البارت (٥١) رجوع وحياة

284 17 4
                                    

-ليلتفت اليه الكل .....
حكيم بسخرية
مين دا اللى بيموت ..ما تحدد عدل ياواد ...سيف مين دا اللى بيموت.
صقر بحزن ووجع
المهندس سيف بيموت ياسى حكيم وهو مش عاوز يشوف غير ولده بس ...

-لتحس حور بالدوار ..تسرع اليها سعده تتلقى منها طفلها اما ليلى فتسند على جواد نعم تنظر له باستغراب..وتنظر الى صقر اما هند فهى بدأت ترتجف اكثر اما عند هالة فهى تقف كالصنم نعم هل يتكلمون عن احد آخر غير اخيها ....

-ليفيق حكيم ويمسك ب ياقة جلباب صقر ..
حكيم بغضب وصريخ
انت بتقول ايه ياابن الكلب سيف مين دا اللى بيموت ....

-ليغمض صقر عينيه ...وبدات دموعه تسيل من عينيه ..يالله هل صقر يبكى ...هل هذا الشخص يحس . فالكثير فعله ولم يظهر على وجهه اى تعابير وطالما انه يبكى فيبقى كلامه ...
صقر بعتاب
سيبته ياسى حكيم سيبته وهو كان عايز اللى يقف جاره .....من يوم ما طلق الدكتورة سالت عليه .قولته عمل اكده ليه ...بس خلاص هو .. خلاص مش عاوز حاجة غير انه يشوف ولده كتير عليه دا ....

-ليدور حكيم حول صقر ..نعم يسمع عتاب يرى منظره....ليضربه على صدره .....
حكيم بغضب
عارف ياولد المحروق ان ما قولت اللى بيحصل لاهدفنك تحتيك فاهم.
-ليسرع اليه شمس يمسكه ....
شمس
بكفاية .بكفاية ياحكيم خلينا نفهم ...

-لينظر الى صقر
شمس
وانت التانى اتحدد قول فى ايه ؟؟؟؟؟
-لينظر ايهم الى اخته التى تجلس بجوار سعده وجبرية بجوارها تضمها نعم ...لتنظر حور الى صقر ...الذى وقف ينظر اليهم ....لتتحرك ناحيته ليلى تمسك بيد جواد ..
ليلى برجاء
قول اخويا فى ايه ياصقر ولا بتقول كدا عشان هو وحور يرجعوا تانى لبعض ؟؟؟؟
صقر بحزن
هو عارف ياست ليلى ان ست حور العدة بتاعتها لسه خلصانه ومش عاوز يرجع ليها ...

-لترفع حور عينيها اليه بعد قال كلماته وكانها قام بضرب قلبها وكانه خنجر ..
جواد بغضب
عارف ياحيوان ان ما تكلمت هارميك برا ...دا اخر فرصة ليا لا تغور ...
سعده
قول ياولدى فى ايه ؟؟.لو مش عاوز فارقنا .بس ما تجيش وتقول عاوز ولدنا لع ...

-لينظر صقر الى حكيم لكى ينجده ولكن ...
حكيم ببرود
والله ان ما تحددت لاخدك وادفنك حى وانت عارف انى اعملها انطق ؟؟؟
شمس
تعالوا نقعد الاول .
صقر
لع ..احنا لازم نمشوا دلوقيتى.
حكيم
مين يامتخلف اللى يمشى ؟
صقر
بصى ياسى حكيم ..
حكيم بصرامة
من غير كدب ..انا على اخرى...فاهم
صقر بتنهيده
البشمهندس سيف عيان قوى والدكتور بيقول انه كلها سبوع ....
حكيم بغضب
عارف لو نطقتها تانى ..انا مش عاوز اعرف اللى قاله الدكتور انا عاوز اعرف اذاى ..

-الكل ينظر له .الكل مستنى ...
صقر بعد بلغ ريقه بصعوبة
الحاجة صالحة لما بعتت الست غالية وسى سليم اسكندرية ...
حكيم
انت بتحكى ليه دلوقيت الحديد دا ..
شمس
استنى ياحكيم استنى يحكى عشان نفهموا ..
صقر
هى بعتتهم اسكندرية بس بعد اكده اخبارهم اتقطعت وساعتها ماحدش سال عشان اللى عملوا البنته ..بس دا مش صوح ...

جبريهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن