البارت (٣٨) حياة وهروب

257 23 9
                                    

-نظرت سارة الى مكان خروجه ليسرع كنان وتميم الى جواد...
كنان
فى ايه ؟
جواد
مش عارف .
تميم
طيب نلم الليلةدى .كدا جابت اخرها ....

-لينتهى الفرح وتذهب سارة الى الاقصر نعم بدون ايهم الذى اختفى بدون ان يعرف احد مكانه ولكن واحد فقط من لاحظ وخرج وراءه ......
شمس بغضب
انا عايز افهم هو خلاص اتجنن ..طول مش عايز فرح عمل ليه من الاول ولا خلاص مالكمش كبير ..
-كان الكل يقف امامه لايعرفون الرد ...اما سارة فغضبت وذهبت الى غرفتها وتركتهم وهى تتوعد لايهم بسبب احراجها ...

-ليسمع شمس رد موبيله ...لينظر ليجد حكيم
ولكن لم يقل لاحد شئ ليرد
شمس
السلام عليكم
حكيم
وعليكم السلام ...ايهم قدامى اهه.ومش عارف بيه ايه بس شكله ما يطمنش .....
شمس
طيب خليك عندك انا جاى وادينى العنوان...
-لينظر لهم ....
شمس
كل واحد على اوضته ....

-كانت جبرية تجلس بدون اى كلمة ...تنظر لهم وكان هذه الاحداث لا تهمها ........هم شمس الى الخارج ...ليسمع صوت جبرية ...
جبرية
شمس رايح وين. انا عايزا اتحدد معاك ؟
شمس بجمود
جبرية على الاوضة بتاعتنا لغاية ما اجئ .....

فى غرفة ايهم
-كانت سارة تدور فى الغرفة وهى تقرطم ف اصابع...بغيظ
سارة
ماشى ياايهم ماشى انا فرحى يتعمل فيه كدا ماشى ....كله بحسابه ....

عند حكيم
-حضر شمس ليجد حكيم ..ليسلم عليه ...
شمس
فينه ؟
حكيم
هناك اهو ....
شمس باستغراب
ومرحتش له ليه ؟
حكيم بوجع
لانى مش من حقى. اه ابص عليه من بعيد بس ، ارعيه بس ما قربش ..انت اللى من حقك تقرب ..
شمس بتنهيد
تمام
-ليذهب شمس ..ويجلس بجانبه ..كان يجلس على كورنيش النيل ...لينظر له ايهم ويلتفت مرة اخرى .. 
ايهم
عرفت مكانى من فين ؟
شمس
ودا المهم
ايهم
والمهم ايه ؟
شمس
سيبت فرحك ليه ؟
ايهم
لا رد
شمس
ايه ندمت .
ايهم بوجع
مش قادر .
شمس باستغراب
مش قادر ايه ؟
ايهم
مش قادر اقعد فى الفرح واشوف سارة هى اللى جمبى ،مش قادر افكر انى لما اروح هشوف سارة وهى لا ،مش متخيل المس  غيرها وهى .وهى بدات تشوف حياتها مع حد غيرى ...
شمس
لا استنى اكدة ..هو انا مش نصحتك بدل المرة اتنين وانت قولت انها صفحة واتقفلت وبعد كدا انت بتراقبها ...
ايهم
عملت ذى بدأت تشوف حياتها ..
شمس
ورد
ايهم بسخرية
ورد ...شوفت الوجع قد ايه ؟
شمس ببرود
من حقها
ايهم بغضب
لا مس من حقا ورد دى  بتاعتى انا وبس ..
شمس بغضب
بتاعتك ايه هى لعبة ..يابنى من حقها تعيش حياتها برضيك ..هى لسه صغيره .
ايهم
طيب وانا ..مش انا اللى اتجوزتها ،انا اللى حميتها ،انا اللى وقف جمبها ،انا اللى دخلتها الكلية .انا اللى علمتها كل حاجة...
شمس بصريخ
وفى الاخر سيبتها ...فى الاخر فلت ايدها من يدها ..غلطت ايوة وهى اعترفت وانت مقدرتش تسامح وقولت لازم اكمل حياتى يبقى خلاص النهاردة فرحك فاهم ياعنى ايه فرحك ..فى واحدة فى البيت مستنياك هتعمل معها ايه رد.....
ايهم
لا رد

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن