38. "Videće šta znači srpski inat"

521 22 6
                                    

16. avgust 2023, Stadium Australia (Accor Stadium)

Nervozna sam. Ubija me anksioznosti dok stojim u tunelu sa ostalim igračicama. Rečeno nam je da je stadion pun do poslednjeg mesta. Izguglala sam kapacitet je oko 80 hiljada.
Sa moje desne strane stoje devojke iz Brazila. Svaka je gradjena ko pravi atleta. Gledam njih i nas. Nekako kao da nismo ravnopravni. Njima je ovo u krvi.
E vala i meni je. Sad ću da im jebem mater.
Bodrila sam samu sebe. Složila sam ozbiljan poker face, jer najbitnije je ne pokazati slabost.
Vrlo brzo obasjala su me svetla reflektora. Neponovljiv osećaj.
Mnogo više braziliskih zastava, ali ima i dosta naših.

120 minuta kasnije

Postavljam loptu i odmačinjem se od nje. Golmana gledam direktno u oči.
Imam osećaj kao da je sve stalo. Kao da su cele tribine utihnule. Zalećem se i šutiram. Levo po sredini. Golman se baca na desno.
3:2 u penalima za nas. Sledeća je igračica Brazila koja maši penal. Ostaje 3:2. Alegra Poljak šutira za nas i pravi razliku od 4:2. Svejedno je dali će ga dati ili ne, ako ga mi damo idemo u finale.
Finale svetskog prvenstva jebeno.
Daju ga ali sada mi imamo penal za finale.
Tenzija je prevelika. Osećam da će mi srce iskočiti iz grudi. Sve stojimo zajedno. Držimo jedna drugu. Na sve ili ništa, ko i uvek. Nevena Damnjanović za istoriju. Šutira i....



"GOLLLL"
"IDU U FINALE! NAŠE DEVOJKE IDU U FINALE" - drao se Aca komentator sa TV-a
Preponosan sam na nju. Kadar je na njoj kako se smeje. Prelepa je, iako je sva znojava i umrljana od trave.
"TAKO JE BRE!"

Bili smo kod mene u stanu, Bleki, Strahinja, Filip i ja. Za 4 dana, 20. avgusta nama kreću pripreme za novu sezonu. Već 7. septembra nam je utakmica sa Madjarima.

"NE MOGU DA VERUJEM ISIDORA"
"MA DODJI BRE"
Trčale smo po terenu, drale se i slavile. Došle smo do tribine sa našim navijačima i slavili i sa njima.
Nakon toga smo saznali da su nam protivnice u finalu Amerikanke, aktuelne svetske šampionke. Pobedile su Španiju 2:1.
Ma odlično, nije moglo teže.

20. avgust 2023, Accor Stadium, Sydney

To je to, finale.
Ako sam mislila da sam imala tremu pred polufinale, ovo je tek haos. Odsekle su mi se noge kompletno. Cupkam u mestu od nervoze. Nedaleko od mene je Alex Morgan, jedna od najboljih fudbalerki današnjice. Mogu slobodno da kažem da mi je jedna od idola.
"Ej smiri se, štedi energiju!"
"Ne mogu Jelena, prevrnuću se od nervoze."
"Šta ti je? Ne može da te hvata trema. Dovde smo došli i sad nema nazad. Izlaziš na tu travu i daješ ne sto, nego trista posto sebe."
"Ma daću i jednu nogu ako treba. Samo da se završi već jednom."
Samo da prodje ovih 90 minuta, pa šta god da je.
Po poslednji put, izlazimo iz tunela zajedno, kao tim. Svaku od ovih devojaka sam zavolela kao sestru. Neverovatnih mesec dana je iza nas.

Boze pravde, Ti sto spase,
od propasti do sad nas,
cuj i od sad nase glase
i od sad nam budi spas.

Mocnom rukom vodi, brani,
buducnosti srpske brod,
Boze spasi, Boze hrani,
srpske zemlje, srpski rod.

Prekrstim se pred početak, kao i svaki put.
Pojma ovi Amerikanci nemaju šta znači srpski inat. Ako nisu dosad saznali, sad će.

9' U brzoj kontri smo. Iskoristili smo element iznenadjenja. Kao da nisu od nas očekivali da tako možemo da povedemo igru. Lopta je kod mene i tik pred kazneni prostor šutiram onaj moj projektil u gornji desni ugao.

"IVONA BOGDANOVIĆ ZA 1-0!" - opet Aca Stojanović u svom stilu
"OEEE"
Tresla se cela Pazova. Svi momci i ceo naš stručni štab je gledao utakmicu na televizoru.

"Kakvo dete sunce ti! Ovo se jednom radja." - Piksi je bio oduševljen
"A Zoki jel se sećaš kada ti je ova mala odbrusila i obećala medalju?"
Hteo je hteo živ da se pojede.
"Tehnički je ispunila to. Još da vidimo boju ali je i to nebitno. Moraš priznati da je strašan igrač!"
Zoki se samo mrštio, nije mogao da pogazi svoj ponos.

HEROINAOnde histórias criam vida. Descubra agora