-جلس على السرير بتعب ليفتح الورقة التى اعطاها له تميم ....
حبيبى كنان
-ليحس ب قشعريه جسده نعم فمهما ما قاله لها نادته ب حبيبها ...
حبيبى كنان
انت عارف انك اول حب واخر عندى....عارفه ان سيف اخويا وعارفه كمان انه دايما كان بيساعد جدتى وانه دايما بيجىء عليا انا واخواتى بس دا اخويا ..اخويا اللى مقدرش اشوفه بيتعذب قدامى ..يمكن هو اه ام انا لع .-لما حطيت نفسك معاه فى مقارنه ماكنش اللى بتعمله معايا دا عدل لانك روحى وحبيبى اللى اتحط فى كفه وهو اخويا اللى من دمى فى كفه تانية كنت ظالم لما خليتنى اختار بينكم ..
-طيب لو انا خيرتك بينى وبين تميم ..انا متاكده انك هتختار تميم مكنتش عادل ..مكنتش عادل لما ماخلتنيش جمبك وكانك اخترت تعذبنى بس بالبطىء عشان اكده انا سيبتك تعيد حساباتك من تانى بس انا لازم ابعد ..
-ابعد بدل ما نقعد قصاد بعض وميكنش قدامنا اننا نذيد وجع بعض ...انا ماشية وهديك فرصة ...يمكن شهر اتنين ثلاثة بس فى يوم هتصل لاتقدر تسامح ونرجع لا الا تقولى مش عاوزك ياهالة وانا ....وعد وعد مش هيخليك تشوفنى تانى ..
-ياريت مدورش عليا عشان هند وليلى لما يعرفوا هما هيخلوك تدور بلاش يا كنان عشان دا هيوجعنى اكتر ..عارف لو هتدور عليا عشان انت عايز كنت هفرح بس انت هتعمل كدا عشان الواجب ودا انا مش عاوزا .....
-حمدالله على سلامتك ياحبيبى ......وكمان انا بثق فيك جدا جدا ..مش ذى ما انت قولت ..
هالة.
-ليضم الورقة بيده وينظر الى الامام نعم فهى فهمته اكثر من نفسه ..ليرمى نفسه على السرير ويغمض عينيه يتذكر كلماتها ...فى الاسفل
-نزل تميم ليجدهم جالسين ولكنه كان يتمتم بغضب .
جبرية بخوف
فى ايه ياولدى اخوك فيه حاجة .
-ليجلس بجوار هند بغضب
تميم
بلا اخويا بلا زفت ...
شمس
تميم ايه خلاص اتجننت ..
جبرية
فى ايه ؟؟؟
-لينظر تميم الى جبرية
تميم
فى ان ولدك اغبى بنادم انا شوفته فى حياتى غبى عارفة ياعنى ايه غبى ..
ايهم بغضب
عارف الا ما نطقت يازفت ....فى ايه هو احنا مش هنخلص ..-ليقص تميم ما حدث بين كنان وهالة ...
شمس بغضب
وانت لسه فاكر تقول دلوقتى ...
تميم
مكنتش اعرف انه غبى كدا ولا هى كمان انها سمعت كلامه ومشيت ...قولت هيفضوا شوية زعلانين وخلاص ..
ليلى بغضب
وانت كنت عايزها تعمل ايه تقعد معاه بالعافية .
جواد
ليلى اهدى .-لتنظر له ليلى بغضب
ليلى
انت كمان بتقولى اهدى .
جواد ببرود
ايوة بقولك اهدى..ويمكن دا الاحسن ليهم .
سعده بسخرية
الاحسن ليهم انها تمشى وتسيب البيت يبقى دا الاحسن .
جواد
ايوة ... الاحسن ..كنان ما شفش الموضوع الا من نظره هو وبس......ولما هتبعدت هيبدا يشوفه من الناحية التانية ويحدد ساعتها الحب بينهم قوى ولا مالهوش لازمة كان يومين ومشيوا ..دا اللى هالة عايزا تفهمه ليه ..ولو اختارها صدقونى حاجات كتيرة هتتغير بس لو فضل كدا يبقى الاحسن ليها انها تبعد .....
أنت تقرأ
جبريه
General Fictionهى انا امرأة لا انحنى إلا فى صلاتى ولا أصمت إلا عندما ينعدم كلامى . ولك إحذر عندما ابدأ فى إنفعلاتى فلا يهمنى شىء سوا أن أنهى مأساتى !!!!!!!!!!!!!! هو ستظل أمنيتى أن استيقظ من نومى وأجد يدك تحيط بى ....... ولكن أنا ..الذى كسرتك واصبح الغريب غالى...