-نظرت له بدون اى تعبير ..نعم لقد عرفته وفهمته وعرفت ايضا انه يقول الصدق ....فلقد خرج الكلام من فمه معنى ذلك انه سوف ينفذ ......لتحس بوجع لم تحسه من قبل .نعم ...لم يكتفى بانه طلقها ولكن ايضا سوف يوجعها اكثر واكثر بانه سوف يحضر اليها من سوف تجعلها تكره اليوم الذى احبته به ولكن ....لا يهم الان فابيها وامها بخير وايضا ذكرى الايام التى عاشتها معه داخل رحمها الان فلتهتم به .....
ايهم ببرود
ها قولتى ايه ؟؟؟؟؟
ورد بالم
وانا اقدر اقول ايه ؟؟؟؟
ايهم
ياعنى ايه ؟؟؟
-لتتكئ على السرير خلفها وتغمض عينيها ....
ايهم بتعجب
مش انا بتكلم ؟؟؟
ورد
وانا سمعت .
ايهم
برضوا ايه .
-لتفتح عينيها وتنظر له وهى تبتسم له بوجع ...
ورد
لو طلبت منك انى اروح عند ابويا وامى ..... هترفض ..وانت هتعمل اللى عايزه واللى عايزه انتك تعاقبى على اللى خصل . يبقى ارد اقول ايه. اللى عايزه اعمله ؟؟؟؟
ايهم بعتاب موجع
مقولتيش ليه على اللى كانت بتعمله معاكى صالحه ليه ؟
ورد تنظر له بوجع فقط
لارد
ايهم بسخرية
ايه خوفتى منها ولا قولتى جوزى ما يقدرش يحمينى ..
وروحتى قولتى ل حكيم .....حكيم اللى كان بيشوفكم وهى بتزل فيكم ورغم دا ....سابكم .دلوقتى جاية تتحامى فيه .وانا فين ؟؟؟؟
ورد
لو قولتلك كنت هعملت ايه ؟؟
ايهم بغموض
لا رد
ورد
لو كنت صوح حبيتنى ذى ما كنت بتقولى كنت حسيت بيا والوجع بياكل فيا ...بس قلبك محسش بيا ...
ايهم بغضب
جاية دلوقتى تجيبى الغلط عاليا .يابجاحتك ياشيخه بس اقولك الكلام مالهوش لازمه ..انتى صح اللى بينا خلص خلاص ....هتقدرى تقومى ولا لا ..
ورد بوجع وهى تهز راسها بنعم
ورد
هقدر ...
ايهم
طيب ياله .الدكتور قال لو هتقدرى ياله ..
ورد
تمام-لترفع الغطاء وتنزل قدميها على الارض ..لتحس بدوار ..ولكن تتحامل على نفسها .كان يراها وهى تحاول ان تقف ..ولكنه لم يرد ان يتدخل الا اذا هى طلبت نعم فهى عنيده ولكنه الاعند .....
-لتستد على السرير وتاكدت من ملابسها وبدا ت تتحرك امامه ولكنها ايضا احست بوجع ..ولكن عندما تركت السرير احست بدوار يهاجمها بقوة ..ليتحرك هو ليسندها .. لتحس هى بها ....لترفع يدها ترفض
ورد
اياك تقرب ...
-ليتوقف عندما سمعها ..لتكمل :
ورد بقوة
لازم اعتمد على نفسى وانك مش موجود .لازم من هنا ورايح اكون قوية عشان اللى فى بطنى .... ....-لترفع عينيها اليه ..لتجده متجمد امامها ويديه معلقه فى الهواء ....لتبتسم بوجع ...وتكمل :
ورد
عارف انا نفسى اكون ذى مين ....ذى جبرية ....جبرية وبس...بس هى لقيت حد قدر يسندها اما انل مش لازم استنى حد يسندنى ....انا اللى لازم اسند حالى وبس ...-ليضم يده ويتراجع للخلف ...فقلبه الان وقف عن عمله نعم فمن احبها ...خذلته والان لا تريد مساندته ولا مساعدته ....ليعرف انه فقدها للابد ....
-ليخبط الباب ويدخل حكيم ...ليسرع اليها ويمد يديه اليها ..لتستند عليه ..وينظر الى ايهم ..
حكيم
ايه اللى بيحصل اهنه ؟
ورد ببرود
مافيش ....عاوزا اروح وهى بقيت كويسه؟
حكيم
قولتوا للدكتور
ورد
ايوة
حكيم
طيب ياله عشان اوديكى الييت عند امك وابوكى ..
أنت تقرأ
جبريه
General Fictionهى انا امرأة لا انحنى إلا فى صلاتى ولا أصمت إلا عندما ينعدم كلامى . ولك إحذر عندما ابدأ فى إنفعلاتى فلا يهمنى شىء سوا أن أنهى مأساتى !!!!!!!!!!!!!! هو ستظل أمنيتى أن استيقظ من نومى وأجد يدك تحيط بى ....... ولكن أنا ..الذى كسرتك واصبح الغريب غالى...