البارت الاخير( الجزء الاول)

271 22 3
                                    

-وقف متصنم يرى امامه من احبها قلبه وروحه امامه على كرسى متحرك...ليمسك فى كتف اخيه
ايهم بذعر
جواد..جواد هو انا شايف صح ولا دا مقلب ..قول ان ورد كويسة ومفهاش حاجة ..رد
جواد بخوف على اخيه
طيب تعالى بس وانا اقولك ..

-ليتحرك ايهم غير عابى بما يقوله اخيه ليمسكه جواد بسرعة ...
جواد
ايهم ماتقلبش ليلة اختك ..كفاية اللى شافوه .اللى شافته ورد مش قليل. ...

-لينظر له ايهم بتوهان ..ليكمل جواد
تعال وانا اقولك كل حاجة .....ليهز ايهم راسه بنعم .
-ليخرجوا الى الخارج ويحكى جواد كل ما حدث مع ورد ...
ايهم بخوف
امتى حصلها كدا ؟؟؟
جواد باستغراب
مش عارف بس اللى اعرفه انه يوم خطوبة فارس

ليتراجع الى الخلف عندما تذكر يوم الحادثة ..ليتمتم انا السبب انا السبب ويجرى بسرعة على سيارته لياخذها ويسرع بها ....حاول جواد اللاحق به ولكن لم يحدث ليدخل ...وينظر الى ابيه بتنهيده ..
شمس بهمس
ربنا يستر

-انتهت الحفلة نعم لم يحس احد بغياب ايهم الا اخوته حتى ورد  لم تحس به نعم فهو رآها وهى لا ولكن كانت تبحث عنه بطرف عيونها تتسال الم يراها ،الم يحضر فرح اخته ..كثير من الافكار التى طالت بفكرها .....

عند فارس
فارس بتنهيده
جورى اكفاية عاد ..
جورى بخبث
ايه كبرت ولا ايه ؟؟؟
فارس بتبريق عينيه
كبرت فيه واحدة تقول لجوزها يوم فرحها كبرت .نهارك اسود ..بت اتلمى بدل ما اوريكى اللى كبر عاد..
جورى بدلع
الله مش انت اللى بتقول كفاية هو احنا هنتجوز كام مرة ياعنى هى مرة واحدة ..
فارس وهو يحاول ان يغيظها
اممم ..انتى ياحبيبتى اللى مرة واحدة اما انا اتجوز عادى ..

-لتبرق عينيها وتغتاظ منه ...
جورى بغيظ
بقى كدا ؟؟
فارس
اممم
جورى بغل
تمام .وعلى فكرة يا فارس انت اه كبير وانا صغيرة وهقوم ارقص كمان وانت خليكى كدا يابابا جدو .

-لتفر من أمامه وهى متاكدة انها لوجلست سوف يفعل بها شى اما هو فلم يستوعب كلامها حتى الان ....
فارس بهمس لنفسه
بقى انا كبرت وهى هتقوم ترقص وانا بابا جدو .. الله اكبر عليا ودا من اول يوم دا انتى ليلتك سودا يابت حكيم ..

-ليلتفت اليها يجدها ترقص مع اصحابها. ... ليهمس ..
فارس
اروح بس يابت حكيم واوريكى انا كبرت اذاى ...

-لتنتهى الليلة ويبدأ المعازيم فى الخروج .. ليلتفت الكل على دخول ايهم بمنظره الذى لفت الانتباه اليه .....نعم ف منظهره يخوف.  ليلتفت اليه الكل .... ليتحرك هو ويقف امام ورد .....

-لتبلع ريقها هى ويتحرك حسن وفارس ناحيتها ..
ليسرع اليه شمس و كنان وجواد...
جواد
ايهم بلاش فضايح وياله ..دا فرح اختك ..

-لم يلتفت الى احد ينظر اليها فقط بدون كلام نظرة عشق ولكنها سريعا تحولت الى نظرة اسف..
ليذهب اليه شمس
شمس
ايهم ....

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن