البارت (٤٧) بداية ونهاية

384 21 4
                                    

-لتتلاقى العيون معا ..عيونه مشتاقه لها وعيونها تتلهف على رؤيته ..ليقف هو .....بدون كلام ، لتنقلب نظراته الى نظرات عتاب ...ليفوقوا على صوت الممرضة ...

الممرضة بابتسامة
ها مش هتاكلى ؟؟؟؟؟
-ليلتفتوا اليها
جبرية بتوتر
روحى وانا هاكل ياله ..
الممرضة
بس !!!
جبرية بهدوء
ياله ..يابتى ....

-لتتحرك الممرضة وهى تغمز الى جبرية التى تهز راسها بلا ....
جبرية
بنات اخر زمن ....
-لم يتكلم ...كانت تسحبه داخل الغرفة وغلقت الباب خلفهم ....لتجلسه على الكنبه .....وتجلس بجواره ...ترى ملامحه مرهقه ،شاحبه....نعم فقد بعض الوزن  ....
جبرية بعتاب
برضك اكده .....مش عارف انك تعبان ..مش تخلى بالك من حالك ...
شمس
لا رد
-ينظر لها بدون كلام ...
جبرية
شمس
-ليغمض عينيه ..نعم يستلذ باسمه من فمها ...نعم لقد فقدها خلال الايام الماضية .....
جبرية بخوف
شمس تعبان اروح انده دكتور ..
-لتقوم من مكانها ..لكنها تجده يمسك بيدها ....
ويجلسها بجواره .....
شمس
ما تتعبيش نفسك انا كويس ..
جبرية بخوف
بس انت شكلك تعبان ..
شمس بعتاب
من بعدك ..تعبان من بعدك ياجبرية  ...نسيتى شمس ياجبرية ...هونت عليك دا كله...

-لتنظر له بعتاب ....
جبرية بوجع وبكاء
جالك قلب ما تردتش عليا ياشمس ....عارف ساعتها انا كنت عاملة اذاى ،اول مرة احس بالخوف وانا شايفة ليلى قدامى وشكلها مش قادرة اقولك عليه ومحدش معايا فى البيت ... وهى مغمى عليها واتصل بيك مرة واتنين مش رادى ترد !!!!!

-حتى سعده وانا عارفه انك انت اللى قايلها لع ..انت عارف كانت منهارة قد ايه ..عارف وانا مسنداها على السلم وقعدت كام مرة وكل مرة اقول خلاص هيغمى عليا وانده بينى وبين نفسى واقول فينك ياشمس ماقدراش استحمل  لوحدى ولا قادرة اخد بالى من ليلى  ...لما جيتوا حسيت خلاص جسمى كان سلم ...خلاص مش عايز حاجة تانى غير انى اتوه وابعد عن كل حاجة.

-كان يسمع عتابها ..نعم عتابها وجعه اكثر ... ايحزن هو ..لا فوجعها فاق ما يوجعه....لم يعد يتحمل عتابها .....اما هى احست بدقات قلبها تتذايد من مجرد كلمات...لتضع يدها على قلبها..وتغمض عينيها..ليراها هو ليفزع ...
شمس بخوف
جبرية ..جبرية
-ليقف بسرعة لينادى الدكتور ويتفاجئ بانها تمسكه..ليلتفت اليها ...
جبرية بهمس
وحشتنى ؟؟؟؟

-ليتخشب مكانه ..نعم ف جبرية قليلة الكلام عندما يتعلق الامر  بمشاعرها .....ليبلع ريقه ..
شمس
بتقولى ايه ؟؟قولى كدا تانى ...
جبرية بهمس وحب...
بقولك وحشتنى قوى قوى ....
-ليخرج الهواء من صدره بسرعه .ليجلس بسرعه بجوارها ....ليلتقط شفاتيها نعم كانت جميلة نعم لم يقاوم استسلامها له نعم يتعمق اكثر واكثر
..يديه تقربها منه اكثر واكثر لم يفوق الا عندما يده اصطدمت ببطنها البارذة .....ليتوقف....

-لينظر له يجدها تلتقط انفاسها بصعوبه ....
شمس بخوف
جبرية انا اسف مكنش قصدى .. بشويش اهدى اهدى .....
-بعد ان هدات ..
جبرية بعتاب محبب
برضك اكده ..
شمس بعتاب ايضا
وانتى مش لاقيه غير دلوقيتى وتقولى اكده ....
-لتسند على الكنبة خلفها
جبرية بهمس
قاعد قدام الاوضة اكده ليه ولا عاجبك البنته الصغييرين اللى بياجوا يتفرجوا عليك ...
شمس باستغراب
بنته ويتفرجوا عليا .مين دول .....وبعد اكده انتى بتغيرى ياجبرية ...
جبرية بهمس
مش جوزى وحبيبى ..
شمس
مش هتخلصى فى ليلتك دى ..ارحمينى ياجبرية
جبرية ببراءة
فى ايه ؟؟؟؟اسكت خالص واريحك ..
شمس بابتسامة
طيب ما تزعليش ...ايوة ياستى قاعد قدام الاوضة وحالف انى مروحش الا بيكى .
جبرية بعتاب
طيب ما انتى سيبتنى وسافرت لوحدك ...
شمس بعتاب
سافرت ليه يا جبرية ،؟؟؟؟
جبرية بهدوء
من يوم ما حكيم ظهر فى حياتنا وانا ما قولتلكش بتعمل ايه وياه .لانى متوكدة انك بتعمل الصوح معاه...دخلته بيتك وبتقربه من عياله ...
جاى دلوقيت بتزعل ايه خايف انى احن ليه ولا ارجع احبه من تانى ...
شمس بتوتر
انا مقولتش اكده؟؟؟؟
جبرية
مقولتش ببقوقك بس قولت باللى عملته معايا .. خوفت منه ياشمس ..
شمس
لا رد
جبرية بعتاب
شوفت ...خوفت ياشمس انى ارجعله تانى ..ما وثقتش فيا ...
-لتحاول ان تقوم ..ولكنه يمسكها بيده ...
شمس برجاء
بتحبينى ياجبرية ...
جبرية
لا رد
-لتنظر له بقوة
شمس برجاء
عايز اسمعها منيكى ..ايوة ياستى غيرت منه ، غيرت منه قوى كمان....انا مش ندمان لانى قربت منه عياله ...مش عشان العيال لع عيالى عطيتهم كل حاجة بس هو صعبان عاليا لما ضاع منيه كل حاجة ..بس ماختش بالى انه بدأ يقرب منيكى .. شوفتها ياجبرية شوفت حبه فى عيونه ...
-انا واثق فيكى بس مش فيه ...
جبرية بتحدى
وانا مالى بيه .....
شمس بهدوء
انا غلطت فيكى ياستى ...بكفاية ياجبرية انا ليا اكتر من ٤ايام وانا بعاتب نفسى ،مرة عشان سيبتك وسافرت ،ومرة  عشان حبه ليكى ومرة عشان كنتى عايزا تسبينى ....
-وانتى خدتى حقك منى تالت ومتلت ....فوقتى ومردتيش تشوفينى. ..انا كنت بموت برا.....

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن