البارت (٣١)عشق مجنون

228 21 4
                                    

هو بس عندى سؤال اللى بيسرق الرويات وهو متعبش فيها وبينزلها على النت ..هو كدا مبسوط مش بيحس بحاجة وهو واخد تعب غيره ..بسببه انا مش قادرة اكمل ولا ليا نفس انى اعمل حاجة ..دى حاجة بحبها وبعملها لا ليا غرض .بس ان حد يشارك اللى بكتبه .انا والله مش عارفه اقول ايه ......
حسبي الله ونعم الوكيل ومش مسامحه

*******************************
-لتذهب اليه هالة بسرعة والكل يقف من مكانه...
هالة بغضب
نعم بتقول ايه؟يا عنى ايه مالكش اخت.فين هند يا سيف ؟
-ليقف متجبر يضع يده فى جيبه و ببرود
انا قولت ماعنديش اخوات غيرك انتى وهالة وبس .
هالة بخوف وقلب مقبوض
يا عنى ايه وبس هند فين ياسيف؟

-ليسرع اليها كنان وياخذها  فى حضنه وينظر الى سيف .

كنان
سيف بطل بواخه فين هند ؟
هالة ببكاء
انا عارفة انها زعلانه منى من يوم ما اتجوزت وماسألتش عليها ..بس والله كنت خايفة عليها من جدتى وبابا وماما .....هى فين ؟؟؟
سيف ببرود
لا .برضوا ماعنديش اخوات.

-لتقف امامه حور باستغراب .....
حور
لا مش هند وبس لا دى مامتك و باباك مختفين برضوا ...انطق يا سيف فى ايه ؟

-لينظر لها سيف بوجع ،عتاب ،الم .
سيف بسخرية
لسه فاكره .ابوى وامى راحوا فرع اسكندرية . جدتى بعتتهم اهناك يمسكوا الفرع بعد اللى حوصل مع هالة ومع ليلى ....
ليلى بهمس
من غير ما يقولوا لحد ...طيب وهند.
-ليصرخ سيف بقوة ....
سيف
انا ماعنديش اخوات اسمها هند ..انت فاهمة؟؟؟
ليلى بقوة
لع فيه ودلوقت عايز اعرف حوصل ايه ؟ لاختى ...

-ليتركهم ...لتسرع اليه ليلى وتمسكه من ملابسه ...
ليلى
مش هتمشى  من غير لما تقولى ايه اللى بيوحصل ..فاهم ؟

-ليمسكها سيف بغضب ...
سيف
اوعى تنسى نفسك فاهمة ....

-ليسرع جواد بسرعة يفرق بينهم. ..
جواد
مش كدا يا سيف واحترم انى واقف  ..والكلام اللى بتقوله دا مش واقعى ..يابنى احكى فى ايه ...

-كانت ورد خرجت على اصواتهم .لتشهق وتتراجع الى غرفتها تمسك الموبيل لتتصل بخالها .....

شمس بهدوء
سيف يابنى اقعد اكده وفاهمنى فى ايه ..وخيتك فين ؟
سيف
لا رد
شمس
سيف فى حاجة حوصلت على فكرة احنا اهل ....ياعنى يابنى اللى بيك يبقى بينا .....

-ليدخل حكيم عندما وجد باب الفيلا مفتوح ..لينظر الى سيف الذى يقف بين اخواته وايضا يقف بين كنان وجواد ..
حكيم ببرود
السلام عليكم ..

-لتسرع اليه ورد ....ليتلاقاها بين يديه .....
ورد بلفه
الحق سيف ..سيف بيقول مافيش حد اسمه هند.... انت ..انت اللى تقدر تقف قصاده. هند فين ....؟

-ليغمض ايهم عينيه بقوة .فاهى تستنجد باابيه للمرة الثانية ..... ليضغط على يده بالقوة .....ليحس ببط تنفسه ....ليفوق على كلماتها ...
ورد
عشان خاطرى هند فين ؟هند دى اطيب واحدة وانت عارف اكده ..هى فين ؟لو زعلانين منها اخدها عند ابوى  بسى هى وين ؟....
حكيم بقوة
ورد ...لازم تنسى هند ..انتى وهما لازم تنسوها ..
ليلى بصريخ
ننسى مين دى اختى هى جزمة ولا شنطة...ما تقولوا فى ايه ..؟
حكيم
صوتك ..صوتك ياليلى .
هالة بوجع
هند فين ..طيب بس نعرف مكانها وين بس..

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن