البارت (٤٠) عدم القدرة على البعاد

235 21 5
                                    

فى غرفة تميم
-اسرع تميم الى غرفته ..ليجدها مظلمه نعم ليفتح النور الخافت بجوار سريره بسرعة  .لينظر الى مكان ابنته ولكنه لم  يجدها ..لينظر بعدها الى هند ..ليجد اثار بكاء على وجهها ....ولكن ما لفت نظره يدها الملفوفة بالشاش ...ليبلع ريقه .. نعم ولكنه عليه ان يعرف ما حدث ..ليتجه تفكيره الى ليلى ليسرع اليها ....

عند ليلى
-كان جواد يضمها اليه ....ولكنه سمع صوت خبط على الباب....ليسب بداخله من يخبط لينهض ويفتح الباب ليجدوا تميم امامهم....
جواد ببرود
عايز ايه على المسا؟؟؟؟
تميم بسخرية
عايز ايه ؟عايز بنتى ...وعايز اعرف ايه اللى حصل ل هند خلاها بالشكل دا ...
ليلى بسخرية
امم عايز تعرف والله ياتميم انا ماعارفة دخلت شرطة اذاى ..كل اللى عملته معاها وسامحتك وبرضوا دلوقت جاى تكرر نفس الغلط يبقى ايه ...
-لينظر الى جواد الذى ينظر له بغضب ويكتف يديه يستند على الحائط .. ..ليعرف انه اخطأ بحقها ولكن اين ؟؟؟؟؟
تميم
مش عايز منك حاجة ..انا هاخد هند وهمشى ..
-ليسحب ابنته امامهم ولكن التفت اليها عندما سمعها ....
ليلى
زمان هند كانت بتسوق العربية بتاعتها وكانت بتحب تسوق بسرعة ...كانت الحاجة الوحيدة اللى كانت بتخليها فرحانه قوى  ...وفى يوم عملت حادثة قاعدت فى السرير اكتر من اربع شهور ولما خرجت منها مارضيتش ترجع تسوق تانى ..
-الدكتور قال فوبيا ..بس جدتى مرضيش بالسبب دا وفعلا خلت هند غصب عنها تسوق ....جدتى افتكرت انها تقدر بالحركة دى تكسر خوفها مكنتش تعرف ان بدل ما الخوف يقل ذاد بقيت
هند مش عندها فوبيا لع هند ممكن تموت لو السرعة ذادت ...
-وانت عملت نفس اللى عملته جدتى ..انت غلطت فيها وعملت كل اللى عملته وسامحتك لانها بتحبك قوى قوى ...جيت تكرره تانى وبنفس الغباء عشان كدا هقولك اختى هتعمل .هند هتطلعك من حياتها ذى ما عملت مع جدتى ..ايوة صح انت اللى خرجتها من اللى هيا فيه ..بس للاسف انت اللى هتدخلها تانى .....

-لتتركه وتذهب الى غرفة اخرى تركته ينظر مكان ما كانت موجودة .....
-ليرفع عينيه الى اخيه .....ويتذكر صورتها عندما لم تستطع ان تتنفس ...نعم عرف لما هى خافت ..
تميم باستفهام
انا عملت ايه ..مش فاكر ؟؟؟؟
جواد وهو يكتف يده
عملت ايه ..يابنى دا انت بهدلتها قدام الكل وهى ولا اتكلمت ملمة  ....طلعت وسابت الاكل ولا سألت عليها واتاريها لما كانت فى المطبخ بسبب كلامك اللى ذى السم ايدها اتجرحت .دا يامفترى ليلى خياطتتها  ايدها ه غرز ...ولا انت هنا ..

-ايوة الكل خاف على ماما بس محدش عمل كدا .كله دور على اللى  يقظر يداوى قلبه ويقف جمبه..انت ماشاء الله عليك بتمشى اللى وقفت جامبك وسامحتك غبى غبى ياعنى الصراحة ...

-ليبلع ريقه بصعوبة ..ليكمل جواد
خلى بالك جسمها هيسخن الليلة دى .....ما تخلى هند الصغيرة هنا عشان ليلى تخلى بالها منها ...
-ليلف تميم نفسه وهو يهمس....
تميم
محدش هيخلى بالوا من بنتى ومراتى غيرى .. تصبح على. خير وقول لليلى شكرا ...
-ليغلق الباب ....
جواد بهمس
الله يسامحك كانت فى حضنى اعمل فيك ايه دلوقت  ..
-لينظر البلكونة .......ويتنهد ...

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن