البارت (٣٥) افاقة

219 22 5
                                    

-مر اسبوع على نهاية قصة ايهم وورد .......نعم الكل رجع الى عمله نعم ف ايهم رجع الى شركته واصبحت سارة جزء من حياته فرجعت مثل الاول تاتى على الفطار وتذهب معه حتى ينتهى عمله ليذهب الى البيت وكانه لم يحدث شىء هذا من يراه من الخارج اما من داخله فلا أحد يعلم ....

-اما عند ورد فهذا الاسبوع اغلقت حجرتها على نفسها نعم حزينة على حب افتكرت انه سوف يبقى معها الى نهاية عمرها.حب افتكرت انه سوف ينهى المها . لم تعلم انه سوف ينتهى سريعا .....

فى غرفة ورد
-خبط حسن على الباب
ورد
ادخل .
حسن
ست البنات عاملة ايه ولا اقول ام العيال.
ورد بابتسامة
ام العيال احسن.
حسن
طيب وام العيال مش راضية تسيب الاوضة ليه ..
ورد
بفكر؟
حسن
فى ايه ؟ولما فكرتى وصلتى لايه؟
وردبتنهيده
بص يابابا .....حلوة كلمة بابا دى
-ليبتسم هو ويضمها الى صدره ..
حسن
والله ما فى احلى منك انتى ....قولى ياروح ابوكى ....
ورد
دلوقت انا فى سنة تانية طب ولازم اكمل وكمان عايزا انزل الشغل مع حضرتك فى الشركة اللى عملها فارس مع حازم ..
حسن
واه .كفاية عليكى يابتى كليتك والعيال ...
ورد بوجع
بابا انا طول عمرى .بحلم انى ابقى دكتورة اطفال وكمان انا عايزا انزل الشركة عشان اعرف اتعامل مع الناس وكمان اكون جارك .انا مشبعتش منك .....اما بالنسبة حسن وحسين فدا مهمتى انى اوفق بين كل حاجة ..
حسن بابتسامة
والله برافو عليكى .طيب وايهم .
ورد بحنيه
ايهم دا حاجة حصلت فى حياتى ايوة كانت حاجة  حلوة صوح مكملتش بس حاجة السبب ان يكون عندى حسن وحسين ودا كافى والحمدالله ودا صفحة وانتهت ..
حسن
انتهت ياورد.
ورد بجدية
اكيد لع ..بس لازم تنتهى هو هيبدا حياة جديدة .. يبقى لازم تنتهى .
حسن بنتهيده
طيب على الحديد الل قولتيه الكلية والشغل انا موافق وعلى ايهم ..فايهم عايز يشوف عياله ...
ورد
لا رد
حسن
حقه يابنتى .
ورد
وانا ماقولتش حاجة ....يبقى ياجئ ..
حسن
هايجئ كل يوم خميس تمام معاكى ..انا اتفقت معاه على كدا .متوافق معاكى.
ورد ببرود
وانا مالى .
حسن
ياعنى ايه ؟
ورد
ياعنى يابابا هو عايز يشوف عياله ودا حقه ذى ما حضرتك قولت .بس اما انا لا ..فلما ياجئ يشوف العيال مع ماما ومع حضرتك اما انا فمش هقابل حد ...
حسن
ورد
ورد
بابا اظن ان من حقه العيال ..انا لع ..هو  شاف حياته بالطريقة اللى عايزها ...وانا كمان مش رهن ليه .....وفكرة انى ارجع ليه لع ولا اكون على ذمته تانى له ...صفحة وقفلت ...
حسن
صوح يابنتى صوح ....خلاص يبقى تروحى كليتك من بكرة ...
ورد
صوح وكمان عايزا انزل اشترى شوية حاجات ...
حسن بابتسامة
يبقى نروح مع بعض ايه رايك ....وكمان نروح عند جدتك وعمك ونزورهم
-لتهز راسها بنعم .....

-جاء يوم الخميس المتفق عليه وذهب ايهم مع جبرية وشمس ....نعم ف قضى اليوم كله مع حسن وحسين ولكن لم يرى فيها ورد نعم كانت الجلسة بينه وبين اولاده فقط. نعم حسن ونوارة جلسون يرحبون بهم وبعدها تركونهم مع الاولاد حتى انتهت الزيارة ..

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن