد ان يقف ساكت فيكفيه حتى الان ..ليفزع الكل من مهاجمة جواد لشهاب وبصوت هامس فحيح ...
جواد
بص انا استحملتك لغاية دلوقت ..هتمشى معايا والا ياشهاب هتشوف حاجة عمرك ما شوفتها ...
شهاب
ورينى هتعمل ايه شكلك نسيت نفسك ...
أنت تقرأ
جبريه
Genel Kurguهى انا امرأة لا انحنى إلا فى صلاتى ولا أصمت إلا عندما ينعدم كلامى . ولك إحذر عندما ابدأ فى إنفعلاتى فلا يهمنى شىء سوا أن أنهى مأساتى !!!!!!!!!!!!!! هو ستظل أمنيتى أن استيقظ من نومى وأجد يدك تحيط بى ....... ولكن أنا ..الذى كسرتك واصبح الغريب غالى...