-نفسه انقطع يسمع صوت انفاسها ثقيل ...اغلق الموبيل ولم يتبن اى شىء .....واقف مكانه لا يعرف ماذا يفعل ؟؟؟؟؟
سمع صوتها .هل هذا صوتها هى .......
ليلى بذعر
هالة ..هالة ....
جواد
ليلى اهدى ...فى ايه ؟؟؟
-لتجرى عليها هند وتنسد يدها .
هند بخوف
مالها هالة ..انطقى ..
-لتنظر لها ليلى ....
ليلى بتوهان وعينيها بدأت تزوغ
هالة ..هالة بتقول انها ...
هند بخوف
ها كملى ؟؟؟
ليلى بخوف
بتقول الحقينى .بطنى بتقطعنى هالة ..هالة ..-لتقع ليتلقاها جواد بين يديه .....لينظر الكل الى كنان الذى ينظر لهم .....لتشهق هند ودموعها نزلت لوحدها.
كنان بتوهان
بتقول الحقونى ...طيب هى فين ...
-ليسرع اليه تميم
تميم
كنان امسك نفسك شوية ... لغاية ما نعرف ايه اللى بيحصل ..
-لينظر له كنان ...
كنان
طيب قولى انت اعمل ايه ولا ادور فين ولاايه.....
هند بغصب وببكاء
كله منك ومن غباءك..انت السبب .انا عايزا اختى ..-الكل ينظر الى الاخر ....ليجدوا جواد يحمل ليلى ..
جبرية بخوف
رايح بيها فين دى ؟
جواد بخوف يكتمه
ليلى لازم تروح المستشفى ...
ليلى ببكاء وبصوت متقطع
هالة ..هالة ..اختى
-ليختفى صوتها مع جريان جواد الذى خفق قلبه وبرقت عينيه عندما وجدها فقدت الوعى....لتسرع معه سعده ...
سعده
انا رايحة وياه .....-ليضع كنان يده على راسه ويلف حول نفسه ..
كنان
اعمل ايه ولا هبدا منين ...حد يرد عليا ...
هند بصريخ
معرفش ذى ما انت عايز بس عايزا اختى ..اختى اللى بسبب غباءك وحبك لنفسك مشيت ...اختى مشيت بسبب انانيتك ..ايه فيها لو كنت عاتبتوا بعض ولا زعلت منها وهى قدامك اما دلوقت ايه...رد
شمس بجدية
مش عاوز اسمع حد يتحدد تانى .
هند بغضب
عشان مش بتك بتقول اكده ...-لينظر لها شمس بعتاب ...ليمسكها تميم بغضب...
تميم
بس كفاية كدا .لتقعدى من غير صوت عشان نفكر ولا تروحى اوضتك وما اسمعش صوتك تانى.
هند
لع انا هاريحك خالص انا رايح اشوف اختى واتصل على سيف يجىء يشوف اخته فين ..
تميم بسخرية
بجد رايحة تتصلى ب سيف اممم سيف اللى دفنك وانتى حية حتى ماهنش عليه وقالى دى اختى ..-لتبرق عينيها من وجع كلماته لتلتفت ..اليه
جبرية
تميم ..
-لينظر تميم الى هند بجدية
تميم
لازم تفهم ان هالة اختنا كلنا قبل ما تكون اختها ..كنان غلط اه بس هى كمان غلطت لما سابت بتها وما احترمتش حد فينا و بعد انتى وبابا اعتبرتوها بنتكم ..دا لو ذى ما هى بتقول اما دلوقت نقعد نجرح فى بعض ونقول .اختك مش عارفينها فين والتانية جواد طلع بيها على المستشفى حتى البيه اللى رايحه تستنتجد بيه.مش عارفة ان اى زعل او مجهود عليه هيتعب اكتر بسبب العملية الاول ولا التانية ..مش كنان اللى انانى انتى اللى انانية وياريت تقعدى ساكته لغاية ما نشوف هنعمل ايه ...-كانت دموعها تنزل نعم لقد قسى عليها كثيرا . نعم ولكنه محق فلابد ان يبحثوا عنها بدل من ان يتعاتبوا ...
ايهم بجدية
لازم نشوف الرقم اللى بتتصل بيه .؟
تميم
حاولت اتصل بيه وكمان كل مرة رقم مختلف غير انها مش بتكمل دقيقة على بعض ....
ايهم
ياعنى ايه كدا خلاص ..
تميم
لا لازم يكون فيه حل ..
-لينظر الى هند الواقفة مكانها ملتزمة الصمت ..
تميم بجدية
اكتبيلى اسماء زميلك كلهم ....
-لتنظر لع بعتاب ولكنه لم يهتم نعم فهى اخطات ...ولكنها لم تتحرك ..
تيميم بصريخ
انتى سمعتينى انا بقول ايه ..يالله؟؟؟
ايهم
تميم .مش كدا .
تميم
لا كدا ونص .عايزين نروحلهم كلهم وبسرعة عشان البت الغلبانة اللى احنا مش عارفين فيها ايه ....
وينظر الى كنان .... ويكمل :
وانت كدا فوقلى مراتك فى خطر هتشغل دماغك ولا خلاص ...لو خلاص يبقى تقعد ولول ذى النسوان واستنى لغاية ما نعرف مكانها .....
أنت تقرأ
جبريه
General Fictionهى انا امرأة لا انحنى إلا فى صلاتى ولا أصمت إلا عندما ينعدم كلامى . ولك إحذر عندما ابدأ فى إنفعلاتى فلا يهمنى شىء سوا أن أنهى مأساتى !!!!!!!!!!!!!! هو ستظل أمنيتى أن استيقظ من نومى وأجد يدك تحيط بى ....... ولكن أنا ..الذى كسرتك واصبح الغريب غالى...