البارت (٢٨) حسن ؟؟؟؟؟؟

226 16 1
                                    

-الكل رأى انهيارها فى حضن حكيم ....ليتاكد فارس انه حصل شئ ما وكبير ...اخذ يضمها اكثر واكثر ..ولكن هيهات فقد فقدت وعيها ....
-حكيم بلهفه
ورد ..ورد

-لتسرع نوارة وفارس اليها ..ليحملها حكيم ويجلس على كنبه خلفه ...ويحاول ان يفيقها ...
صالحة بسخرية
قومى يا اختى .محدش هيصدك وبطلى تمثيل ..
-لينظر لها حكيم بغضب ....كان ايهم ينظر لها بغضب ، عتاب ،وجع ،الم الكثير من المشاعر ولكن الاوجع الخيانة ..
-فقد قالت له الكثير والكثير ولكن الاصعب انها اترمت فى حضن ابيه ..نعم الحضن الذى رفضه فى الماضى فهو الان يضم زوجته.زوجته  التى رفضته الان ...
-ليقف فارس امامه ....
فارس بغضب
ورد فيها ايه ؟؟؟؟
حكيم بغموض
مش مهم المهم دلوقيت انها ترتاح ....

-لينظر الى ايهم ويكمل ....
وانت مش هتاخد مرتك من اهنه ....
ايهم ببرود
ايه دا انت متعرفش انها متلزمنيشى ..
فارس بغضب
ايهم ..احفظ لسانك ..
حكيم
بس انت وهو ....ايه اتجننتم هى مغمى عليها وانتم قاعدين تتخانقوا ....
-ليجلس فارس على ركبتيه امام ورد وكذلك حكيم ..
فارس
اختى بيها ايه؟؟؟
صالحة بغل
ولا حاجة ..اهه بتضحك عليكم اللى كان قانيها فى بيته جات دلوقيت وقالت مش عايزاه ....
شمس بغضب
حاجة صالحة بلاش الحديد ده ..الحديد دا واعر ...
صالحة
والله دا تقوله لابنك ...اللى حصل دا واعر على ايتها راجل لما مرته تقوله مش عايزاه ومش اكدة وبس لا كمان تخبىء انها حامل منيه يبقى ايه ..يبقى مش عايزا تقوله ..يبقى الاكرم ليه انه يطلقها ....
ايهم بغضب
ومين قالك انه مش هيحصل ...تكمل حملها وهيحصل متخافيش .هترجعلك هنا تانى ..

-لينظر الكل الى ايهم الذى كان ينظر الى صالحة بغضب لتقابل عينيه بفرحه وشماته ..ليغمض فارس عينيه بالم..لتحس نوارة بدوخه ....ليسندها فارس بسرعه
فارس
امى ...
نواره
خيتك ..خيتك ياولدى ودت روحها فى داهيه ...
حكيم بتنهيده
بتك ما فاهاش حاجة هتبقى زينه ماتخفيش ...
ايهم بغضب
انا مش فاهم حاجة وايه اللى خلاها كدا ....انا عايز افهم ؟
فارس
حكيم ..اختى فيها ايه ...ورد مش هتعمل اكدة الا لما يكون فيه حاجة ....ايه اللى حوصل ؟؟
ايهم
يمكن مافهاش حاجة وكل دا لعبة علشان الهانم بتلعب بيا .....
-لينظر له حكيم بسرعه...
حكيم
بعد ما اتجوزتها وعرفتها تقول عليها اكدة...يبقى ما تستهالهاش ...مرتك ليها اكتر من اسبوع وهى بيها حاجة ..حسيت بيها وانت ياللى اخوها شوفت خيتك اخر مرة ميتى ...وانتى يانوارة بتك طول عمرها وياكى ايه شلتيها من بالك لما اتجوزت وكانك نسيتى الحاجة صالحة ممكن تعمل ايه ؟ ولا ممكن تسيبها ..

-لينظروا الى صالحة ...التى تستغرب من كلامه .... ليبتسم هو ..لتبرق عينيها ....
صالحة
انت عملت ايه ياحكيم؟؟؟؟رد

-لينظر الى الغائبة عن الوعى التى امامه ...ليبدا بان يمسد على وجهها بحنان ...
حكيم بحنان
ورد...قومى ..قومى ياحبيته خالك ....
-لتبدا ورد بان تفوق ..لتقابل عينين حكيم ...لتنظر حولها لتجد الكل ....لتقوم بلهفه وتمسك فى ذراعيين حكيم ...
ورد بخوف
خالى
ليهز حكيم راسه بابتسامة ..لتبرق عينيها ..لتضمه الى صدرها وتبتسم .....وتلف يديه حول عنقه ...ليضمها هو بقوة ...
-الكل ينظر لهم اليست هى التى كانت تقف امامهم منذ قليل ..شاحبة  ..اجنت .........
صالحة بصريخ
حكيم
حكيم
لا رد
ورد بوجع
هو فين ؟
حكيم
قومى الاول وبعد اكدة نشوف .. .
-لتذهب اليه صالحة وتمسك به
صالحة
قوم حددنى ....خلاص بقيت ماشى عكسى ....ايه اللى حصلك ..
حكيم بغضب
دى بت اختى ..
صالحة بصريخ
وهما كانوا عيالك واختارتنى ...اختارت امك .
حكيم بصريخ
صوح حديدك عشان اكدة ولا واحد فيهم عايزنى ابقى ابوة ..شافوا اب ليهم تانى ..حتى عيال اخواتى ماحمتهمش منيكى ....
صالحة
جاي تقول دلوقتى اكدة؟
حكيم بجدية
يمكن اقدر اصلح اللى حوصل زمان ....

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن